bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Tα plug-in υβριδικά καταναλώνουν περισσότερη ενέργεια από τα ηλεκτρικά

Αυτό αναφέρει έρευνα που πραγματοποίησε η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe, έπειτα από ανάλυση των στοιχείων από οχήματα εσωτερικής καύσης και υβριδικά οχήματα.

plug-in υβριδικά αυτοκίνητα καταναλώνουν περισσότερη ηλεκτρική ενέργεια από τα ηλεκτρικά και περισσότερα καύσιμα από τα παραδοσιακά οχήματα εσωτερικής καύσης, με τις εκπομπές των ρύπων να είναι 3 έως σχεδόν 4 φορές υψηλότερες από αυτές που αναφέρουν οι κατασκευαστές. Αυτό ήταν το αποτέλεσμα μιας έρευνας που πραγματοποίησε η γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση Deutsche Umwelthilfe, έπειτα από ανάλυση των στοιχείων που συλλέχθηκαν από οχήματα εσωτερικής καύσης και υβριδικά οχήματα που βρίσκονταν σε κίνηση σε καθημερινή βάση.

Τα στοιχεία έδειξαν ότι τα plug-in οχήματα μπορούν να εκπέμπουν έως και 499 γρ διοξειδίου του άνθρακα/χλμ, ενώ το όριο για τους στόλους στην ΕΕ είναι μόλις 95 γρ. Αιτιολογώντας τα στοιχεία, η Deutsche Umwelthilfe επισήμανε ότι οι μεγάλες διαφορές με τις δηλωμένες εκπομπές που αναφέρουν οι κατασκευαστές δημιουργούνται λόγω των μετρήσεων που έχουν γίνει σε εργαστηριακές συνθήκες και με το γεγονός ότι η μπαταρία είναι πλήρως φορτισμένη.

Στην καθημερινή χρήση, αυτές οι ιδανικές συνθήκες δεν υπάρχουν και οι οδηγοί τέτοιων οχημάτων δεν έχουν πάντα πρόσβαση σε σταθμό φόρτισης ή χρόνο για να πραγματοποιήσουν έναν πλήρη κύκλο φόρτισης και ως εκ τούτου χρησιμοποιούν περισσότερο τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Στην περίπτωση των SUV που διαθέτουν μεγάλους κινητήρες, αυτό μεταφράζεται σε πολύ υψηλές εκπομπές ρύπων. Το αποτέλεσμα μιας άλλης ανάλυσης στην οποία πήραν μέρος 100.000 οδηγοί από τη Γερμανία, την Ολλανδία, τις ΗΠΑ και την Κίνα έδειξαν ότι οι οδηγοί χρησιμοποιούσαν την ηλεκτρική ενέργεια μόνο στο 37% των συνολικών αποστάσεων.

Δεν θα πρέπει από την άλλη να παραλείψουμε την μεγάλη προσπάθεια από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για μείωση των εκπομπών ρύπων. 'Αλλωστε οι μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων εκτιμάται ότι αντιπροσωπεύουν το 20% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα της Ευρώπης, γι' αυτό και η Ευρωπαϊκή Ένωση συνεχίζει να θέτει νέα όρια στις εκπομπές ρύπων. Σήμερα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μείωση κατά 15% των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα για όλα τα οχήματα έως το 2025, ενώ το πακέτο Fit for 55 προβλέπει μείωση έως και 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα έως το 2030. Η υλοποίηση αυτών των στόχων συνοδεύεται από αλλαγές στον υπολογισμό των εκπομπών ρύπων, ακόμη και των plug-in υβριδικών, που μέχρι τώρα θεωρούνταν οχήματα χαμηλών εκπομπών.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.
ΔΙΕΘΝΗ

Ακυρώθηκε το σχέδιο για φθηνό Tesla: Ο Ε. Μασκ φοβήθηκε του Κινέζους

Το Reuters αποκαλύπτει ότι το πιο φιλόδοξο σχέδιο της Tesla για το ηλεκτρικό αυτοκίνητο του λαού έχει πλέον εγκαταλειφθεί και η εταιρεία στρέφεται στα ρομποτικά ταξί. «Είναι ψέματα», απαντά ο Μασκ.
ΔΙΕΘΝΗ

Ελλιπείς οι υποδομές φόρτισης ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Ευρώπη

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μηδενικών ρύπων ανησυχούν για τις ελλείψεις στο δημόσιο δίκτυο φόρτισης των EV και αναζητούν τις καλύτερες επιλογές για να δημιουργηθεί το πλαίσιο που θα εξασφαλίσει την γρήγορη και ασφαλή φόρτιση.
ΔΙΕΘΝΗ

Κοινοπραξία Mercedes - BMW για παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων στην Κίνα

Σύμφωνα με την ανακοίνωση των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών η κοινοπραξία θα βοηθήσει στην ομαλοποίηση της λειτουργίας του δικτύου φόρτισης μπαταριών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στην κινεζική αγορά.