ΓΔ: 1452.24 0.26% Τζίρος: 101.16 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:24:59 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Η Barbie παίρνει ζωή στο σινεμά και η κούκλα της Mattel νέα αξία

Η θρυλική παιδική κούκλα έγινε ταινία και η αμερικανική Mattel προσδοκά την έναρξη ενός νέου κεφαλαίου στην ιστορία της. Η αξία της Barbie αναμένεται να αυξηθεί κατά 25%.

Μία μοναδική ευκαιρία επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας της πιο δημοφιλούς κούκλας στον κόσμο, της Barbie, προσφέρει η νέα ταινία με την ίδια ως κεντρικό θέμα που κυκλοφορεί στους κινηματογράφους τις ημέρες αυτές. Τα στελέχη της εταιρείας Mattel, που κατασκευάζει την πασίγνωστη κούκλα από το 1959, ελπίζουν να κεφαλαιοποιήσουν με τον πιο προσοδοφόρο τρόπο το μοναδικό momentum που δημιουργείται διεθνώς για την Barbie, καθώς η ποπ κουλτούρα διασταυρώνεται με ένα εμβληματικό προϊόν, δημιουργώντας επιπρόσθετη αναγνωρισιμότητα και ενισχυμένη πιστότητα στο brand. Το γεγονός αυτό από μόνο του προσδοκάται ότι θα μεταφραστεί και σε αυξημένα έσοδα για την Mattel, η οποία βλέπει πωλήσεις και κέρδη να βυθίζονται τους τελευταίους μήνες.

Με τους ειδικούς της βιομηχανίας του κινηματογράφου να αναμένουν έσοδα ύψους έως και 100 εκατ δολαρίων για το πρώτο τριήμερο κυκλοφορίας της ταινίας στις ΗΠΑ και έως και 500 εκατ. δολάρια διεθνώς, θεωρείται σχεδόν βέβαιη η αύξηση της αξίας της κούκλας κατά 25% το προσεχές διάστημα, αλλά και η ενίσχυση των κερδών της Mattel κατά 10%, καθώς έχει κορυφωθεί το σύνολο των προωθητικών ενεργειών για την κυκλοφορία της ταινίας, σε συνεργασία με περισσότερες από 100 εταιρείες. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της ισπανικής αλυσίδας Zara, η οποία διαθέτει ήδη από την αρχή της εβδομάδας μία περιορισμένη συλλογή εμπνευσμένη από την εικόνα της δημοφιλούς κούκλας -στην Ελλάδα σε ένα μόνο κατάστημα, στην Γλυφάδα, αλλά και μέσω του ηλεκτρονικού καταστήματος της αλυσίδας.

 

Ανάλογες συνεργασίες ενεργοποιήθηκαν τους τελευταίους μήνες και με άλλες διεθνείς εταιρείες λιανικής, όπως η Gap, η Forever 21, η Xbox αλλά και η AirBnB, μεταξύ άλλων, δημιουργώντας το ρεύμα Barbiecore το οποίο έχει κυριαρχήσει στα κοινωνικά δίκτυα, εμπνεόμενο και από τις εμφανίσεις των δύο πρωταγωνιστών της ταινίας, της Margot Robbie ως Barbie και του Ryan Gosling ως Ken. Η στόχευση πάντως της Mattel είναι η δημιουργία μίας βάσης για την περαιτέρω κεφαλαιοποίηση των δημοφιλών παιχνιδιών της, στα πλαίσια της βιομηχανίας του κινηματογράφου και των συνακόλουθων δυνατοτήτων που αυτή προσφέρει για την ανάπτυξη των brands. Δρομολογείται έτσι ένα κινηματογραφικό σύμπαν με την υπογραφή της αμερικανικής εταιρείας (Mattel Cinematic Universe) στα πρότυπα της Marvel Comics και των υπερηρώων της, με τουλάχιστον 14 ταινίες με θέμα άλλα δημοφιλή παιχνίδια της Mattel -όπως τα Hot Wheels και τα αυτοκινητάκια Matchbox- να βρίσκονται στο στάδιο της παραγωγής.

Απώτερος σκοπός βεβαίως είναι η αύξηση των τιμών των ίδιων των προϊόντων και φυσικά η ενίσχυση της τιμής της μετοχής της εταιρείας. Ήδη τον τελευταίο μήνα η τελευταία φαίνεται να ενισχύεται σημαντικά, σε συνάρτηση και με την κορύφωση των αναζητήσεων στην μηχανή της Google για την ταινία Barbie. Την τρέχουσα εβδομάδα, η μετοχή της Mattel έφθασε τα επίπεδα των 21 δολαρίων, ανακάμπτοντας στα επίπεδα του περασμένου Φεβρουαρίου, οπότε και κυκλοφόρησε το πρώτο teaser της ταινίας. Τον τελευταίο μήνα η τιμή της μετοχής έχει αυξηθεί κατά 18% και οι αναλυτές θέτουν πλέον ως τιμή-στόχο τα 26 δολάρια. Αξίζει να σημειωθεί ότι από τα 5,4 δισ δολάρια που ήταν ο κύκλος εργασιών της Mattel το 2022, τα 940 προήλθαν από τις πωλήσεις κουκλών.

