bd-sprite
Πηγή: Unsplash

Άνοδος 39,9% των τιμών παραγωγού στη βιομηχανία λόγω ενέργειας

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση αυτή για τον Ιούνιο του 2022 οφείλεται στην αύξηση του δείκτη τιμών παραγωγού εξωτερικής αγοράς κατά 59,2% και στην αύξηση του Δείκτη Τιμών Παραγωγού Εγχώριας Αγοράς κατά 33,7%.

Περαιτέρω μεγάλη αύξηση, της τάξης του 39,9%, σημείωσε ο γενικός δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία (σύνολο εγχώριας και εξωτερικής αγοράς) τον Ιούνιο του 2022 σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2021, έναντι αύξησης 12,6% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών το 2021 με το 2020.

Ο Γενικός Δείκτης κατά τον μήνα Ιούνιο 2022, σε σύγκριση με τον δείκτη του Μαΐου 2022, παρουσίασε μείωση 0,6% έναντι αύξησης 1,5% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των δεικτών του έτους 2021.

Ο μέσος Γενικός Δείκτης του δωδεκαμήνου Ιουλίου 2021 - Ιουνίου 2022, σε σύγκριση με τον μέσο Γενικό Δείκτη του
δωδεκαμήνου Ιουλίου 2020 - Ιουνίου 2021, παρουσίασε αύξηση 31,0% έναντι μείωσης 0,7% που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση των προηγούμενων δωδεκαμήνων.

Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ, η αύξηση αυτή στο κόστος παραγωγής των εγχώριων βιομηχανιών κατά 39,9%, τον μήνα Ιούνιο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο δείκτη του Ιουνίου 2021, οφείλεται στην αύξηση του δείκτη τιμών παραγωγού εξωτερικής αγοράς κατά 59,2%, καθώς η παραγωγή οπτάνθρακα και προϊόντων διύλισης πετρελαίου αυξήθηκαν κατά 131,4%, παραγωγή μετάλλων κατά 30,7%, χαρτοποιϊα και κατασκευή χάρτινων προϊόντων κατά 25,2%. 

 

Επίσης οφείλεται στην αύξηση του δείκτη τιμών παραγωγού εγχώριας αγοράς που ανέβηκε κατά 33,7%, εξαιτίας της παραγωγής οπτάνθρακα και προϊόντων διύλισης πετρελαίου που αυξήθηκαν κατά 120,9%, της παροχής ηλεκτρικού ρεύματος, φυσικού αερίου, ατμού και κλιματισμού κατά 38,3%.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε τροχιά ανάκαμψης ο κλάδος καλλυντικών με αύξηση πωλήσεων και εξαγωγών

Σύμφωνα με στοιχεία της ICAP CRIF παρότι το φυσικό κανάλι παραμένει ισχυρό, όλο και περισσότεροι καταναλωτές στρέφονται στην ηλεκτρονική αγορά καλλυντικών με το μερίδιό τους να έχει φτάσει στο 14%-16%.