ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Βιομηχανία αυτοκινήτου: Σε κίνδυνο άνω του ενός εκατ. θέσεις εργασίας

Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η Γερμανία που οι θέσεις που επηρεάζονται άμεσα είναι 568.518, ενώ ακολουθούν Γαλλία και Ιταλία.

Περισσότερες από 1.087.293 θέσεις απασχόλησης στην αυτοκινητοβιομηχανία της Ευρώπης επηρεάζονται από τη διακοπή λειτουργίας των εργοστασίων ως αποτέλεσμα της πανδημίας του κορωνοϊού. 

Σε αυτή την κατάσταση, αν προσθέσουμε και τα συνολικά 2,6 εκατομμύρια των άμεσα θέσεων εργασίας στον τομέα της μεταποίησης, τότε διαπιστώνουμε ότι το πλήγμα στην αυτοκινητοβιομηχανία αναμένεται να είναι τεράστιο σε περίπτωση που δεν θα μπορέσει να υπάρξει επανεκκίνηση. Αν σε αυτά τα νούμερα προσθέσουμε και την μεγάλη αλυσίδα εφοδιασμού και συντήρησης αυτών, τότε γίνεται εύκολα αντιληπτό ότι το πρόβλημα γιγαντώνεται.

Αλλωστε, είναι γνωστό σε όλους ότι η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της οικονομίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ένα πλήγμα σε αυτό τον τομέα θα επηρεάσει σε μεγάλο βαθμό τις ισορροπίες. 

Το μεγαλύτερο πρόβλημα το αντιμετωπίζει η Γερμανία που οι θέσεις που επηρεάζονται άμεσα είναι 568.518, ενώ το ίδιο αναμένεται να επηρεαστούν η Γαλλία (90.000 θέσεις) και η Ιταλία (69.312 θέσεις). Εξίσου σημαντικές επιπτώσεις θα έχουν η Ισπανία (60.000 θέσεις) και η Σουηδία (67.000 θέσεις) με ανάλογες επιπτώσεις και στη Βρετανία (65.455 θέσεις). 

Φυσικά στην Ευρωπαϊκή Ένωση υπάρχουν και χώρες που μπορεί να μην έχουν ως βασικό μοχλό της οικονομίας τους την αυτοκινητοβιομηχανία, ωστόσο αναμένεται να επηρεαστούν και αυτές σε μεγάλο βαθμό. Όπως το Βέλγιο (14.600 θέσεις),η Ολλανδία (13.500 θέσεις), Σλοβακία (20.000 θέσεις) και Τσεχία (45.000 θέσεις). Στα στοιχεία που δίνει ο Ευρωπαϊκός Σύνδεσμος Κατασκευαστών Αυτοκινήτων κάνει λόγο για συντηρητικές εκτιμήσεις, καθώς θεωρεί ότι ο πραγματικός αριθμός των εμπλεκομένων στην αλυσίδα του αυτοκινήτου είναι πολύ υψηλότερος.

Σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία με τα εργοστάσια και τις αντιπροσωπείες να κλείνουν, οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων ενδέχεται να μειωθούν κατά 20% φέτος, αντιπροσωπεύοντας εκατομμύρια οχήματα. Οι αναλυτές μάλιστα κάνουν λόγο για τον μεγαλύτερο παράγοντα κινδύνου που αντιμετωπίζει η αυτοκινητοβιομηχανία τα τελευταία χρόνια.

Όπως αναφέρει η Morgan Stanley οι ευρωπαϊκές πωλήσεις αυτοκινήτων το 2020 θα είναι περίπου 12,5 εκατομμύρια μονάδες σε σύγκριση με τα 13,7 εκατομμύρια της προηγούμενης πρόβλεψή της. Τέλος, σύμφωνα με την ίδια οι παγκόσμιες πωλήσεις αναμένεται να μειωθούν φέτος περισσότερο από 12%, καθώς σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις θα υπάρξει μείωση πωλήσεων 8 εκατομμυρίων μονάδων μόνο στο πρώτο εξάμηνο του 2020.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ilektrokinisi
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.
ΔΙΕΘΝΗ

Ιταλία: Αναζητά κι άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός της Fiat

Τον Δεκέμβριο του 2023, η Fiat, η ισχυρότερη μάρκα του Stellantis στην Ιταλία, δεν ήταν η μάρκα με τις μεγαλύτερες πωλήσεις στην Ιταλία για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν έναν αιώνα, χάνοντας τον τίτλο από τη Volkswagen, αναφέρει το Reuters.