bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Την δημιουργία ψηφιακής αγοράς για NFT στο Instagram σχεδιάζει η Meta

Ακόμη ένα στοίχημα στον δρόμο για την δημιουργία του Metaverse βάζει η Meta, ακολουθώντας τα βήματα του Twitter που άνοιξε την πλατφόρμα του για τους κατόχους NFT. Γιατί ανοίγουν την πόρτα στα NFT οι κολοσσοί των social media.

Την είσοδο της στην αγορά των NFTs επιταχύνει η Meta, καθώς ο Μαρκ Ζούκενμπεργκ επιβεβαίωσε σήμερα πως η εταιρεία χτίζει την τεχνική λειτουργικότητα ώστε οι χρήστες να μπορούν να παρουσιάσουν την «εικονική περιουσία» τους στο Instagram και να μπορούν ακόμα και να δημιουργήσουν τα δικά τους NFT.

«Δουλεύουμε για να φέρουμε στο προσεχές διάστημα τα NFT στο Instagram» ανέφερε ο Μαρκ Ζούκενμπεργκ σε συνέδριο που πραγματοποιήθηκε στις 15 Μαρτίου, χωρίς ωστόσο να αποκαλύψει περισσότερες λεπτομέρειες για το πότε και πως θα λειτουργήσει αυτό. Ο ιδρυτής του Facebook ανέφερε στο πλαίσιο του οράματος του για το Metaverse ότι θα μπορούσε ο χρήστης να δημιουργήσει ρούχα για το άβαταρ του σαν NFT και να μπορεί να το επιδείξει όπου θέλει.

Μια κίνηση που έρχεται ωστόσο πίσω από το Twitter που έχει ήδη ξεκινήσει να επιτρέπει στους χρήστες του να χρησιμοποιούν τους λογαριασμούς τους στα «κρυπτο-πορτοφόλια» τους, παρά το γεγονός ότι το πρώην πλέον στέλεχος της Meta Ντέιβιντ Μάρκους είχε αναφέρει τον περασμένο Αύγουστο πως η εταιρεία εξετάζει να δημιουργήσει εφαρμογές NFT σε συνδυασμό με το ψηφιακό πορτοφόλι Novi.

Για τους κατόχους NFT το άνοιγμα στις σελίδες κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί μια σημαντική ευκαιρία να αυξήσουν την αξία των αποκτημάτων τους  καθώς προσθέτουν νέες πλατφόρμες όπου μπορούν να τα παρουσιάσουν ενώ παράλληλα διευρύνεται και ο αριθμός των ατόμων που μπορούν να τα δουν, πέραν πλέον του κλειστού κύκλου των χρηστών κρυπτονομισμάτων.

Για την Meta πάντως αποτελεί ακόμα ένα στοίχημα στον δρόμο για την δημιουργία του Metaverse και την ανάκτηση του νεανικού κοινού. Το Facebook είναι έτοιμο πλέον να παραχωρήσει ένα μέρος του ελέγχου των δεδομένων που είχε, με στόχο να διατηρήσει τους χρήστες του που ασχολούνται με NFT, και ίσως την ευκαιρία να προσελκύσει το νεανικό κοινό που χρειάζεται. Ανοίγοντας μια ψηφιακή αγορά (marketplace) για NFT η Meta ελπίζει να κερδίσει ένα μερίδιο στην ολοένα και αναπτυσσόμενη αγορά των NFT που έχει φτάσει πλέον να ξεπερνά τα 40 δισ. δολάρια.

Προς το παρόν η αγορά των NFT δεν είναι και η πιο εύκολα προσβάσιμη στον μέσο χρήστη, καθώς η αγοραπωλησία ψηφιακών assets είναι αρκετά περίπλοκη, απαιτώντας από τους ενδιαφερόμενους να περάσουν από αρκετές πλατφόρμες μένοντας εκτεθειμένοι σε διάφορους κινδύνους που μπορεί να οδηγήσουν μέχρι και σε απάτες.

