bd-sprite
Φωτο: Shutterstock

Έφτασαν στην ψηφιακή τους ωρίμανση οι Έλληνες μέσης και τρίτης ηλικίας

Η χρήση διαδικτυακών σεμιναρίων αυξήθηκε κατά 177% την τελευταία διετία από τους χρήστες ηλικίας 55-64 ετών, ενώ οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο αυξήθηκαν 72%.

Η πανδημία οδήγησε περισσότερους Έλληνες στη χρήση του διαδικτύου και πλέον μετά από δυο χρόνια τα ποσοστά ψηφιακής ωρίμανσης του πληθυσμού βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα ενόψει του ψηφιακού μετασχηματισμού που πραγματοποιεί η χώρα.

Όπως αναφέρει η έρευνα της Focus Bari, η χρήση Ίντερνετ στις ηλιακές ομάδες 55-64 και 65-74 ετών στην Ελλάδα έχει φτάσει σήμερα στο 90% και 73% αντίστοιχα, παρουσιάζοντας αύξηση κατά 11% και 21% μέσα στην τελευταία διετία. 

Καθώς η χρήση του διαδικτύου έχει πλέον φτάσει στο 94% του ελληνικού πληθυσμού της χώρας μας (έναντι 90% στο δεύτερο εξάμηνο του 2019), οι πιο πρόσφατοι «ψηφιακοί πολίτες» είναι οι Έλληνες που ανήκουν στις ηλικιακές ομάδες των 55+. Ειδικά με τις συνθήκες της πανδημίας, ακόμα και οι παππούδες και οι γιαγιάδες φαίνεται πως προσήλθαν πλέον στον online και ψηφιακό κόσμο μέσα από μια πλειάδα εφαρμογών και χρήσεων.

Οι μεσήλικες και ηλικιωμένοι Έλληνες χρήστες του διαδικτύου έχουν πια πρόσβαση από διαφορετικές συσκευές, ενώ έχουν εντάξει στην καθημερινότητά τους μια πληθώρα χρήσεων, όπως ενημέρωση, επικοινωνία, κοινωνικά δίκτυα, ηλεκτρονικές αγορές (με σημαντική αύξηση του ποσού που δαπανούν online) κ.α.

Τη μεγαλύτερη αύξηση κατά την τελευταία πανδημική διετία εμφανίζoυν στους χρήστες 55-64 ετών η χρήση διαδικτυακών σεμιναρίων webinars (+177%), οι διαδικτυακές τραπεζικές συναλλαγές (+76%), οι ηλεκτρονικές συναλλαγές με το Δημόσιο (+72%) και το ηλεκτρονικό εμπόριο (+58%).

Το 92% των χρηστών 55-64 ετών κάνουν χρήση κινητού τηλεφώνου smartphone (αύξηση 15% από το 2019), το 53% φορητού υπολογιστή laptop ή notebook (αύξηση 19%) και το 43% επιτραπέζιου υπολογιστή (αύξηση 12%). Ο μέσος χρόνος σύνδεσης στο Ίντερνετ σε αυτή την ηλικιακή ομάδα από το κινητό τηλέφωνο φτάνει πλέον τα 85 λεπτά την ημέρα, ενώ στο δεύτερο εξάμηνο του 2019 ήταν 53 λεπτά.

Το 67% των χρηστών 55+ ετών έχει κάνει τουλάχιστον μία online αγορά κατά τους τελευταίους έξι μήνες, ποσοστό αυξημένο κατά 58% συγκριτικά με το τέλος του 2019. Για τις αγορές τους το τελευταίο εξάμηνο ξόδεψαν στο δεύτερο εξάμηνο του 2021 κατά μέσο όρο 853 ευρώ, έναντι 554 ευρώ το 2019. Στην κορυφή των online αγορών είναι τα ρούχα (31%), τα παπούτσια (29%), τα ηλεκτρονικά είδη (28%), τα ηλεκτρικά είδη (26%) και τα καλλυντικά (25%).

Το 86% των χρηστών 55-64 ετών χρησιμοποιεί τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (έναντι 63% το 2019), ενώ ο μέσος χρόνος που ασχολούνται σε αυτά, είναι 62 λεπτά την ημέρα (από 56 λεπτά / ημέρα το 2019). Προφίλ στο Facebook έχει το 84% (από 56% το 2019).

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

ΕΛΑΣ: Προσπάθεια εξαπάτησης των πολιτών μέσω απατηλών διαφημίσεων

Οι εν λόγω διαφημίσεις, σύμφωνα με την αστυνομία, εμφανίζονται κυρίως ως «χορηγούμενες» σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης, φερόμενες μάλιστα ψευδώς, σε πολλές περιπτώσεις, να προέρχονται από άρθρα έγκριτων εφημερίδων και ιστοσελίδων.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Tι να προσέχετε στις online αγορές τουριστικών υπηρεσιών και προϊόντων

Ο καταναλωτής χρησιμοποιεί όλα αυτά τα πρωτοπόρα εργαλεία που τον διευκολύνουν και τον βοηθούν να οργανώσει τη ζωή του, όπως λένε οι ειδικοί αλλά καλό είναι να είναι υποψιασμένος όταν βλέπει ύποπτα σημάδια ή κραυγαλέες προσφορές.