bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Ποιες είναι οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο

Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα.

Η Κίνα είναι ο μεγαλύτερος παραγωγός οχημάτων στον κόσμο, κατασκευάζοντας περισσότερα από 21,4 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 4,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα το 2021, με συνολική παραγωγή λίγο πάνω από 26 εκατομμύρια οχήματα. Οι μεγαλύτεροι εγχώριοι κατασκευαστές αυτοκινήτων στην Κίνα (ΒYD, SAIC, FAW, Chang'an, Dongfeng) σημειώνουν μεγάλο αριθμό παραγόμενων αυτοκινήτων κάθε χρόνο, ενώ το τελευταίο διάστημα σχεδιάζουν και την επέλασή τους στην Ευρώπη.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος παραγωγός αυτοκινήτων στον κόσμο, αν και έχουν σχεδόν μισή παραγωγή από αυτή της Κίνας, κατασκευάζοντας περισσότερα από 1,5 εκατομμύρια αυτοκίνητα και 7,6 εκατομμύρια επαγγελματικά οχήματα.

Οι 10 κορυφαίες χώρες παραγωγής αυτοκινήτων στον κόσμο, σύμφωνα με τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (OICA) το 2021 είναι: Κίνα (26,08 εκατομμύρια), ΗΠΑ (9,17 εκατομμύρια), Ιαπωνία (7,85 εκατομμύρια), Ινδία (4,40 εκατομμύρια), Νότια Κορέα (3,46 εκατομμύρια), Γερμανία (3,31 εκατομμύρια), Μεξικό (3,15 εκατομμύρια), Βραζιλία (2,25 εκατομμύρια), Ισπανία (2,10 εκατομμύρια) και Ταϊλάνδη (1,69 εκατομμύρια). Κάνοντας μια μικρή αναδρομή στο παρελθόν, το 1950, οι Ηνωμένες Πολιτείες αντιπροσώπευαν περισσότερο από το 80% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, αυτό το μερίδιο μειώθηκε σημαντικά τα τελευταία χρόνια, αντικατοπτρίζοντας την απώλεια ανταγωνιστικότητας στο αμερικανικό σύστημα κατασκευής αυτοκινήτων. Στη δεκαετία του 1960, εμφανίστηκαν δύο σημαντικοί παίκτες στην αυτοκινητοβιομηχανία. Η Ιαπωνία και η Γερμανία.

Μέχρι το 1990, αντιπροσώπευαν το 27,4% και το 12,7% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Ωστόσο, όπως και οι Ηνωμένες Πολιτείες, το μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας και της Γερμανίας μειώθηκε τα τελευταία χρόνια. Κυρίως λόγω της κατασκευής αυτοκινήτων στην Κίνα, η οποία γνωρίζει θεαματική ανάπτυξη, φτάνοντας το 37,5% της παγκόσμιας παραγωγής το 2021. Ωστόσο, οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν ο μεγαλύτερος παραγωγός επαγγελματικών οχημάτων, όπως φορτηγών.

Η οικονομική κρίση του 2008 είχε σημαντικό αντίκτυπο στην παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ιαπωνία και τη Γερμανία, με αποτέλεσμα η παραγωγή να πέσει κατακόρυφα. Ωστόσο, η παραγωγή ανέκαμψε με ισχυρή ζήτηση αυτοκινήτων, μεταξύ 2005 και 2021, με την Κίνα να αποτελεί τον σημαντικότερο μοχλό της αύξησης της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων. Από το 2017, η παγκόσμια παραγωγή αυτοκινήτων βρίσκεται σε πτώση, κυρίως λόγω της πανδημίας, αλλά και πρόσφατα λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, με την αισιοδοξία ότι πολύ σύντομα οι πωλήσεις θα βρουν τον βηματισμό τους.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Τουλάχιστον οκτώ νεκροί σε τροχαίο με λεωφορείο στη Φλόριντα

Λεωφορείο με 53 επιβαίνοντες – στην πλειονότητά τους εργάτες που πήγαιναν σε αγροκτήματα της κοινότητας Ντανέλον – εξετράπη της πορείας του και ανετράπη, κατόπιν πλαγιομετωπικής σύγκρουσης με ημιφορτηγό.
ΔΙΕΘΝΗ

Πάτησαν γκάζι τα υβριδικά οχήματα στην Ευρώπη, ξεπέρασαν τα ηλεκτρικά

Στο πρώτο τρίμηνο του 2023 τα υβριδικά αυτοκίνητα αυξήθηκαν κατά 18% έναντι του περυσινού τριμήνου ενώ τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημείωσαν άνοδο μόλις 3,8%. Γιατί... άλλαξαν κατεύθυνση οι Ευρωπαίοι οδηγοί.
ΔΙΕΘΝΗ

Στο Παρίσι το ποδήλατο ξεπέρασε το αυτοκίνητο ως μέσο μετακίνησης

Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid οι Παριζιάνοι ενθαρρύνονταν να προτιμούν για τις μετακινήσεις τους το ποδήλατο και να αποφεύγουν με αυτόν τον τρόπο τον συνωστισμό των μέσων μαζικής μεταφοράς, κάτι που έδωσε ώθηση στη χρήση του ποδηλάτου.
ΔΙΕΘΝΗ

Αυτοκίνητο τραυμάτισε 19 πεζούς σε πόλη στη Πολωνία

«Δεν πρόκειται για τρομοκρατική ενέργεια», διαβεβαίωσε ο εκπρόσωπος της αστυνομίας του Στσέτσιν, Πάβελ Πανκάου. Σύμφωνα με αυτόν, ένας 33χρονος έπεσε με το αυτοκίνητό του, σε μια ομάδα ανθρώπων που περίμεναν το τραμ.