Πάντως, το πρώτο τρίμηνο του 2023 η αμερικανική εταιρεία δεν απέφυγε τις δυσμενείς συνέπειες του αυξημένου πληθωρισμού και του περιορισμένου διαθέσιμου εισοδήματος σε διεθνές επίπεδο, παράγοντες που αναφέρονται ως καθοριστικοί και για την εικόνα συνολικά του τρέχοντος δημοσιονομικού έτους. Ειδικότερα, οι πωλήσεις της Mattel υποχώρησαν το πρώτο τρίμηνο φέτος κατά 22% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αγγίζοντας τα 815 εκατ δολάρια, ενώ το μεικτό περιθώριο κέρδους μειώθηκε κατά 640 μονάδες βάσης, σε 40,0%.

Η εταιρεία είχε ζημιές ύψους 106 εκατ δολαρίων, έναντι κερδών ύψους 21 εκατ δολαρίων το περσινό τρίμηνο, ενώ σε επίπεδο EBITDA, οι ζημιές της διαμορφώθηκαν σε 14 εκατ δολάρια, με τις απώλειες συγκριτικά με πέρσι να φθάνουν τα 166 εκατ δολάρια. Οι πωλήσεις της Mattel υποχώρησαν κατά 17% στις ΗΠΑ και κατά 15% στον υπόλοιπο κόσμο το πρώτο τρίμηνο φέτος, εξαιτίας κυρίως της φθίνουσας πορείας της ζήτησης για κούκλες Barbie, αλλά και φιγούρες δράσεις και σετ από τουβλάκια, καθώς και της σειράς προσχολικών της Fisher-Price, ενώ μόνο η κατηγορία των Hot Wheels εμφάνισε αυξημένη ζήτηση.

Κατόπιν αυτών, η εταιρεία αναμένει για το έτος σταθερές πωλήσεις, στα επίπεδα των 5,4 δισ δολαρίων, βελτιωμένο περιθώριο κέρδους 47%, από 45,9% αλλά μειωμένα κέρδη EBITDA μεταξύ 900 και 950 εκατ δολαρίων, από 968 εκατ το 2022. Αυξημένη εκτιμάται η ταμειακή ρευστότητα σε 400 εκατ δολάρια περίπου, από 256 εκατ πέρσι, ενώ τα επενδυτικά κεφάλαια αναμένεται να κυμανθούν μεταξύ 175 και 200 εκατ δολαρίων. Προσδοκία των στελεχών της Mattel είναι τελικά η ταινία Barbie να αποτελέσει το ιδανικό εργαλείο διαχείρισης του περίπλοκου μακροοικονομικού περιβάλλοντος στο οποίο καλείται να δραστηριοποιηθεί, εγκαινιάζοντας παράλληλα ένα νέο κεφάλαιο στην ιστορία της εταιρείας.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

SPA, Evexia
BUSINESS LIFE

Στα 1,8 τρισ. δολάρια η αξία της αγοράς ευεξίας διεθνώς για το 2024

Το ενδιαφέρον ολοένα και περισσότερων καταναλωτών τροφοδοτεί την ανάπτυξη της αγοράς, με ρυθμούς 5% - 10% ετησίως. Κορυφαίας σημασίας η επιστημονική υποστήριξη της αποτελεσματικότητας των διατιθέμενων προϊόντων.
BUSINESS LIFE

Ζαλίζουν οι τιμές των πολυτελών αγαθών, «φρενάρουν» οι πωλήσεις τους

Για το 2024 οι αναλυτές της Bain προβλέπουν αύξηση στις πωλήσεις πολυτελών αγαθών μεταξύ 1% και 4% συγκριτικά με το 2023, με το πιο αισιόδοξο σενάριο να αγγίζει το 7%, υπό την προϋπόθεση της επανάκαμψης των τουριστικών ροών.
BUSINESS LIFE

Υβριδικό το μέλλον της εργασίας και με αρκετές αλλαγές επαγγέλματος

Η εξ αποστάσεως απασχόληση που άρχισε στη διάρκεια της πανδημίας θα διατηρηθεί για αρκετούς εργαζόμενους, τονίζει η McKinsey. Περισσότεροι από 100 εκατ. εργαζόμενοι θα αλλάξουν επάγγελμα ως το 2030.
BUSINESS LIFE

Ασύμφορα τα ψώνια στο Λονδίνο μετά την κατάργηση του tax free

Έντονες διαμαρτυρίες εκπροσώπων των μεγαλύτερων βρετανικών brands για τη «βουτιά» των πωλήσεων, μετά την κατάργηση των αφορολόγητων αγορών. Αυξάνονται οι επισκέπτες, αλλά μειώνονται οι δαπάνες τους.
BUSINESS LIFE

Beach Clubs: Παραλίες για λίγους με την υπογραφή μεγάλων οίκων μόδας

Κορυφαίοι οίκοι μόδας έχουν επιμεληθεί επιλεγμένα beach clubs στις ακτές της Μεσογείου, διαφημίζοντας με τον καλύτερο τρόπο τις δημιουργίες τους και στοχεύοντας παράλληλα στο διεθνές jet-set. Έρχονται και στην Αθήνα το 2024.
BUSINESS LIFE

Μηνύματα και βιντεοσυσκέψεις «πνίγουν» τους σύγχρονους εργαζόμενους

Αδυναμία συγκέντρωσης και αίσθημα burnout είναι μερικές από τις πιο συχνές «παρενέργειες» της συνεχούς ροής μηνυμάτων ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και των λοιπόν εφαρμογών επικοινωνίας μεταξύ των εργαζόμενων στον σύγχρονο εργασιακό χώρο.