bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Οι αυξήσεις των τιμών αλλάζουν τις ισορροπίες στο γιορτινό τραπέζι

Ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης Νίκος Μπαλαμπανίδης σημειώνει ότι οι καταναλωτές παρά το γεγονός ότι θέλουν να πραγματοποιήσουν μεγαλύτερες αγορές δεν μπορούν εξαιτίας της ακρίβειας σε όλα τα προϊόντα.

Υποχωρεί το μερίδιο αγοράς του χοιρινού κρέατος στις εορταστικές αγορές, με το αρνί και το κατσίκι να διεκδικούν δυναμικά την άνοδό τους προς την κορυφή, καθώς οι φετινές αυξημένες κατά τουλάχιστον 20% τιμές του κρέατος αλλάζουν τις ισορροπίες για το γιορτινό τράπεζι. Υποτονικό καταγράφεται φέτος το ενδιαφέρον των καταναλωτών για γαλοπούλα, το κόστος της οποίας καταγράφεται αυξημένο σε σχέση με πέρυσι σε ποσοστό ίσως και άνω του 10%, με την τιμή της να ξεκινά από 8,5 ευρώ/κιλό.

«Δεν προλαβαίνουμε να κόβουμε αρνί και κατσίκι», τονίζει, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης Νίκος Μπαλαμπανίδης και εξηγεί πως «τη στιγμή που όλα τα κρεατικά σημειώνουν μια μεσοσταθμική άνοδο της τάξης του 20%, το αρνί και το κατσίκι διατίθενται φέτος φτηνότερα από την αντίστοιχη περσινή περίοδο, στα 9-10 ευρώ/κιλό, από 12-13 ευρώ/κιλό το 2021».

Οι γιορτές είναι πάτα μια καλή περίοδος για τους κρεοπώλες ανεξάρτητα με τους τζίρους, σημειώνει ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών νομού Θεσσαλονίκης, επισημαίνοντας πως «μπορεί οι καταναλωτές να αγοράζουν λιγότερο σε ποσότητα κρέας ή τελικά όσο αντέχει το πορτοφόλι τους, αλλά ο κόσμος μπαίνει στα μαγαζιά μας και θερμαίνει εκ νέου τη σχέση εμπιστοσύνης που έχουμε πετύχει να ενισχύσουμε στα προηγούμενα χρόνια, όταν τα μέτρα που είχαν επιβληθεί για την αποφυγή της διάδοσης του κορονοϊού, μας έφεραν και πάλι κοντά. Αυτή είναι μια κατάκτηση που μας χαροποιεί ιδιαίτερα».

Αναφορικά με την κίνηση, ο κ. Μπαλαμαπανίδης επισημαίνει ότι οι πολλές αγορές έγιναν τις ημέρες πριν από τα Χριστούγεννα και ότι λίγο πριν από την Πρωτοχρονιά «έχουμε μεν δουλειά, ωστόσο οι νοικοκυρές προμηθεύονται συμπληρώματα για το γιορτινό τους τραπέζι».

Σύμφωνα με τον πρόεδρο των κρεοπωλών, αν και πολλοί έμποροι μιλούν για πτώση στην αγορά κρέατος σε ποσοστό ίσως και άνω του 40% στις φετινές εορτές, ωστόσο ο ίδιος, από τις συζητήσεις με συναδέλφους του εντοπίζει στην αγορά του νομού μια μέση πτώση της τάξης του 20% συγκριτικά με τις εορτές του 2021. «Οι καταναλωτές θέλουν να προβούν σε μεγαλύτερες αγορές, αλλά δεν μπορούν λόγω της ακρίβειας σε όλα τα αγαθά και τις υπηρεσίες, συνεπεία της διεθνούς συγκυρίας. Έτσι οι παραγγελίες και οι αγορές τους είναι απόλυτα συνειδητές. Πλέον, δεν υπάρχουν οι υπερβολές που βλέπαμε τα προηγούμενα χρόνια», αναφέρει χαρακτηριστικά ο κ. Μπαλαμαπανίδης.

Για τις τιμές των κρεάτων, σημειώνει πως οι καταναλωτές μπορούν να βρουν χοιρινό από 6,50 έως και 7,50 ευρώ/κιλό (5-6,50 ευρώ το 2021), μοσχάρι από 11-13 ευρώ/κιλό (9-11 ευρώ πέρυσι), κοτόπουλο από 4,5 ευρώ και λουκάνικο περί τα 7,5 ευρώ.

Με κλήρωση που θα αναδείξει περισσότερους από 500 τυχερούς και οι οποίοι θα λάβουν δωροεπιταγές συνολικής αξίας άνω των 15.000 ευρώ, θα ευχαριστήσουν τους καταναλωτές οι κρεοπώλες του νομού Θεσσαλονίκης, «επιστρέφοντάς» τους έτσι μέρος των κερδών της περιόδου των εορτών, σύμφωνα με τον κ. Μπαλαμπανίδη.

Για κάθε δέκα ευρώ αγορών, ο καταναλωτής παίρνει έναν λαχνό και αυτόματα μπαίνει στην κλήρωση «για το τραπέζι του μήνα, αξίας 200 ευρώ, της εβδομάδας, ύψους 50 ευρώ, αλλά και της ημέρας στα 20 ευρώ». Σε σύνολο 550 μελών του σωματείου και 900 κρεοπωλείων συνολικά στον νομό Θεσσαλονίκης, οι συμμετέχοντες στην καμπάνια ανέρχονται σε 350 μέλη «που είναι και τα οικονομικά τακτοποιημένα για φέτος», σύμφωνα με τον κ. Μπαλαμαπανίδη.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ξεκινάει αύριο το Καλάθι της Σαρακοστής με χαλβά και θαλασσινά

«Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα κατεψυγμένα θαλασσινά βρίσκονται περίπου 4% φθηνότερα από ό,τι ήταν την ίδια εποχή» ανέφερε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος .
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Αποστολή στην Ασία για 12 Έλληνες παραγωγούς τροφίμων και ποτών

Μεγάλες ευκαιρίες για ελληνικές εξαγωγικές επιχειρήσεις να διεκδικήσουν μερίδια αγοράς σε μια  «πίτα» που σταθερά διευρύνεται. Πάνω από 400 συναντήσεις με τοπικές επιχειρήσεις σε Τόκιο, Σεούλ, Πεκίνο και Χονγκ Κονγκ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Στο «μικροσκόπιο» της Επ. Ανταγωνισμού γαλακτοκομικά και απορρυπαντικά

Χαρτογράφηση από την Επιτροπή Ανταγωνισμού σε γάλα φρέσκο πλήρες, βρεφικό γάλα, τυρί, γιαούρτι αγελάδος και απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων, ώστε να εξεταστούν οι συνθήκες ανταγωνισμού που υπάρχουν.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γεωργιάδης: Οι τιμές στο καλάθι θα οδηγήσουν και τα επώνυμα προϊόντα σε μείωση

Σήμερα η ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων επισκέφθηκε δύο καταστήματα των αλυσίδων σούπερ μάρκετ Market In και Γαλαξίας καθώς κατέγραψαν τη μεγαλύτερη μείωση στις τιμές των προϊόντων του «Καλαθιού του Νοικοκυριού».