Ο κ. Φοίβος Καρακίτσος, CEO της SPAR Hellas
Ο κ. Φοίβος Καρακίτσος, CEO της SPAR Hellas

H SPAR Hellas και η Bazaar σε στρατηγική συμφωνία

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Η συμφωνία της SPAR Hellas με την Bazaar καλύπτει τους τομείς των logistics και των προμηθειών, ενώ δίνει στην Bazaar το δικαίωμα να μετατρέψει καταστήματα του δικτύου της σε SPAR.

Ανοίγει τη βεντάλια των συνεργασιών της η SPAR Hellas, θυγατρική του ολλανδικού κολοσσού SPAR, προχωρώντας στην σύναψη συμφωνίας με την αλυσίδα Bazaar, η οποία κινείται σε τρία επίπεδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, η συμφωνία κλείδωσε την περασμένη Πέμπτη και κινείται στην κατεύθυνση της ενδυνάμωσης των οικονομιών κλίμακος, αρχής γενομένης με το κομμάτι της διανομής.

Στο πλαίσιο της συμφωνίας η Bazaar, που διαθέτει έξι αποθήκες και ευρύ δίκτυο πανελλαδικά, αναλαμβάνει εφεξής τη διανομή των προϊόντων στα καταστήματα SPAR. Σημειώνεται ότι μέχρι πρότινος η SPAR είχε αναθέσει τη διαχείριση των logistics σε εξωτερικό συνεργάτη.

Σε αυτό το πλαίσιο, το χαρτοφυλάκιο των δραστηριοτήτων της SPAR διαμορφώνεται ως εξής: ο όμιλος Αστέρας διατηρεί το κομμάτι της διαχείρισης και των εμπορικών συμφωνιών, η SPAR φέρει την ευθύνη του σήματος και του ελέγχου του σχήματος και η Bazaar το κομμάτι της διανομής.

Το δεύτερο επίπεδο της συμφωνίας αφορά στην συμπόρευση των τριών μερών ώστε να επιτύχουν καλύτερη διαπραγματευτική ισχύ στο πεδίο των συμφωνιών -κυρίως με παραγωγούς τους εξωτερικού-  για το κομμάτι της επιλογής, παραγωγής και διακίνησης των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας. 

Ειδικά για την SPAR το πεδίο των κωδικών ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί στρατηγική επιλογή, καθώς η πρόθεση της αλυσίδας είναι να υποστηρίξει τη διαφοροποιημένη παρουσία της στην Ελλάδα μέσω της διάθεσης Private Label προϊόντων –που σήμερα διαμορφώνονται σε περίπου 1.400- με ανταγωνιστικές τιμές, αλλά και τοπικών προϊόντων ενώ επιδιώκει να  συνάψει συμβάσεις με τοπικές βιομηχανίες, που θα προβλέπουν, μεταξύ άλλων, την προοπτική διάθεσης των προϊόντων τους σε ξένες αγορές, μέσω του διεθνούς δικτύου SPAR.

Στο μεταξύ, η τρίτη διάσταση της συμφωνίας αφορά στην δυνατότητα που αποκτά η Bazaar να προχωρήσει στο βαθμό που επιθυμεί στη μετατροπή μέρους των καταστημάτων της – κυρίως στη περιοχή της Αττικής- σε SPAR.

Σε ο,τι αφορά στο δίκτυο της SPAR, σήμερα αριθμεί περί τα 30-31 σημεία, ενώ περί τα 35 βρίσκονται σε ενδιάμεση κατάσταση (δηλαδή είτε διαθέτουν κωδικούς spar με σκοπό να μετατραπούν δυνητικά σε SPAR είτε βρίσκονται ήδη σε φάση ανανέωσης).

Υπολογίζεται ότι η SPAR διαχειρίζεται ένα τζίρο που ξεπερνά στη παρούσα περίοδο τα 100 εκατ. ευρώ (σ.σ. στα 31 σημεία που έχουν το σήμα της ), ενώ το ύψος των εσόδων της Bazaar το 2018 διαμορφώθηκε σε 171 εκατ. ευρώ.

Ενισχυτικά στην προσπάθεια περαιτέρω ενδυνάμωσης της εγχώριας παρουσίας της SPAR κινείται η συμφωνία συνεργασίας μεταξύ των δύο εκ των μεγαλύτερων ομίλων αγορών του ελληνικού λιανεμπορίου τροφίμων, του Αστέρα και του Ασπίδα

Η εν λόγω συνεργασία  αποτελεί μια αξιοσημείωτη «δεξαμενή» νέων καταστημάτων SPAR, καθώς δημιουργεί έναν όμιλο αποτελούμενο από 650 καταστήματα συνολικού κύκλου εργασιών που ξεπερνάει τα 750 εκατ. ευρώ. Από το εν λόγω δίκτυο, αρκετά σημεία  δύναται να μετατραπούν στο προσεχές διάστημα σε SPAR, καθώς εκφρασμένος στόχος της διοίκησης της SPAR Hellas είναι την νέα χρονιά να εμφανίσει δίκτυο με πάνω από 250 σημεία.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη είσοδος της ολλανδικής SPAR στην Ελλάδα έγινε το 1969 με την συνεργασία με την Βερόπουλος, η οποία έληξε το 2015, ενώ τον περσινό Μάρτιο επανήλθε στην εγχώρια αγορά μέσα από την σύμπραξη με τον όμιλο αγορών Αστέρας ενώ μετέπειτα στο «σχήμα» εντάχθηκε και ο όμιλος Ασπίδα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλος τζίρος και προοπτικές στον τομέα της μικρής λιανικής

Σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων καθημερινών αγαθών περνούν μέσα από το κανάλι της μικρής λιανικής. Πλεονεκτήματα η εγγύτητα στον καταναλωτή, το διευρυμένο ωράριο και η προσωπική επαφή.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Έκοψε ρυθμό η αύξηση πωλήσεων των σούπερ μάρκετ

Από 3,4% στο 6μηνο, ο ρυθμός αύξησης των πωλήσεων στα σούπερ μάρκετ έπεσε στο 2,5% στο 9μηνο. Κακές οι επιδόσεις του παραδοσιακά «δύσκολου» μήνα Σεπτεμβρίου. Μειωμένες τιμές στα ράφια λόγω ΦΠΑ. Τι δείχνει η έρευνα της IRI.