bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Αντί για προσέλκυση ξένων παραγωγών επιδοτούνται δημοφιλή σίριαλ

Ενισχύσεις εκατομμυρίων ευρώ από το ΕΚΟΜΕ σε καθαρά εμπορικές σειρές της ελληνικής τηλεόρασης. Υπό πίεση η κυβέρνηση για αλλαγή των κριτηρίων που προβλέπει ο νόμος.

Από τις αρχές του μήνα ο γενικός γραμματέας Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Απλούστευσης Διαδικασιών Λεωνίδας Χριστόπουλος έχει υπογράψει την ένταξη τεσσάρων τηλεοπτικών παραγωγών στις οπτικοακουστικές επενδύσεις που θα επιδοτήσει το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας (ΕΚΟΜΕ).

Πρόκειται για τη σειρά 30 επεισοδίων «Σκοτεινή Θάλασσα» (Alter Ego), τη σειρά 90 επεισοδίων (2ος Κύκλος) «Ήλιος» του ΑΝΤ1, τη σειρά «Ο Δάσκαλος» (Alter Ego) και την τηλεοπτική ταινία «Το ταξίδι του Πειραιά». Μέσα στον Σεπτέμβριο εντάχθηκαν η κινηματογραφική ταινία «ΜΠΡΑ-ΝΤΕ-ΦΕΡ», η σειρά «Οικογενειακές Ιστορίες» (μεταδίδεται από την Alpha), η τηλεοπτική σειρά «Σασμός» (μεταδίδεται από Alpha TV), οι ταινίες «Ζάκυνθος με τα Μάτια της Τέχνης» και «Rare Land», κ.α.

Πρόκειται για επιδοτήσεις εκατομμυρίων ευρώ σε καθαρά εμπορικές σειρές που δεν φημίζονται για το …πολιτιστικό τους βάθος, όπως υποστηρίζουν όσοι θεωρούν πως πρέπει να αλλάξει η νομοθεσία για τις επιδοτήσεις του ΕΚΟΜΕ.

Για παράδειγμα, με βάση την απόφαση ένταξης, η σειρά «Σασμός» λαμβάνει επιδότηση 1,28 εκατ. ευρώ επί συνολικού επενδυτικού σχεδίου τεσσάρων εκατ. ευρώ. Οι επιδοτήσεις τέτοιων σειρών από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης μέσω του ΕΚΟΜΕ προκαλούν συζητήσεις. Κάποιοι αποδίδουν το θόρυβο και σε εσωτερικό ανταγωνισμό μεταξύ ηθοποιών και παραγωγών. 

Η πραγματικότητα είναι, όπως παραδέχονται ακόμα και κυβερνητικά στελέχη, πως ο νόμος για το ΕΚΟΜΕ που ψηφίστηκε το 2017 επί ΣΥΡΙΖΑ, προβλέπει πως η επιδότηση εγκρίνεται με βάση ποσοτικά κριτήρια (ύψος επένδυσης, κ.α.) χωρίς να περιλαμβάνει κανένα ποιοτικό κριτήριο. Έτσι χρηματοδοτούνται και σειρές που δεν θεωρούνται πρότυπα πολιτιστικής παραγωγής μόνο και μόνο επειδή είναι εξαιρετικά δημοφιλείς.

Η φιλοσοφία του ΕΚΟΜΕ, λένε όσοι πιστεύουν πως πρέπει να γίνουν αλλαγές, πρέπει να αλλάξει και να επικεντρωθεί στον πραγματικό ρόλο ίδρυσής του: Την προσέλκυση ξένων κινηματογραφικών παραγωγών στη χώρα μας και στην ενίσχυση εγχώριων παραγωγών που ενισχύουν την πολιτιστική παρουσία (το λεγόμενο soft power) της Ελλάδας στο εξωτερικό. Οι επιδοτήσεις δημοφιλών τηλεοπτικών σειρών μάλλον δεν συμβάλλει σε κανέναν από τους δύο στόχους, τονίζουν.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αύξηση σχεδόν 9% στα εισοδήματα που δηλώσαμε το 2023 στην Εφορία

Μειώθηκε κατά 44.407 ο αριθμός των φορολογικών δηλώσεων το 2023, αλλά ήταν σημαντικά αυξημένα τα εισοδήματα που δηλώθηκαν. Πάνω από έξι στους δέκα δήλωσαν λιγότερα από 10.000 ευρώ. Πόσους έπιασαν τα τεκμήρια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κούρεμα 50% στα πρόστιμα της εφορίας θα ισχύσει μέχρι τον Σεπτέμβριο

Προϋπόθεση για το «κούρεμα» των προστίμων είναι ο ελεγχόμενος φορολογούμενος να αναγνωρίσει τη φοροδιαφυγή στην οποία υπέπεσε και να υποβάλει τροποποιητικές φορολογικές δηλώσεις.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πάνω από 3.300 έρευνες για φοροαπάτες και μπλόκο σε ΑΦΜ από την Εφορία

Στα ύψη η παραβατικότητα, που κυμάνθηκε από 75% έως και 100% το πρώτο δίμηνο του 2024. Πώς κλέβουν οι επιτήδειοι τον ΦΠΑ. Η ΑΑΔΕ έχει αναστείλει τα ΑΦΜ φορολογουμένων στις υποθέσεις που ολοκληρώθηκε η έρευνα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Εισοδήματα... φτώχειας δήλωσαν και το 2023 οι ελεύθεροι επαγγελματίες

Δύο στους τρεις επαγγελματίες δήλωσαν λιγότερα από 10.000 ευρώ, ενώ το 45% δήλωσαν κάτω και από 5.000 ευρώ. Οι μισοί Έλληνες με εισοδήματα κάτω από 10.000 ευρώ. Έναν στους τέσσερις «έπιασαν» τα τεκμήρια εισοδήματος.