bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Τρεις ενδιαφερόμενοι για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Ελλάδας - Κύπρου

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλη Δημητριάδη, πρόκειται για μία προσπάθεια που απέδωσε καρπούς, καθώς προσέλκυσε το ενδιαφέρον οικονομικών φορέων.

Έληξε στις 28/01 η προθεσμία υποβολής προσφορών του ανοικτού ευρωπαϊκού διαγωνισμού για την επιλογή ανάδοχου θαλάσσιου μεταφορέα, ο οποίος θα εκτελεί τη θαλάσσια μεταφορά επιβατών μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας.

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Ναυτιλίας της Κύπρου Βασίλη Δημητριάδη, πρόκειται για μία προσπάθεια που απέδωσε καρπούς, καθώς προσέλκυσε το ενδιαφέρον οικονομικών φορέων. Απέδωσε δε την προσέλκυση ενδιαφέροντος από μεταφορείς, στην επαναδιαπραγμάτευση των όρων με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τον επανασχεδιασμό του διαγωνιστικού εγγράφου.

Ο νέος μειοδοτικός διαγωνισμός είχε αίσιο τέλος, αφού τρεις εταιρείες εκδήλωσαν ενδιαφέρον για την εν λόγω ακτοπλοϊκή σύνδεση. Σημειώνεται ότι ο προηγούμενος διαγωνισμός του υφυπουργείου Ναυτιλίας για προσέλκυση ακτοπλοϊκών εταιρειών που θα εκτελούσαν το δρομολόγιο Κύπρου-Πειραιά είχε αποτύχει, αφού δεν είχε προκύψει κανένα ενδιαφέρον.

Αυτήν τη φορά οι τρεις εταιρείες από τις οποίες εκδηλώθηκε ενδιαφέρον είναι η SCANDRO HOLDING LTD, η προσφορά της οποίας ανέρχεται στα 15.594.000 ευρώ, η N.Y. BUSINESS TIES LTD η προσφορά της οποίας ανήλθε στα 14.100.000 ευρώ και η KIARA NAFTIKI ETAIRIA (Όμιλος SeaJets) που πρόσφερε 16.500.000 ευρώ.

Επισημαίνεται ότι η γραμμή επιδοτείται με 5,5 εκατ. ευρώ τον χρόνο για τρία χρόνια (σύνολο 16,5 εκατ. ευρώ). Υπενθυμίζεται ότι ο εν λόγω διαγωνισμός προκηρύχθηκε στις 25 Νοεμβρίου 2021 και οι ενδιαφερόμενοι οικονομικοί φορείς υπέβαλαν προσφορά μέσω της ιστοσελίδας της Διεύθυνσης Δημοσίων Συμβάσεων του Γενικού Λογιστηρίου e-procurement.

Ο Βασίλης Δημητριάδης ανέφερε επίσης ότι αρχές Φεβρουαρίου του τρέχοντος έτους θα τεθούν οι υποβληθείσες προσφορές ενώπιον της Κυπριακής Επιτροπής Αξιολόγησης, που ορίστηκε σύμφωνα με τις πρόνοιες της σχετικής νομοθεσίας, για αξιολόγηση, με σκοπό την κατακύρωση της προσφοράς το συντομότερο δυνατόν και εκτίμησε ότι μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου ή αρχές Μαρτίου θα υπάρξει επίσημη ανακοίνωση για την κατακύρωση του διαγωνισμού, ενώ η μεταφορά επιβατών θα ξεκινήσει τον προσεχή Απρίλιο ή Μάιο. Σημειώνεται ότι επαφίεται στον μεταφορέα που θα επιλεγεί, κατά πόσο θα χρησιμοποιήσει το λιμάνι της Λεμεσού ή της Λάρνακας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η τελευταία φορά που υπήρχε ακτοπλοϊκή σύνδεση Κύπρου-Ελλάδος ήταν πριν από 21 χρόνια.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Στη δεύτερη θέση των χρηματοδοτήσεων της ναυτιλίας το 2023

Σύμφωνα με την μελέτη της Petrofin Research η Eurobank κατέχει το μεγαλύτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών. Μειώθηκε κατά 2% η τραπεζική χρηματοδότηση πλοίων για την ελληνική ναυτιλία το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΑΔΜΗΕ: Τα οφέλη της ηλεκτρικής διασύνδεσης Ελλάδας – Κύπρου – Ισραήλ

Η ηλεκτρική διασύνδεση θα άρει την ενεργειακή απομόνωση του τελευταίου μη διασυνδεδεμένου κράτους της ΕΕ συμβάλλοντας στην επίτευξη των υψηλών στόχων που έχει θέσει  η Ένωση για διείσδυση ΑΠΕ μέχρι το 2040.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Φ. Καραβίας: Πάνω από 800 εκατ. η επένδυση της Eurobank στην Κύπρο

Όπως ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας, η Eurobank στην Κύπρο, μπορεί να αποτελέσει βάση για την ανάπτυξη εργασιών και τη συνεργασία του ομίλου με τις δυναμικές οικονομίες της Μέσης Ανατολής και της Ινδίας.