bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Οι βρετανικές βιομηχανίες αυτοκινήτων λένε «Όχι» σε Brexit χωρίς συμφωνία

Παράγοντες και στελέχη του κλάδου των αυτοκινήτων, του μεγαλύτερου εξαγωγέα προϊόντων της χώρας, έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε ένα Brexit χωρίς συμφωνία, προειδοποιώντας ότι η παραγωγή θα πληγεί από δασμούς και καθυστερήσεις.

Η Βρετανία θα πρέπει να καθυστερήσει το Brexit πέραν της 31ης Οκτωβρίου αντί να αποχωρήσει από την ΕΕ χωρίς μια συμφωνία, το οποίο αποτελεί ιδιαίτερη απειλή για τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως δήλωσε σήμερα στο Reuters ο επικεφαλής του συνδέσμου κατασκευαστών και εμπόρων αυτοκινήτων SMMT. 

Την ώρα που το Ηνωμένο Βασίλειο βαίνει και πάλι προς εκλογές, το Brexit βρίσκεται ακόμα στον αέρα τρία και πλέον χρόνια μετά το δημοψήφισμα του 2016 στο οποίο οι Βρετανοί τάχθηκαν υπέρ της αποχώρησης. Οι επιλογές κυμαίνονται από ένα ταραχώδες διαζύγιο «χωρίς συμφωνία» έως και την εγκατάλειψη του όλου εγχειρήματος.

Παράγοντες και στελέχη του κλάδου των αυτοκινήτων, του μεγαλύτερου εξαγωγέα προϊόντων της χώρας, έχουν εκφράσει την έντονη αντίθεσή τους σε ένα Brexit χωρίς συμφωνία, προειδοποιώντας ότι η παραγωγή θα πληγεί από δασμούς, καθυστερήσεις στα σύνορα και νέα γραφειοκρατία, επηρεάζοντας τη βιωσιμότητα πολλών μονάδων.

«Η αποχώρηση χωρίς συμφωνία θα ήταν η χειρότερη έκβαση», δήλωσε στο Reuters ο διευθύνων σύμβουλος της SMMT Μάικ Χοζ. «Εάν χρειαστούν επιπλέον δυο-τρεις μήνες για να υπάρξει αυτή η συμφωνία, νομίζω ότι ο κλάδος θα μπορούσε να το αντέξει αυτό», δήλωσε.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η SMMT τον Ιούλιο, οι επενδύσεις στον βρετανικό κλάδο αυτοκινήτων μειώθηκαν περισσότερο από 70% το πρώτο εξάμηνο του έτους στα 90 εκατ. λίρες, αν και μια σημαντική επένδυση από την Jaguar Land Rover θα αυξήσει το ποσό αυτό για το σύνολο του έτους.

«Οι επενδύσεις στο Ηνωμένο Βασίλειο έχουν ουσιαστικά σταματήσει», δήλωσε ο Χοζ. «Σταμάτησαν διότι (οι επενδυτές) φοβούνται τη μη συμφωνία. Αυτό θα καταστήσει πολύ, πολύ δύσκολο το να συνεχίσουν να έχουν την βεβαιότητα και την εμπιστοσύνη να επενδύουν στο Ηνωμένο Βασίλειο».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Λιγότερο σοβαρές οι επιπτώσεις ενός σκληρού Brexit απ' ότι υπολόγιζαν

Ο διοικητής της Τράπεζας της Αγγλίας (BoE) Μαρκ Κάρνεϊ εκτιμά, σε επιστολή του που αναρτήθηκε σήμερα στον ιστότοπο της Βουλής των Κοινοτήτων, ότι οι επιπτώσεις από ένα Brexit χωρίς συμφωνία θα είναι "λιγότερο σοβαρές" απ' όσο είχε προβλέψει πέρσι.
ΔΙΕΘΝΗ

Πώς θα επηρεάσει το Brexit τα δίδακτρα των σπουδαστών στα πανεπιστήμια

Με τις διαπραγματεύσεις για το Brexit να συνεχίζονται και η ένταση να αυξάνεται στη Βρετανία, παράλληλα αυξάνεται και η αγωνία των φοιτητών που σπουδάζουν ή αναμένεται να σπουδάσουν στο Ηνωμένο Βασίλειο σχετικά με το ύψος των διδάκτρων.
ΔΙΕΘΝΗ

Αλλεπάλληλες ήττες για τον Μπόρις Τζόνσον

Νέες ήττες στη Βουλή των Κοινοτήτων για τον Μπόρις Τζόνσον καθώς οι βρετανοί βουλευτές απέρριψαν το σχέδιο του τόσο για πρόωρες εκλογές όσο και την πρόταση για αποχώρηση της Βρετανίας από την Ε.Ε. με ή χωρίς συμφωνία στις 31 Οκτωβρίου.
ΔΙΕΘΝΗ

Ντάουνινγκ Στριτ: Οι εκλογές πρέπει να γίνουν πριν από τις 17 Οκτωβρίου

Αν θεωρηθεί αναγκαία η προσφυγή στις κάλπες, οι εκλογές θα πρέπει να διεξαχθούν πριν από τη σύνοδο κορυφής των ηγετών των χωρών μελών της ΕΕ, επανέλαβε σήμερα εκπρόσωπος του Βρετανού πρωθυπουργού.
ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.