bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Σχεδόν 8.000 επιχειρήσεις μένουν εκτός του «e-λιανικό» λένε οι έμποροι

Ο πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας τονίζει πως πρέπει να ενταχθούν και δευτερεύοντες επιχειρήσεις λιανική στο πρόγραμμα καθώς και οι μεταποιητικές εταιρείες έχουν δεχθεί ισχυρό πλήγμα.

Για άλλη μια φορά, η κυβέρνηση «γυρνάει την πλάτη» στην συντριπτική πλειοψηφία των παραγωγικών επιχειρήσεων της χώρας όπως αναφέρει ο πρόεδρος του Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθήνας που σημειώνει ότι μένουν εκτός του προγράμματος «e-λιανικό» περίπου 8.000 επιχειρήσεις.

Το Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Αθήνας, με επιστολή του προς τον Ειδικό Γραμματέα ΕΤΠΑ & ΤΑ κ. Γ. Ζερβό, είχε ζητήσει εγκαίρως, να τροποποιηθούν οι όροι και οι προϋποθέσεις ένταξης των μεσαίων, μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων της χώρας, στη νέα Δράση του ΕΠΑνΕΚ «e-λιανικό» με στόχο την επιχορήγησή τους, για τη δημιουργία ή την αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος (e-shop).

Ο πρόεδρος του Β.Ε.Α Παύλος Ραβάνης, είχε επισημάνει, ότι είναι ανάγκη να ενταχθούν και δευτερεύοντες ΚΑΔ λιανικής στο πρόγραμμα, με δεδομένο ότι οι μεταποιητικές επιχειρήσεις του τόπου, που έχουν έρθει αντιμέτωπες με κατακόρυφη πτώση του τζίρου τους λόγω της πανδημίας και αναζητούν νέα κανάλια επικοινωνίας και επαφής με τον τελικό καταναλωτή, προσδοκούν τη συμμετοχή τους στη δράση «e-ΛΙΑΝΙΚΟ», καθώς ασκούν ΚΑΙ λιανικό εμπόριο.

Δικαιούχοι της δράσης, είναι μόνο μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στον κλάδο του λιανεμπορίου (κύριος ΚΑΔ ή ΚΑΔ με τα μεγαλύτερα έσοδα), διατηρούν φυσικό κατάστημα και η λειτουργία τους έχει ανασταλεί για τουλάχιστον μία ημέρα, από την Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020 και μετά.

Με έκπληξή μας, διαπιστώνουμε σήμερα, ότι δεν υπήρξαν ευήκοα ώτα από το οικονομικό επιτελείο, καθώς ένας αριθμός περίπου 8.000 επιχειρήσεων του Β.Ε.Α. με ΚΑΔ λιανικής, δεν μπορούν να ενταχθούν.

Πρόκειται για επιχειρήσεις, που δεν μπορούσαν να υποβάλουν πρόταση ούτε στο πλαίσιο της Δράσης «Εργαλειοθήκη Ανταγωνιστικότητας», είτε γιατί δεν πληρούσαν την προϋπόθεση για τον ελάχιστο αριθμό ΕΜΕ, είτε γιατί επρόκειτο για μία επένδυση που δεν μπορούσαν να κάνουν.

Για άλλη μια φορά, αποκλείονται αυτές οι παραγωγικές επιχειρήσεις, εφόσον είτε δεν διατηρούν φυσικό κατάστημα λιανικής, είτε γιατί είναι σχεδόν αδύνατον, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, τα έσοδα κάποιας βιοτεχνίας για παράδειγμα, να είναι υψηλότερα στην λιανική πώληση, από την χονδρική. Η ανάγκη για την δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος, έγινε επιτακτική κατά την διάρκεια της πανδημίας και η πλειοψηφία των παραγωγικών επιχειρήσεων, δεν μπορεί στην παρούσα συγκυρία, να την στηρίξει οικονομικά.

«Η πολιτεία δεν μπορεί να ζητάει την ενίσχυση της εξωστρέφειας των ελληνικών επιχειρήσεων και της ανταγωνιστικότητας των προϊόντων τους, ενώ την ίδια στιγμή, τις αποκλείει από τα εργαλεία στήριξής τους. Ζητάμε λοιπόν, έστω και τώρα, επανάληψη της Πρόσκλησης, για να μπορούν να ενταχθούν και οι βιοτεχνικοί κλάδοι», τονίζει ο πρόεδρος του Β.Ε.Α Παύλος Ραβάνης.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 20 δισ. ευρώ τζίρο έκανε το ηλεκτρονικό εμπόριο το 2022

Όπως αναφέρεται στα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ σημειώθηκε αύξηση 9% ως προς τον αριθμό των επιχειρήσεων που έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο. Στην πρόσβαση συμπεριλαμβάνεται σταθερή και κινητή σύνδεση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συνήγορος του Καταναλωτή: Συμβουλές για ασφαλείς αγορές σε Black Friday

Όπως υπογραμμίζει στην ανακοίνωση της η ανεξάρτητη αρχή, οι ασυνήθιστα μεγάλες μειώσεις τιμών ενδέχεται να κρύβουν παραπλανητικές πωλήσεις και οι καταναλωτές θα πρέπει να αναζητούν συνδυαστικά κι άλλες εγγυήσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διευρύνεται η χρήση κρυπτονομισμάτων στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Σύμφωνα με έκθεση της Salesforce μόνο το 40% των επαγγελματιών του εμπορίου που συμμετείχαν στην έρευνα αισθάνονται απολύτως έτοιμοι να ανταποκριθούν σε νέους τρόπους πληρωμών, καθώς ανησυχούν για ενδεχόμενες απάτες.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Η εβδομάδα ηλεκτρονικού εμπορίου προσπαθεί να «ζεστάνει» την αγορά

Στην αγορά υπάρχει αισιοδοξία καθώς το ηλεκτρονικό εμπόριο διεισδύει ακόμα περισσότερο στην Ελλάδα σημειώνοντας νέο ρεκόρ το 2021 φτάνοντας τα 14 δισ. ευρώ. Περισσότερα από 250 καταστήματα θα συμμετέχουν στη Cyber Week.