Στις ευοίωνες προοπτικές της και στην εκατοντάχρονη σταδιοδρομία της ιστορικής εταιρείας αναψυκτικών ΕΨΑ αναφέρθηκαν χθες ο κ. Νίκος Καραμούζης, πρόεδρος του Επενδυτικού Ταμείου SMERemediumCap και ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας κ. Τάκης Πέρκιζας.
Προς επιβεβαίωση των προοπτικών της, ο κ. Καραμούζης ανέφερε στην ομιλία του, μεταξύ των άλλων, πως στη διάρκεια του 2023 η εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της κατά 30%. Ανήλθαν περί τα 14 εκατ. ευρώ. Και όπως ανέφερε σε συνομιλία του με το BD φέτος η εταιρεία αναμένεται να έχει πωλήσεις περί τα 17 εκατ. ευρώ, ενώ με βάση το πενταετές business plun που έχει εκπονηθεί, εκτιμάται ότι είναι δυνατόν η ΕΨΑ να φτάσει σε πωλήσεις περί τα 30 εκατ. ευρώ – καταλαμβάνοντας μία ισχυρή θέση μεταξύ των ελληνικών εταιρειών αναψυκτικών στην αγορά – ενώ το EBITDA θα ανεβεί στα επίπεδα των 2,5 εκατ. ευρώ. Σε κάθε περίπτωση, η κερδοφορία της να είναι πάνω από το μέσο όρο της κατηγορίας της.
Πάντως ερωτηθείς σχετικά ο κ. Καραμούζης αν πρόκειται στα επόμενα χρόνια να μεταβιβαστεί η εταιρεία, είπε ότι αυτός είναι ο στόχος, διότι ο ίδιος πιστεύει στη δημιουργία μεγαλύτερων επιχειρηματικών μεγεθών στην αγορά, που μπορούν να διαθέτουν μεγάλη ανταγωνιστικότητα και ισχυρή εξαγωγική δραστηριότητα.
Αναφορικά πάντως με την ΕΨΑ είπε ακόμη πως «με την ενίσχυση της εταιρείας με κεφάλαια και ρευστότητα, την αξιοποίηση της τεχνογνωσίας που διαθέτει και την υλοποίηση ενός φιλόδοξου μεσοπρόθεσμου σχεδίου ανάπτυξης εργασιών, που έχουμε εκπονήσει, η ΕΨΑ έχει μεγάλες δυνατότητες υγιούς ανάπτυξης εργασιών, τόσο στην ελληνική όσο και στις διεθνείς αγορές».
Αξίζει να σημειωθεί ότι σήμερα το 15% των πωλήσεων της εταιρείας προέρχεται από την εξαγωγική της δραστηριότητα σε 35 αγορές. Επιδίωξη της νέας διοίκησης είναι αυτή η τάση να ενισχυθεί. Παράλληλα, βελτιώθηκε το δίκτυο διανομής της, απέκτησε πανελλαδική διάσταση και έχουν ήδη επενδυθεί περί τα 5 εκατ. ευρώ. Και προχώρησε στην ανάπτυξη νέων προϊόντων. Ο κ. Καραμούζης ερωτηθείς σχετικά είπε ότι το μερίδιο της εταιρείας στην κατηγορία των flavors προϊόντων στα σούπερ μάρκετ ξεπερνά το 11%.