ΓΔ: 2030.46 0.17% Τζίρος: 467.41 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01
Rolls-Royce
Φωτο:Rolls-Royce. Credit: Shutterstock

Αυτοκίνητο: Από τη Bugatti Royale στη Rolls-Royce, παλάτια πάνω σε ρόδες

Από τη Bugatti Royale της δεκαετίας του ’30 μέχρι την ηλεκτρική Cadillac Escalade IQL, τα μακρύτερα αυτοκίνητα εντυπωσιάζουν με πολυτέλεια, ισχύ και κύρος.

Από τις κρατικές λιμουζίνες της Σοβιετικής Ένωσης μέχρι τις αμερικανικές «θαλάσσιες γιοτ» της δεκαετίας του 1970 και τις σημερινές υπερπολυτελείς Rolls-Royce και Cadillac, η ιστορία του αυτοκινήτου έχει να επιδείξει μοντέλα που ξεχώρισαν όχι μόνο για την πολυτέλεια ή την τεχνολογία τους, αλλά και για το μέγεθός τους. 

Αυτά τα αυτοκίνητα δεν έμοιαζαν με τα συνηθισμένα. Ήταν παλάτια πάνω σε ρόδες, φτιαγμένα για ηγέτες, βασιλιάδες ή απλώς για να δείχνουν ποιος έχει την ισχύ και το κύρος.

Η Cadillac Series 75 Limousine (1971), με μήκος 6,70 μέτρα, είναι ίσως το πιο χαρακτηριστικό παράδειγμα αμερικανικής υπερβολής. 

Σχεδιασμένη για να μεταφέρει επισήμους και υψηλά πρόσωπα, πρόσφερε έναν εσωτερικό χώρο που θύμιζε σαλόνι ξενοδοχείου. Η Lincoln δεν θα μπορούσε να λείπει από το παιχνίδι.

 Η Continental L (1980) με 6,50 μέτρα αποτέλεσε την τελευταία κλασική full-size λιμουζίνα της μάρκας, πριν μετατραπεί σε Town Car. Ήταν πιο ελαφριά και πιο σύγχρονη από τις προκατόχους της, αλλά διατηρούσε την επιβλητική παρουσία που έκανε τους περαστικούς να γυρίζουν το κεφάλι.

Continental L (1980)

Η κλασική λιμουζίνα, Continental L (1980) 

Στην άλλη πλευρά του κόσμου, οι Σοβιετικοί είχαν τις δικές τους «ναυαρχίδες». Η ZIL-4104 (1978), με μήκος 6,33 μέτρα, ήταν το καμάρι της σοβιετικής αυτοκινητοβιομηχανίας.

 Κατασκευασμένη σχεδόν εξ ολοκλήρου στο χέρι, με διπλά συστήματα για κάθε πιθανή βλάβη και τριπλά τζάμια για απόλυτη ηχομόνωση, δεν ήταν απλά ένα αυτοκίνητο. 

Ήταν ένα κινούμενο φρούριο για τους ισχυρούς της εποχής. Ακόμη πιο πίσω, η ZIL-111 και η ανανεωμένη 111G έφταναν τα 6,19 μέτρα, αποτυπώνοντας την επιθυμία της Σοβιετικής Ένωσης να δείξει ότι μπορεί να σταθεί ισότιμα δίπλα στα αμερικανικά μεγαθήρια.

Σοβιετική λιμουζίνα

Σοβιετική λιμουζίνα, ZIL-4104 (1978)

Η Ευρώπη, από την πλευρά της, πρόσφερε πιο «εκλεπτυσμένες» αλλά εξίσου εντυπωσιακές επιλογές. Η Mercedes-Benz 600 Pullman, μήκους 6,24 μέτρων, ήταν το όχημα των βασιλιάδων, των προέδρων και των σταρ. 

Είχε αερανάρτηση, αυτόματο κιβώτιο, ηλεκτρικά πάντα με υδραυλική υποβοήθηση και, φυσικά, έναν V8 που εξασφάλιζε ότι η κίνηση θα γινόταν με στιλ. Δεν είναι τυχαίο ότι σε μια τέτοια Mercedes κυκλοφορούσαν ο John Lennon, αλλά και δικτάτορες της εποχής.

Ακόμη πιο πίσω στον χρόνο, η Mercedes-Benz 770 (1938–1944) έφτανε έως και τα 6,5 μέτρα, αποτελώντας κυριολεκτικά έναν «κινητό θρόνο». Ήταν τόσο εντυπωσιακή που χρησιμοποιήθηκε κυρίως σε επίσημες τελετές και παρελάσεις. 

Στο ίδιο μήκος περίπου κινούνταν και η μυθική Bugatti Royale (Type 41) της δεκαετίας του ’30, που ξεπερνούσε τα 6,4 μέτρα. Φτιαγμένη για βασιλείς, τελικά πωλήθηκαν μόλις έξι κομμάτια, τα οποία σήμερα θεωρούνται από τα πιο σπάνια και πολύτιμα αυτοκίνητα στον κόσμο.

Η Βρετανία μπήκε δυναμικά στο παιχνίδι με τη Rolls-Royce Phantom VIII (2017). Αν και στα «μόλις» 5,98 μέτρα, είναι ένα από τα πιο μακρυά και πολυτελή αυτοκίνητα παραγωγής της εποχής μας. 

Σχεδιασμένη σαν έργο τέχνης, με οροφή γεμάτη φωτάκια LED που θυμίζουν έναστρο ουρανό, προσφέρει μια εμπειρία που λίγα αυτοκίνητα μπορούν να συγκριθούν.

Στην Αμερική των ’70s, η Cadillac Fleetwood Seventy-Five καθιερώθηκε ως το απόλυτο “land yacht”. Με μήκος πάνω από 6,4 μέτρα, τεράστιους V8 κινητήρες και άνεση που θύμιζε καναπέ σαλονιού, ήταν η επιτομή της αμερικανικής υπερβολής. 

Αργότερα, η Maybach 62 S (2006) έφερε τη γερμανική απάντηση: 6,16 μέτρα μήκος, V12 κινητήρας με 612 ίππους και εσωτερικό σχεδιασμένο σαν ιδιωτικό jet.

Και σήμερα; Το «μακρύ» συνεχίζει να εντυπωσιάζει, αλλά σε νέα μορφή. Η αμιγώς ηλεκτρική Cadillac Escalade IQL, με μήκος 5,8 μέτρα, θα είναι το μακρύτερο SUV παραγωγής στον κόσμο. 

Λιμουζίνα

 

Με δύο ηλεκτροκινητήρες, αυτονομία σχεδόν 740 χιλιομέτρων και τεχνολογία τελευταίας γενιάς, δείχνει ότι η ιδέα του «μεγάλου αυτοκινήτου» ζει και βασιλεύει, απλώς αλλάζει πρόσωπο.

Από τη Bugatti Royale των βασιλιάδων μέχρι την Escalade των σύγχρονων VIP, όλα αυτά τα αυτοκίνητα έχουν κάτι κοινό: δεν φτιάχτηκαν για να περνούν απαρατήρητα. 

Το μήκος τους είναι το πρώτο πράγμα που βλέπεις, αλλά πίσω από αυτό κρύβεται μια ολόκληρη φιλοσοφία πολυτέλειας, ισχύος και επίδειξης. 

Είτε σε παρελάσεις της Μόσχας, είτε σε λεωφόρους της Νέας Υόρκης, είτε έξω από παλάτια της Ευρώπης, αυτά τα «τέρατα» της αυτοκίνησης έγραψαν τη δική τους ιστορία στον δρόμο.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