ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Τα μισά έσοδα της H&M εξανέμισε η πανδημία το β' τρίμηνο

Στα 28,66 δισ. σουηδικές κορώνες «προσγειώθηκαν» οι πωλήσεις του ομίλου στο διάστημα Μαρτίου - Μαΐου 2021, παρά την καλή πορεία της online μονάδας. 

Μειωμένες κατά 50% είναι οι πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας ένδυσης Η&Μ κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ πτωτικά κινείται ο τζίρος και κατά τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου, απόρροια της κρίσης του κορονοϊού που άλλαξε τα δεδομένα στο λιανεμπόριο παγκοσμίως και κατέστησε αναγκαίο το κλείσιμο των καταστημάτων. 

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Η&Μ υποχώρησαν σε 28,66 δισ σουηδικές κορώνες το διάστημα από την 1η Μαρτίου έως και τις 31 Μαΐου 2020, έναντι 57,47 δισ κορώνες που ήταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα. Κατ’αναλογία, οι πωλήσεις κατά το διάστημα 1-13 Ιουνίου υποχωρούν κατά 30% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, αντανακλώντας την δύσκολη συγκυρία για την βιομηχανία της μόδας εν γενεί και του fast fashion ειδικότερα. 

Θετικό πρόσημο είχαν μόνο οι διαδικτυακές πωλήσεις της σουηδικής αλυσίδας, οι οποίες ενισχύθηκαν κατά 36% σε ετήσια βάση, εξέλιξη που αποδίδεται στην επιβολή του lockdown και την στροφή πολλών καταναλωτών στο κανάλι του Διαδικτύου. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν το 80% των ανά τον κόσμο καταστημάτων της Η&Μ παρέμειναν κλειστά το υπό εξέταση διάστημα, ενώ από το τέλος του Απριλίου έχει ξεκινήσει η σταδιακή επανέναρξη της λειτουργίας καταστημάτων σε συγκεκριμένες χώρες, αναλόγως της επιδημιολογικής τους κατάστασης. Ακόμη και σήμερα ωστόσο, περί τα 900 καταστήματα -ή το 18% επί του συνόλου των σημείων λιανικής του ομίλου- παραμένουν ακόμη κλειστά, ενώ οι online αγορές είναι διαθέσιμες σε 48 από τις συνολικά 51 αγορές όπου η Η&Μ διαθέτει παρουσία. 

Η εταιρεία βρίσκεται σε επανεξέταση της αποτελεσματικότητας του δικτύου της, προχώρησε ήδη στο κλείσιμο 8 καταστημάτων στην Ιταλία, ενώ δρομολογεί το κλείσιμο κι άλλων στην Ευρώπη, προσανατολιζόμενη στην ενίσχυση του καναλιού των διαδικτυακών πωλήσεων αλλά και τις αναπτυσσόμενες αγορές. Αναμένεται τέλος να ανακοινώσει στις 26 Ιουνίου τα οικονομικά αποτελέσματα για το πρώτο εξάμηνο της τρέχουσας χρήσης. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
ΔΙΕΘΝΗ

Σκληρός πόλεμος στο fast fashion: Πώς η Zara κερδίζει την H&M

Αν και οι δύο κολοσσοί έχουν παρεμφερές επιχειρηματικό μοντέλο, η αλυσίδα Zara κερδίζει μεγαλύτερα δημογραφικά κοινά, καθώς θέτει την ποικιλία και την ποιότητα στο επίκεντρο. Επίσης, διαθέτει ιδιόκτητα εργοστάσια.
ΔΙΕΘΝΗ

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.