bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Τζίρος 1,8 δισ. ευρώ στα σούπερ μάρκετ μέσα σε 13 εβδομάδες

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 24 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 26 Μαΐου 2019.

Συνεχίζεται η αύξηση του τζίρου στον κλάδο του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων 13 εβδομάδες μετά την εμφάνιση κρουσμάτων κορονοϊού στην Ελλάδα, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσιοποίησε σήμερα η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI.

Αναλυτικότερα, οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ (ηπειρωτική Ελλάδα και Κρήτη, μη συμπεριλαμβανομένων νησιών), με βάση τα στοιχεία για τις ταχυκίνητες κατηγορίες, ανήλθαν σε 1,806 δισ. ευρώ για την περίοδο 24/02/2020-24/5/2020 σε σχέση με την περίοδο 25/02/2019-26/5/2019 οπότε είχαν ανέλθει σε 1,486 δισ. ευρώ, σημειώνοντας αύξηση 21,5%.

Αντίστοιχα, την εβδομάδα που τελειώνει στις 24/5/2020 οι πωλήσεις των σούπερ μάρκετ σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή (26/5/2019), ανήλθαν σε 123 εκατ. ευρώ έναντι 114,9 εκατ. ευρώ, αυξημένες κατά 7,1%.

Από την αρχή του 2020 μέχρι τις 24 Μαΐου η ανάπτυξη των πωλήσεων σε αξία ανήλθε σε 14,7% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, δηλαδή από την αρχή του 2019 μέχρι 26 Μαΐου 2019.

Την περίοδο 24/2/2020-24/5/2020, στις 340 προϊοντικές κατηγορίες που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (20% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία), 41 προϊόντα νοικοκυριού (30,2% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (21,9% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (24% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία). Όπως προκύπτει από τις μετρήσεις της IRI, τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία παρουσίασαν τα αντισηπτικά τζελ όπου ο τζίρος σημείωσε άνοδο 476,6%. Ακολουθούν τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 313,7%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 266,8% και το οινόπνευμα με αύξηση 228,1%.

Όσον αφορά στην εβδομάδα που τελειώνει στις 24/5/2020, στις 340 κατηγορίες προϊόντων προϊόντων που πωλούνται εντός των αλυσίδων σούπερ μάρκετ (μη συμπεριλαμβανομένων προϊόντων μεταβλητού βάρους), 168 ήταν τρόφιμα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 7,4%), 41 προϊόντα νοικοκυριού (4,5% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) 45 προϊόντα προσωπικής υγιεινής (-3,8% ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία) και 86 όλα τα άλλα (ανάπτυξη πωλήσεων σε αξία 27,6%). Τις μεγαλύτερες πωλήσεις σε αξία, σύμφωνα με τις μετρήσεις της IRI, παρουσίασαν τα υδραυλικά είδη, με αύξηση τζίρου 324,8%, τα αντισηπτικά τζελ, όπου o τζίρος σημείωσε άνοδο 317,8%, τα υγρά μαντηλάκια με αύξηση 231,8%, τα συμπληρώματα διατροφής με αύξηση 230,5%, το ρούμι με αύξηση 144,1% και το γάλα μακράς διάρκειας με αύξηση 139,2%.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Αποδίδουν τα μέτρα, μηδενικές ανατιμήσεις Μάρτιο και Απρίλιο

Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης θα συνεχιστεί η λήψη μέτρων και η προσπάθεια για να προστατευτούν οι καταναλωτές απέναντι στην ακρίβεια, σημειώνοντας πως η σταθεροποίηση των τιμών θα φανεί στον πληθωρισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς εορτών η αγορά ενόψει Πάσχα - Αισιοδοξία από τους εμπόρους

Σε ό,τι αφορά στο κόστος του τραπεζιού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα το «Καλάθι του Πάσχα», μαζί με το «Καλάθι των νονών»

Το «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από 22/4 το «Καλάθι των νονών», από 24/4 το «Καλάθι του Πάσχα»

Tο «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.