ΓΔ: 1450.74 1.08% Τζίρος: 22.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:26:33 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Η μεγάλη επιστροφή Κινέζων αγοραστών δίνει ώθηση στα είδη πολυτελείας

Παγκόσμιος ηγέτης φέτος η Κίνα στην κατανάλωση πολυτελών αγαθών, μετά την άρση των ταξιδιωτικών περιορισμών της πανδημίας. Παγκόσμιος τζίρος 1,4 τρισ. ευρώ το 2022, τα μισά ελβετικά ρολόγια πηγαίνουν στην Ασία.

Το άνοιγμα, έστω και με επιφύλαξη, της κινεζικής αγοράς έφερε χαμόγελα στα πρόσωπα των στελεχών της βιομηχανίας της μόδας και των πολυτελών αγαθών, μετά από τρία χρόνια περιπέτειας για τους retailers διεθνώς. Οι αναλυτές εκτιμούν δε ότι ο θετικός αντίκτυπος θα φανεί κυρίως από το δεύτερο τρίμηνο του έτους κι έπειτα, οπότε κι αναμένεται να επανακάμψουν οι Κινέζοι τουρίστες στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες. Ήδη, η τράπεζα RBC έσπευσε να αναθεωρήσει προς τα επάνω τις εκτιμήσεις της για την ανάπτυξη του κλάδου πολυτελών αγαθών φέτος, από +7% σε +11%, σε σύγκριση με το 2022, αναγνωρίζοντας την συνεισφορά των ευκατάστατων Κινέζων τουριστών στον τζίρο της βιομηχανίας διεθνώς.

Η δυναμική της ασιατικής χώρας φάνηκε ωστόσο και στα μεγέθη του κλάδου μέσα στο 2022, έτος κατά το οποίο επήλθε μία σχετική κανονικότητα ως προς την διαχείριση της πανδημίας, με τους περισσότερους περιορισμούς -κυρίως στις χώρες της Δύσης- να αίρονται. Οι Κινέζοι από την πλευρά τους, αν και παρέμειναν αποκομμένοι από τον υπόλοιπο κόσμο, προχώρησαν σε αγορές πολυτελών αγαθών στη χώρα τους, συμβάλλοντας στην εκτίναξη της αξίας των παγκόσμιων πωλήσεων της βιομηχανίας πολυτελών αγαθών σε 1,4 τρισ. ευρώ, καταγράφοντας σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας Bain & Co. εντυπωσιακή ετήσια μεταβολή της τάξεως του 21% συγκριτικά με το 2021 κι αιφνιδιάζοντας θετικά παράγοντες της αγοράς.

Η ευοίωνη εξέλιξη αποδίδεται ωστόσο και σε άλλους παράγοντες που καθόρισαν το προηγούμενο έτος, όπως το δυνατό δολάριο που επέτρεψε σε Αμερικανούς τουρίστες να ταξιδέψουν περισσότερο και να κάνουν σημαντικές αγορές στην Ευρώπη μέσα στο 2022, η ανάδυση των τουριστών από χώρες της Νοτιοανατολικής Ασίας και την Κορέα, αλλά και η επιστροφή των Ευρωπαίων καταναλωτών πολυτελών αγαθών, οι οποίοι είχαν βρεθεί στο περιθώριο για πολλά έτη. Φέτος, ωστόσο, εκτιμάται ότι η επιστροφή των Κινέζων τουριστών θα καλύψει το κενό που ίσως προκύψει από ενδεχόμενες μειωμένες ροές Αμερικανών, οι οποίοι, λόγω και των πληθωριστικών πιέσεων, είναι πιθανό να μείνουν -και να καταναλώσουν- στην χώρα τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Bain πάντως, ο κλάδος πολυτελών αγαθών παραμένει εν πολλοίς άτρωτος στις τρέχουσες προκλήσεις, κυρίως χάρη στην απήχηση που έχουν τα είδη αυτά σε μία ευρύτατη δημογραφική βάση. Κρίσιμος παράγοντας είναι επίσης η ανάδυση νέων τεχνολογικών εργαλείων που απαντούν με ακρίβεια στις απαιτήσεις αυτών των νέων δημογραφικών συνόλων, εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με τους αναλυτές, ευοίωνες προοπτικές για την βιομηχανία πολυτελών αγαθών που θα της επιτρέψουν να αναπτυχθεί με ρυθμούς που αγγίζουν ακόμη και το 60% τα επόμενα έτη. Τα στοιχεία της Bain συνηγορούν στο ότι εκπρόσωποι των νεότερων γενεών Y (Millennials) και Z συνεισέφεραν το σύνολο της ποσοστιαίας μεταβολής που καταγράφηκε το 2022, με τους GenZers αλλά και τους νεότερους εκπροσώπους της γενιάς Alpha να εκτιμάται ότι στο προσεχές μέλλον θα ξοδεύουν τρεις φορές περισσότερο σε σχέση με τους μεγαλύτερους σε ηλικία καταναλωτές.

