bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Τα περιοριστικά μέτρα οδήγησαν στην αύξηση των πωλήσεων μπαταριών αυτοκινήτου

Έντονη κινητικότητα έχει παρουσιαστεί στα σημεία πώλησης μπαταριών με τους οδηγούς να προσπαθούν να τοποθετήσουν χωρίς τεχνική βοήθεια την μπαταρία στο αυτοκίνητό τους.

Με τα περισσότερα αυτοκίνητα να παραμένουν ακινητοποιημένα στην περίοδο των μέτρων για τον περιορισμό της κυκλοφορίας, οι πωλήσεις και αντικαταστάσεις μπαταριών αυτοκινήτων σημείωσαν κατακόρυφη αύξηση.

«Στα συνεργεία αυτοκινήτων διπλασιάστηκαν οι επισκέψεις των κατόχων που έρχονται για να αλλάξουν μπαταρίες. Η ακινησία των δύο μηνών ουσιαστικά χάλασε τη μπαταρία και την αχρήστευσε. Ειδικά αν ήταν παλιά», αναφέρει στο ΑΠΕ ο πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Αραβίδης.

Για τον ίδιο, το μεγάλο χρονικό διάστημα που τα αυτοκίνητα έμειναν εντελώς ακίνητα «ήταν αυτό που χάλασε τη μπαταρία. Αυτή σ' ένα αυτοκίνητο παίζει σημαντικό ρόλο και είναι ένα μέρος του αυτοκινήτου που πρέπει να βρίσκεται σε καθημερινή χρήση. Όταν δεν χρησιμοποιείται, μπορεί -αν είναι καινούργια- να χαλάσει. Θα πρέπει ανά τακτά χρονικά διαστήματα ο οδηγός να βάζει σε λειτουργία το αυτοκίνητό του για να υπάρξει ροή ηλεκτρικής ενέργειας από τα στοιχεία της μπαταρίας. Αυτό είναι και ένα από τα μυστικά μακροζωίας ενός συσσωρευτή», σημειώνει ο κ. Αραβίδης.

Ο επί 40 και πλέον χρόνια πτυχιούχος μηχανικός και πρώην πρόεδρος του Συλλόγου Πτυχιούχων Μηχανικών Αυτοκινήτων Θεσσαλονίκης, Βασίλης Σταματιάδης, τονίζοντας το πρόβλημα, επισημαίνει οτι «ο κόσμος είτε δεν ήξερε είτε φοβόταν να κατέβει στο αυτοκίνητο είτε το αμέλησε και δεν το έβαζε σε λειτουργία τις ημέρες των περιοριστικών μέτρων. Αυτό, στην πράξη, αποδεικνύεται καταστροφικό. Αυτός είναι και ο κύριος λόγος που έχουν διπλασιαστεί οι επισκέψεις των αυτοκινήτων στα συνεργεία για αλλαγή της μπαταρίας. Μιλώντας με συναδέλφους σε όλη την Ελλάδα, το πρόβλημα είναι ίδιο παντού».

Έντονη κινητικότητα έχει παρουσιαστεί και στα σημεία πώλησης μπαταριών, καθώς αρκετοί οδηγοί αγοράζουν τη μπαταρία και την τοποθετούν μόνοι τους, αν και οι σύλλογοι ηλεκτρολόγων αυτοκινήτων υπογραμμίζουν ότι κάτι τέτοιο εγκυμονεί κινδύνους για τη σωστή λειτουργία του ηλεκτρικού συστήματος του αυτοκινήτου και πως η αλλαγή της μπαταρίας θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά σε εξουσιοδοτημένο συνεργείο.

Σημειώνεται, ότι σε περίοδο ακινησίας ο οδηγός οφείλει συχνά να βάζει μπροστά τον κινητήρα του αυτοκινήτου του, να το κάνει μία μικρή βόλτα εάν αυτό είναι εφικτό ή αν δεν μπορεί να φορτίζει τη μπαταρία με έναν φορτιστή, γνωρίζοντας ότι απώλεια ενέργειας υπάρχει ακόμη και στα καινούργια αυτοκίνητα. Και αυτό γιατί η μπαταρία τροφοδοτεί αρκετά συστήματα ασφάλειας, τον συναγερμό αυτοκινήτου και διάφορα ηλεκτρικά όργανα. Φυσικά, όσο περνούν τα χρόνια, αυτές οι απώλειες γίνονται μεγαλύτερες λόγω των φθορών των καλωδιώσεων και της παλαιότητας των ηλεκτρικών μερών του αυτοκινήτου. Αυτός -άλλωστε- είναι ένας λόγος που η μπαταρία ενός καινούριου αυτοκινήτου διαρκεί πολύ περισσότερο από μία μπαταρία αντικατάστασης σε ένα παλαιότερο.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Αύξηση των θανατηφόρων τροχαίων στη Βόρεια Ελλάδα σε σχέση με πέρυσι

Συγκεκριμένα τον περασμένο Απρίλιο στην εδαφική αρμοδιότητα των Διευθύνσεων Αστυνομίας Ημαθίας, Κιλκίς, Πέλλας, Πιερίας, Σερρών και Χαλκιδικής σημειώθηκαν 34 τροχαία εκ των οποίων τα 9 θανατηφόρα.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Λειτουργία των ΜΜΜ κατά τη διάρκεια των εορτών του Πάσχα

Τα μέσα θα ολοκληρώσουν τα δρομολόγιά τους πριν τις 23:00 το βράδυ του Μεγάλου Σαββάτου, ενώ το βράδυ της Μεγάλης Παρασκευής δεν θα ισχύει η παράταση του ωραρίου λειτουργίας με τα μέσα να κυκλοφορούν ως τα μεσάνυχτα.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις αύριο στο κέντρο της Αθήνας λόγω Πρωτομαγιάς

Στην ανακοίνωσή της η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν τη μετακίνησή τους στους παρακάτω οδικούς άξονες μέχρι την ολοκλήρωση των συναθροίσεων - συγκεντρώσεων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην Αθήνα λόγω της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας

Η ΕΛΑΣ απευθύνει έκκληση στους οδηγούς των οχημάτων να αποφύγουν την κίνησή τους και τη στάση και στάθμευση των οχημάτων τους κατά μήκος των αναφερόμενων διαδρομών της Ολυμπιακής Λαμπαδηδρομίας.