bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Γαλλία: Χρειάζεται συμβιβασμός για μια παγκόσμια φορολογική συμφωνία

«Απέχουμε ένα χιλιοστό από μια παγκόσμια συμφωνία», δήλωσε ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, αναφερόμενος στον συμβιβασμό που πρέπει να επιτευχθεί για έναν παγκόσμιο φορολογικό συντελεστή.

Ο κόσμος είναι πολύ κοντά σε μια συμφωνία για έναν παγκόσμιο φορολογικό συντελεστή, αλλά χρειάζεται συμβιβασμός για τις τελικές λεπτομέρειες, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας, ενώ οι χώρες που τηρούσαν στάση αναμονής αρχίζουν να παρουσιάζουν τις θέσεις τους.

Περίπου 140 χώρες σχεδιάζουν να οριστικοποιήσουν την πρώτη μεγάλη, εδώ και μία γενιά, αναδιάρθρωση των κανόνων για τη φορολόγηση των πολυεθνικών σε συνάντηση την Παρασκευή προκειμένου η συμφωνία να μπορεί να επικυρωθεί από την Ομάδα των 20 (G20) –πιθανόν ακόμα και την επόμενη εβδομάδα.

«Είναι απαραίτητο όλοι να γνωρίζουν ότι αυτή τη στιγμή όλα είναι ανοιχτά και ότι όλοι χρειάζεται να επιδείξουν πνεύμα συμβιβασμού σε διαφορετικές τεχνικές παραμέτρους που είναι στο τραπέζι», δήλωσε ο Γάλλος υπουργός Οικονομικών Μπρουνό Λεμέρ στον ΟΟΣΑ. «Απέχουμε ένα χιλιοστό από μια παγκόσμια συμφωνία», δήλωσε ο Λεμέρ αργότερα στο CNBC.

Από το επικαιροποιημένο προσχέδιο της αναδιάρθρωσης του παγκοσμίου φορολογικού συντελεστή για τις επιχειρήσεις έχει αφαιρεθεί ο όρος «τουλάχιστον» από τον προτεινόμενο μίνιμουμ συντελεστή του «τουλάχιστον 15%», πιθανόν αίροντας ένα σημαντικό εμπόδιο για την Ιρλανδία καθώς οι διαπραγματεύσεις μπαίνουν στην τελική ευθεία, δήλωσαν χθες στο Reuters πηγές με γνώση των συζητήσεων. Έως τώρα, 134 από τις 140 χώρες που συμμετέχουν στις συζητήσεις έχουν ταχθεί υπέρ ενός μίνιμουμ συντελεστή «τουλάχιστον» 15%, αλλά η Ιρλανδία έχει αρνηθεί να το προσυπογράψει καθώς ανησυχεί ότι τελικά ο συντελεστής μπορεί να καταλήξει να είναι υψηλότερος του 15%.

«Ελπίζω ότι η Ιρλανδία θα μπορέσει να συμμετέχει στην υποστήριξη αυτού του νέου μέτρου αλλά θα πρέπει να περιμένουμε για το τελικό κείμενο, το οποίο ελπίζουμε ότι θα είναι διαθέσιμο σήμερα το βράδυ», δήλωσε ο Ιρλανδός υπουργός Εξωτερικών Σάιμον Κόβενι. «Η Ιρλανδία δεν θέλει να είναι απομονωμένη σε αυτό τον χώρο», δήλωσε ο Κόβενι στον ραδιοφωνικό σταθμό RTE ενόψει συνεδρίασης του υπουργικού συμβουλίου για το θέμα αυτό αύριο.

Ο ελάχιστος συντελεστής έχει σκοπό να αποθαρρύνει τις πολυεθνικές εταιρείες από το εγγράφουν κέρδη σε χώρες με χαμηλή φορολογία ανεξάρτητα από το πού βρίσκονται οι πελάτες τους, ένα παραθυράκι που μεγάλες αμερικανικές εταιρείες τεχνολογίας χρησιμοποίησαν για να μειώσουν τη φορολογική τους επιβάρυνση σε σχεδόν μηδενικό επίπεδο σε πολλές χώρες.

Κάποιες χώρες της ανατολικής Ευρώπης, όπως η Ουγγαρία, που εδώ και καιρό χρησιμοποιούν χαμηλούς φορολογικούς συντελεστές για να προσελκύσουν ξένες επενδύσεις στη μεταποίηση, έκαναν προτάσεις για σημαντική έκπτωση από τον ελάχιστο συντελεστή ανάλογα με τα περιουσιακά στοιχεία και τον αριθμό των εργαζομένων μιας εταιρίας στη χώρα.

«Εάν οι άλλες χώρες τα αποδεχθούν αυτά, τότε θα μπορούσε να υπάρχει συμβιβασμός που θα επιτρέψει την εισαγωγή ενός παγκόσμιου ελάχιστου φόρου», ανέφερε σε ανακοίνωση ο Ούγγρος υπουργός Εξωτερικών Πέτερ Σιζάρτο. Πρότεινε επίσης μια 10ετή μεταβατική περίοδο.

Ο Λεμέρ δήλωσε ότι αυτό θα απαιτήσει συμβιβασμούς, αλλά πρόσθεσε: «Γιατί όχι;».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Η Κάρλα Μπρούνι-Σαρκοζί κατέθεσε σε έρευνα για τον σύζυγό της

Η δικαιοσύνη υποπτεύεται διάφορα πρόσωπα στο περιβάλλον του πρώην προέδρου Νικολά Σαρκοζί (2007-2012) ότι ενορχήστρωσαν αυτήν την ανάκληση των κατηγοριών με στόχο να επηρεάσουν την πορεία των ερευνών.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Γαλλία πρέπει να περιορίσει τη χρήση των smartphone από παιδιά

Θέλοντας να δώσει ώθηση στα ποσοστά δημοτικότητάς του, που ολοένα και φθίνουν, ο Μακρόν δεσμεύτηκε τον Ιανουάριο να ετοιμάσει αυστηρότερη νομοθεσία για να περιορίσει τον χρόνο των παιδιών μπροστά από τις οθόνες.
ΔΙΕΘΝΗ

Η Γαλλία ζητά προτεραιότητα στις παραγγελίες στρατιωτικού υλικού

Η υποχρέωση αυτή αφορά κατά κύριο λόγο τη βιομηχανία Aubert et Duval, που παράγει ειδικό χάλυβα τόσο για τον πολιτικό αεροναυπηγικό τομέα όσο και για τα υποβρύχια ή τα κανόνια Caesar, ανέφερε μια πηγή με γνώση του θέματος.