Εκτιμάται δε ότι από 400 εκατομμύρια που υπολογίζονται σήμερα οι αγοραστές πολυτελών ειδών, θα αγγίξουν τα 500 εκατομμύρια μέχρι το 2030, με την Κίνα να αναδεικνύεται φέτος σε παγκόσμιο ηγέτη σε αγορές πολυτελών αγαθών, αλλά και την Κορέα και άλλες χώρες της νοτιοανατολικής Ασίας να αναδύονται στον παγκόσμιο χάρτη. Ήδη, η Ασία συνολικά απορροφά το 50% των ελβετικών εξαγωγών πολυτελών ρολογιών, με σημαντικό ποσοστό των αγορών αυτών να γίνονται από άτομα κάτω των 30 ετών, γεγονός που προδίδει την δυναμική συνεισφορά των νεαρότερων καταναλωτών ασιατικής καταγωγής στην βιομηχανία πολυτελών αγαθών.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

BUSINESS LIFE

Ζαλίζουν οι τιμές των πολυτελών αγαθών, «φρενάρουν» οι πωλήσεις τους

Για το 2024 οι αναλυτές της Bain προβλέπουν αύξηση στις πωλήσεις πολυτελών αγαθών μεταξύ 1% και 4% συγκριτικά με το 2023, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αγγίζει το 7%, υπό την προϋπόθεση της επανάκαμψης των τουριστικών ροών.
BUSINESS LIFE

Beach Clubs: Παραλίες για λίγους με την υπογραφή μεγάλων οίκων μόδας

Κορυφαίοι οίκοι μόδας έχουν επιμεληθεί επιλεγμένα beach clubs στις ακτές της Μεσογείου, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δημιουργίες τους και στοχεύοντας παράλληλα στο διεθνές jet-set. Έρχονται και στην Αθήνα το 2024.
BUSINESS LIFE

Τα είδη πολυτελείας έγιναν επένδυση και έχουν δικό τους «χρηματιστήριο»

Ακριβά ρολόγια, τσάντες και άλλα πολυτελή αγαθά γίνονται εναλλακτική επενδυτική λύση για πολλούς, ενώ αγοραστές και πωλητές μπορούν πλέον να «συναντηθούν» για άμεσες συναλλαγές σε ειδική πλατφόρμα της eBay.
BUSINESS LIFE

«Χρυσωρυχείο» οι χώρες του Κόλπου για τις εταιρείες ειδών πολυτελείας

Στα Αραβικά Εμιράτα και την Σαουδική Αραβία στρέφουν το βλέμμα τους οι κορυφαίοι όμιλοι μόδας, ρολογιών και κοσμημάτων, καθώς η αύξηση στις τιμές του πετρελαίου εκτοξεύει και την κατανάλωση.
ΔΙΕΘΝΗ

«Σύνδρομο της Κίνας» στα είδη πολυτελείας, βυθίζονται οι μετοχές των οίκων

Οι προειδοποιήσεις της Gucci για κάμψη εσόδων το πρώτο τρίμηνο συμπαρέσυραν πτωτικά τις μετοχές των μεγάλων ομίλων πολυτελών αγαθών. Η κάμψη της αγοράς της Κίνας που ήταν ασφαλές καταφύγιο προκαλεί ανησυχία.