Είναι πολύ πιθανό η είσοδος των κολοσσών των social media να φέρουν μια πιο εύκολη και ασφαλής διαδικασία μέσα από ένα ξεχωριστό ψηφιακό marketplace για τους χρήστες που θα μπορούσε να τρέχει μέσα από τις υποδομές πληρωμών που έχουν ήδη δημιουργήσει.

Τι είναι τα NFTs

Τα NFT (Non Fungible Tokens) είναι μοναδικά ψηφιακά αρχεία που μπορεί να είναι από μια κάρτα baseball (που θα μετατραπεί σε αρχείο), ή ένα ψηφιακό ακίνητο, μέχρι άυλα έργα τέχνης, με τις δυνατότητες που προσφέρουν οι νέες τεχνολογίες να είναι ατελείωτες.

Τα ψηφιακά αρχεία που κωδικοποιούνται με blockchain είναι μοναδικά, ενώ εξαλείφεται σχεδόν η περίπτωση απάτης ή να αποκτήσει κάποιος ένα «μαϊμού» αρχείο. Σε αντίθεση με τα κλασικά κρυπτονομίσματα, με τα NFT δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν απευθείας ανταλλαγές και συναλλαγές. Ωστόσο έχουν ξεσηκώσει συζήτηση για το κατά πόσο αποτελεί τέχνη η καταστροφή «χειροπιαστών» έργων τέχνης, όπως για παράδειγμα τα NFT που δημιουργήθηκαν με πίνακες του Banksy και του Ντομίνγκο Ζαπάτα που παραδόθηκαν στις φλόγες. Τα ψηφιακά αρχεία που κατέγραψαν την καταστροφή τους πουλήθηκαν αργότερα σε πολλαπλάσια αξία από την αρχική τιμή αγοράς τους.

Ουσιαστικά οποιαδήποτε ψηφιακή εικόνα μπορεί να γίνει αντικείμενο συναλλαγής ως NFT. Όμως εκτός της επιλογής του έργου που θα επιλέξει κάποιος να αγοράσει, θα πρέπει να συνυπολογίσει επίσης ποιο τύπο ψηφιακού πορτοφολιού θα επιλέξει να το αποθηκεύσει και ποιο κρυπτονόμισμα θα χρειαστεί για να ολοκληρωθεί η αγοραπωλησία.

Υπάρχει ωστόσο και ένα ψηφιακό άρωμα το οποίο, αν και δεν μπορείς να το μυρίσεις, όμως καταγράφει σημαντική επιτυχία. Το ψηφιακό άρωμα των Look Labs στο Βερολίνο που προβάλλεται ως «μία ψηφιακή αποτύπωση ενός φυσικού αρώματος» αποδεικνύει πως σχεδόν οτιδήποτε μπορεί να πουληθεί ως NFT, αρκεί να το επιτρέπει η φαντασία του δημιουργού και η... τρέλα των επενδυτών.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Προβλήματα πρόσβασης σε μέσα κοινωνικής δικτύωσης του ομίλου Meta

«Είμαστε ενήμεροι για ένα πρόβλημα που επηρεάζει τη σύνδεση με το Facebook. Οι ομάδες των μηχανικών μας προσπαθούν εντατικά να επιλύσουν το πρόβλημα όσο το δυνατόν γρηγορότερα», δήλωσε ο Καλιφορνέζικος όμιλος στον ιστότοπό του.
ΔΙΕΘΝΗ

Οι CEO των Meta, TikTok, X αντιμέτωποι με ερωτήσεις για την παιδική ασφάλεια

«Κύριε Ζάκερμπεργκ, εσείς και οι εταιρείες μπροστά μας, γνωρίζω ότι δεν το θέλατε να γίνει έτσι, αλλά έχετε αίμα στα χέρια σας», είπε ο γερουσιαστής Λίντσεϊ Γκράχαμ κατά τη διάρκεια μιας ακρόασης σήμερα στην αμερικανική Γερουσία.