bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Έναρξη διαγωνισμού για την οδική ασφάλεια στον άξονα Πάτρα - Πύργος

Πρόκειται για στοχευμένες παρεμβάσεις στον άξονα, μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων.

Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προκηρύσσει σήμερα το έργο «Επείγουσες Παρεμβάσεις Αναβάθμισης Οδικής Ασφάλειας στην Εθνική Οδό Πατρών-Πύργου» και ξεκινάει έτσι επίσημα ο διαγωνισμός των έργων οδικής ασφάλειας στον υφιστάμενο οδικό άξονα Πάτρα- Πύργος.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα στοχευμένων σημειακών παρεμβάσεων στον υφιστάμενο οδικό άξονα, μήκους 80 χλμ., με προϋπολογισμό 30 εκατ. ευρώ και στόχο τη δραστική μείωση των ατυχημάτων έως ότου ολοκληρωθεί ο νέος σύγχρονος αυτοκινητόδρομος που θα συνδέει την Πάτρα με τον Πύργο.

«Δεσμευτήκαμε να προχωρήσουμε ταυτόχρονα προς δύο κατευθύνσεις: την κατασκευή του νέου, σύγχρονου αυτοκινητοδρόμου, αλλά και την υλοποίηση άμεσων παρεμβάσεων για να γίνει πολύ πιο ασφαλής ο υφιστάμενος», δήλωσε ο υπουργος Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής και πρόσθεσε: «Προχωράμε με συνέπεια. Καλύπτουμε τον χαμένο χρόνο 2015-2019. Κι αυτό το έργο είναι μέρος ενός ολοκληρωμένου προγράμματος για περισσότερη ασφάλεια στους δρόμους μας. Η Δυτική Ελλάδα δεν μπορεί να περιμένει άλλο και η οδική ασφάλεια αποτελεί απόλυτη προτεραιότητά μας».

Η συνολική προθεσμία εκτέλεσης του έργου είναι ένας χρόνος από την ημέρα υπογραφής της σύμβασης. Μεταξύ άλλων παρεμβάσεων, περιλαμβάνει και τη διάστρωση αντιολισθηρής στρώσης σε όλο το μήκος της οδού, διαχωρισμό κατευθύνσεων κυκλοφορίας με εύκαμπτα κολωνάκια σήμανσης, τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας σε μήκος 45 χλμ. και στις δύο κατευθύνσεις, διαγράμμιση του οδοστρώματος σε όλο το μήκος της οδού, εκσκαφή - φρεαζάρισμα του υφιστάμενου οδοστρώματος, καθαρισμό των τάφρων και κλαδοκοπές στην παράπλευρη βλάστηση, φωτεινή σηματοδότηση σε 18 υφιστάμενους κόμβους, κατασκευή οδοφωτισμού σε 7 υφιστάμενους κόμβους, κατασκευή 5 διαβάσεων πεζών.

Με τις παρεμβάσεις αυτές, θα επιτευχθεί η άμεση αναβάθμιση της οδικής ασφάλειας του υφιστάμενου αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα προχωρούν με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα οι ενέργειες για να κατασκευαστεί ο νέος. Σημειώνεται ότι από το υφιστάμενο οδικό δίκτυο, μόνο το αρχικό τμήμα μήκους 12,80 χλμ. είναι κοινό με τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο.

Σχετικά με τον νέο αυτοκινητόδρομο που θα κατασκευαστεί, υπενθυμίζεται ότι πρόσφατα το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έλαβε την πρώτη επίσημη θετική απάντηση από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την εκ νέου ενσωμάτωσή του στη Σύμβαση Παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να παραβιάζεται το κοινοτικό δίκαιο. Έτσι, η ΕΕ έδωσε το «πράσινο φως» στο υπουργείο να προχωρήσει στο επόμενο και τελικό βήμα της διαδικασίας, που είναι η γνωστοποίηση στην Επιτροπή για τα θέματα ανταγωνισμού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσει την κατασκευή του έργου.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Καραμανλής: «Ξεπάγωσαν» σε τρία χρόνια έργα συνολικού ύψους 8 δισ.

Ο υπ. Υποδομών και Μεταφορών, σε συνέντευξή του, αναφέρθηκε εκτενώς στα δημόσια έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη, ενώ τόνισε ότι θα υπάρξει περαιτέρω ενίσχυση και των αστικών συγκοινωνιών.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Ευκαιρία το Ταμείο Ανάκαμψης για έργα υποδομών και μεταφορών

Εντός του 2021 ξεκινάει η διαγωνιστική διαδικασία για να συνδεθούν και τα υπολειπόμενα τρία χιλιόμετρα σιδηροδρομικά με το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, ανακοίνωσε ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αναδιάρθρωση του ΔΣ του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας

Η επιλογή των προσώπων για την κάλυψη των θέσεων του νέου ΔΣ πληροί συγκεκριμένα κριτήρια που ακολουθούν τις αρχές της εταιρικής διακυβέρνησης, την εμπειρία σε θέσεις ευθύνης, την ελεγκτική, αλλά και την ποσόστωση των φύλων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Χρ. Σταϊκούρας: Παραδίδονται τέσσερα μεγάλα έργα εντός του 2024

Σχετικά με τον ΟΣΕ, ο υπουργός επεσήμανε ότι «την επόμενη διετία θα ολοκληρώσουμε τη διαδικασία, δημιουργίας ενός νέου σιδηροδρομικού φορέα, κάτω από τον οποίο θα βρίσκεται η ΕΡΓΟΣΕ και σημαντικό τμήμα της ΓΑΙΑΟΣΕ.