bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Έξι στους 10 καταναλωτές θέλουν βοήθεια από... ρομπότ στις αγορές ρούχων

Το 59% των ερωτηθέντων σε διεθνή έρευνα δηλώνουν ανοιχτοί στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ και είδη που τους ταιριάζουν.

Έτοιμοι για μία νέα εμπειρία αγορών, με την βοήθεια της τεχνολογίας, της τεχνητής νοημοσύνης και των ρομπότ εμφανίζονται οι καταναλωτές διεθνώς. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 5.000 καταναλωτών από τις ΗΠΑ, τη Γαλλία, τη Βρετανία, την Γερμανία και την Σουηδία, από την Klarna, τη διεθνή πλατφόρμα πληρωμών, η επαυξημένη πραγματικότητα και οι ρομποτικοί βοηθοί συγκαταλέγονται μεταξύ των εργαλείων που θα διαμορφώσουν τα επόμενα χρόνια την εμπειρία αγορών, τόσο στα φυσικά καταστήματα, όσο και στα ηλεκτρονικά, ειδικά σε ό,τι αφορά την ένδυση.

Ειδικότερα, το 65% των συμμετεχόντων στην έρευνα δηλώνει ότι επιθυμεί η αγοραστική εμπειρία να γίνει πιο εξατομικευμένη, ενώ σχεδόν οι μισοί (ποσοστό 48%) εκτιμούν ότι τα εικονικά δοκιμαστήρια θα αποτελούν σύντομα αναπόσπαστο μέρος της εμπειρίας αγορών. Επιπλέον, το 28% αναφέρει την επαυξημένη πραγματικότητα και το 23% την τεχνητή νοημοσύνη ως κεντρικά εργαλεία που θα τον βοηθήσουν να επιλέξει τα ρούχα που ταιριάζουν καλύτερα στον σωματότυπο του και το προσωπικό του στυλ.

Ενδιαφέρον είναι επίσης το στοιχείο που αφορά στην ενσωμάτωση των εικονικών προσωπικών βοηθών ως αναπόσπαστο κομμάτι της αγοραστικής εμπειρίας. Πιο συγκεκριμένα, το 59% των ερωτηθέντων δηλώνουν ανοιχτοί  στην παρουσία ρομπότ εντός των καταστημάτων, το οποίο θα τους προσεγγίσει για να πάρει τα μέτρα τους και να τους προτείνει στυλ και είδη που τους ταιριάζουν, με το 18% να σημειώνει ωστόσο ότι η αποδοχή του “εικονικού στυλίστα” θα εξαρτηθεί σε μεγάλο βαθμό από την εμφάνιση αλλά και την συμπεριφορά του. Σε κάθε περίπτωση, το 34% των ερωτηθέντων επιθυμεί πρόσβαση σε εικονικούς “προσωπικούς αγοραστές” που δύνανται να παρέχουν συμβουλές με βάση το στυλ και το γούστο τους στην μόδα, ειδικά όταν ψωνίζουν online.

Η συντριπτική πλειοψηφία των ερωτηθέντων πάντως (ποσοστό 81%) αναμένει ότι η επαυξημένη πραγματικότητα (AR) θα αναβαθμίσει την αγοραστική του εμπειρία εντός του καταστήματος ενώ το ένα τρίτο (37%) πιστεύει ότι η τεχνολογία αυτή τελικά θα κυριαρχήσει σε όλα τα καταστήματα. Ωστόσο, πρέπει να σημειωθεί ότι λιγότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες-εκπροσώπους της Gen Z εκτιμούν ότι οι αγορές με την χρήση τεχνολογιών εικονικής πραγματικότητας θα ξεπεράσουν την αγοραστική εμπειρία στα καταστήματα μέσα στις επόμενες δύο δεκαετίες. Αντιθέτως, παρελθόν θα αποτελέσουν τα μετρητά στον ίδιο χρονικό ορίζοντα, για το 57% των ερωτηθέντων, όλων των ηλικιών, με έναν στους τρεις εκπροσώπους της Gen Z να προβλέπει ότι αυτό θα συμβεί μέσα στην επόμενη πενταετία.

Πέρα πάντως από την επίδραση της τεχνολογίας στην εμπειρία των αγορών, οι καταναλωτές δίνουν έμφαση και στη βιωσιμότητα, με τις νεότερες γενιές να αναφέρουν ότι η κυκλική οικονομία θα πρέπει να καταλάβει μεγαλύτερο μερίδιο σε ότι αφορά τις αγορές, σημειώνοντας ότι η βιομηχανία της μόδας πρέπει να προβληματιστεί για το μέλλον του πλανήτη. Στο περιβάλλον αυτό, οι έμποροι πρέπει να υιοθετήσουν τις νέες τεχνολογίες, να προσφέρουν πιο εξατομικευμένη αγοραστική εμπειρία αλλά και να αξιοποιήσουν τις πληροφορίες που προέρχονται από τα data. Έτσι, η συνεργασία με εταιρείες τεχνολογίας θα είναι ζωτικής σημασίας για την επιτυχία τους, ώστε τα φυσικά καταστήματα να διατηρήσουν την δύναμη τους, προσφέροντας ένα βιωματικό περιβάλλον με την συνδρομή της προηγμένης τεχνολογίας.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Δυναμική επέκταση δικτύου από την Jysk, πού ανοίγουν νέα καταστήματα

Η αλυσίδα επεκτείνει το δίκτυο της με έξι νέα καταστήματα κατά την τρέχουσα χρήση, στοχεύοντας σε 75 σημεία μέσα στην επόμενη διετία. Ανακαίνισης παλαιότερων καταστημάτων με το νέο concept 3.0.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Οι μεγαλύτερες προκλήσεις για την Τεχνητή Νοημοσύνη στις επιχειρήσεις

Σύμφωνα με έρευνα της Deloitte, η εμπιστοσύνη στο Generative AI έχει αυξηθεί, με τους οργανισμούς που γνωρίζουν από τεχνητή νοημοσύνη να δίνουν προτεραιότητα στη διαφάνεια. Η έλλειψη εμπιστοσύνης το μεγαλύτερο εμπόδιο.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ

Εφαρμογές συντροφιάς για... όλα τα γούστα έφερε η Τεχνητή Νοημοσύνη

Χρήστες λένε ότι έχουν αναπτύξει συναισθηματική σύνδεση με τις εφαρμογές και τις χρησιμοποιούν για να αντιμετωπίσουν τη μοναξιά, να λάβουν παρηγοριά ή να πειραματιστούν με σεξουαλικές φαντασιώσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

«Ζεστάθηκε» η πασχαλινή αγορά, συγκρατημένα αισιόδοξοι οι έμποροι

Μετά από ένα δύσκολο ξεκίνημα του έτους, η αγορά ανεβάζει ρυθμούς. Τα είδη δώρων και το πασχαλινό τραπέζι αποτελούν προτεραιότητες καταναλωτών. Ο υψηλός πληθωρισμός των τροφίμων περιορίζει τις προσδοκίες των εμπόρων.