bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Δεν θέλουν ανοικτά σούπερ μάρκετ τις Κυριακές οι καταναλωτές

Οκτώ στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι δεν είναι αναγκαία η επταήμερη λειτουργία των σούπερ μάρκετ και επτά στους δέκα διαφωνούν με την παράταση του καθημερινού ωραρίου.

Αντίθετοι με την επταήμερη λειτουργία στα σούπερ μάρκετ και στο διευρυμένο ωράριο εμφανίζονται 8 στους 10 καταναλωτές, ενώ 7 στους 10 έχουν ήδη στοκάρει αγαθά για τουλάχιστον μία εβδομάδα.

Αναλυτικότερα, πιο ψύχραιμη στάση έχουν αρχίσει να επιδεικνύουν οι εγχώριοι καταναλωτές απέναντι στην εξάπλωση της πανδημίας του κορονοϊού, σε ό,τι αφορά τουλάχιστον στις αγορές για βασικά είδη, καθώς εμφανίζουν σαφή μείωση της ανησυχίας για το θέμα των ελλείψεων στην αγορά.

Η εικόνα αυτή συνάδει και με την γενικότερη ομαλοποίηση που καταγράφεται στη λιανική τροφίμων τα τελευταία εικοσιτετράωρα, όπου δεν σημειώνεται συνωστισμός στα σούπερ μάρκετ, με τους καταναλωτές να εκτιμούν ότι δεν υπάρχει ανάγκη για περαιτέρω διεύρυνση του ωραρίου των καταστημάτων.

Σύμφωνα με τη δεύτερη έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών, την περίοδο 18 έως 19 Μαρτίου 2020, με θέμα τις καταναλωτικές συνήθειες των καταναλωτών λόγω της εμφάνισης του COVID-19 στην Ελλάδα, προκύπτει ότι οι καταναλωτές πλέον δηλώνουν ότι κάνουν μικρότερες χρονικά επισκέψεις στο σουπερμάρκετ (ποσοστό 68%), αλλά και λιγότερες επισκέψεις στο σουπερμάρκετ, καθώς έχουν μειωθεί σαφώς οι ανάγκες τους σε τρόφιμα, αλλά και υπό τον φόβο της μετάδοσης του ιού.

Παράλληλα ένα ποσοστό της τάξης του 10% δηλώνει ότι έχει προχωρήσει σε αγορές τροφίμων μέσω διαδικτύου, ποσοστό πολύ αυξημένο σε σχέση με το 1 - 2% που αγόραζε on line πριν την κρίση, αλλά και το 6% της προηγούμενης μέτρησης στις 9-12 Μαρτίου.

Η πλειονότητα των ερωτηθέντων καταναλωτών, ήτοι το 80%, δεν θεωρεί αναγκαία την λειτουργία των σούπερ μάρκετ τις Κυριακές, ενώ το 69% διαφωνεί και με την διεύρυνση του ωραρίου. Μόνο 8% των καταναλωτών θεωρούν αναγκαίο το άνοιγμα των καταστημάτων τις Κυριακές και μόνο 11% την επέκταση του ωραρίου λειτουργίας.

Σε ό,τι αφορά το στοκάρισμα των νοικοκυριών, με βάση την ίδια έρευνα, κατά μέσο όρο ανά κατηγορία το 70% των καταναλωτών έχουν αποθηκεύσει βασικά είδη για τουλάχιστον 1 εβδομάδα και σε αρκετά βασικά τρόφιμα όπως ζυμαρικά και ρύζι τουλάχιστον το 50% έχουν αποθηκεύσει βασικά τρόφιμα για πάνω από 2-3 εβδομάδες.

Η αποθήκευση των τροφίμων σε συνδυασμό με τις διαβεβαιώσεις της αγοράς για την επάρκεια των ειδών έχουν οδηγήσει σε σαφή μείωση της ανησυχίας του κοινού. Μόνο το 9% του κοινού δηλώνει ότι δεν εμπιστεύεται ότι τα σουπερμάρκετ έχουν επαρκή αποθέματα τροφίμων. Σημειώνεται ότι το ποσοστό αυτό είναι αμετάβλητο ανάμεσα στις δύο μετρήσεις 9-12 Μαρτίου και 18-19 Μαρτίου που πραγματοποίησε το ΙΕΛΚΑ.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς εορτών η αγορά ενόψει Πάσχα - Αισιοδοξία από τους εμπόρους

Σε ό,τι αφορά στο κόστος του τραπεζιού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μέτριο πρώτο δίμηνο στα σούπερ μάρκετ με μείωση αξίας και όγκου πωλήσεων

Ο όγκος των πωλήσεων μειώθηκε κατά 0,6% και η αξία τους κατά 0,2%. Η κατηγορία των τροφίμων απώλεσε το 0,8% του όγκου των πωλήσεων της, τα προϊόντα υγείας και ομορφιάς το 0,5% και τα προϊόντα καθαρισμού σπιτιού το 1,2%.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

NielsenIQ: 329 ευρώ το κόστος ανά μήνα στο σούπερ μάρκετ στην Ελλάδα

Ο μέσος αγοραστής, είναι γυναίκα 39 ετών, λίγο νεότερη από τη μέση ηλικία του πληθυσμού στη χώρα, που είναι τα 42 έτη και πρόκειται για το άτομο που είναι κυρίως υπεύθυνο για την πλειοψηφία των αγορών στο νοικοκυριό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Λειτουργούν σήμερα όλες οι λαϊκές αγορές και ορισμένα σούπερ μάρκετ

Τα σούπερ μάρκετ θα ανοίξουν στις 08:00 και θα κλείσουν στις 14:00 ενώ η Βαρβάκειος Αγορά θα κλείσει στις 15:00 το μεσημέρι. Η Αγορά του Ρέντη θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι το απόγευμα της Καθαράς Δευτέρας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ελληνικά και ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα στρέφονται οι Έλληνες

Σε έρευνα του Εργαστηρίου Μάρκετινγκ του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών με τηλεφωνική δημοσκόπηση σε επιστημονικά τυχαίο δείγμα 1880 νοικοκυριών τον Ιανουάριο 2024, πλέον τα PL αντιπροσωπεύουν το 36% του καλαθιού από 33% που ήταν πέρυσι.