Φώτο: Shutterstock

Αυξημένο το ενδιαφέρον για ειδήσεις αλλά τα media περνούν κρίση

Στη διάρκεια της πανδημίας αυξήθηκε σημαντικά η κατανάλωση ειδήσεων και διαδόθηκαν αρκετά τα fake news. Τα ΜΜΕ περνούν όμως σοβαρή οικονομική κρίση, ενώ η παροχή συνδρομητικών υπηρεσιών ευνοεί λίγα και μεγάλα.

Το ξέσπασμα του κορονοϊού προκάλεσε σημαντική αύξηση της κατανάλωσης ειδήσεων, αλλά η οικονομική αναταραχή αναγκάζει τις επιχειρήσεις ειδήσεων να επιταχύνουν τη μετάβασή τους στην ψηφιακή εποχή, σύμφωνα με μελέτη του Ινστιτούτου Reuters.

Τα περιοριστικά μέτρα προκάλεσαν μια παγκόσμια αύξηση στην προβολή τηλεοπτικών και διαδικτυακών ειδήσεων, αν και οι ανησυχίες για παραπληροφόρηση παραμένουν υψηλές, με το Facebook και το WhatsApp να θεωρούνται τα κύρια κανάλια για τη διάδοση των λεγόμενων «fake news».

Η ευρύτερη εικόνα είναι ότι το ξέσπασμα επιταχύνει τις τάσεις που δημιουργεί η τεχνολογική επανάσταση, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης των smartphone, ανέφερε το Ινστιτούτο Reuters στην ετήσια έκθεση ψηφιακών ειδήσεων (www.digitalnewsreport.org). «Ο τίτλος είναι ότι βλέπουμε μια ταχεία μετάβαση σε ψηφιακά μέσα και κινητά μέσα και διάφορα είδη πλατφορμών», δήλωσε μιλώντας στο πρακτορείο Reuters, ο Rasmus Kleis Nielsen, διευθυντής του Ινστιτούτου Reuters.

«Αυτό συνοδεύεται από συνεχιζόμενη μείωση της εμπιστοσύνης στις ειδήσεις και αυξανόμενες ανησυχίες για παραπληροφόρηση, ιδίως στα social media και από ορισμένους πολιτικούς». Η μεγαλύτερη αύξηση της ανησυχίας για παραπληροφόρηση των μέσων ενημέρωσης εντοπίζεται στο Χονγκ Κονγκ - όπου οι αντικυβερνητικοί διαδηλωτές αντιτάχθηκαν στις προσπάθειες της Κίνας να ενισχύσει τον έλεγχο της πρώην βρετανικής αποικίας.

Η εικόνα ωστόσο στον κλάδο της πληροφόρησης παραμένει ζοφερή. Τα μέσα μαζικής ενημέρωσης σε όλο τον κόσμο κόβουν προσωπικό για να αντιμετωπίσουν μια δραματική πτώση στα έσοδα από διαφημίσεις. Αλλά μια ακτίνα ελπίδας μπορεί να είναι ότι ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων είναι πρόθυμοι να πληρώσουν για ειδήσεις στο διαδίκτυο, αν και αυτό μπορεί επίσης να αυξήσει την ανισότητα στην πληροφόρηση, καθώς πολλοί δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά δημοσιογραφία υψηλής ποιότητας.

Και έτσι μπορεί να μπούμε τελικά σε μία λογική ο «νικητής τα παίρνει όλα»: Περίπου οι μισοί από αυτούς που εγγράφονται σε οποιοδήποτε διαδικτυακό πακέτο στις Ηνωμένες Πολιτείες εγγράφονται στους New York Times ή στη Washington Post, σύμφωνα με το Reuters Institute. Μια παρόμοια τάση παρατηρείται στο Ηνωμένο Βασίλειο με τους Times ή την Telegraph. Και για όσους προβλέπουν την κυριαρχία των ειδήσεων βίντεο, το Ινστιτούτο Reuters διαπίστωσε ότι σε ορισμένες χώρες, συμπεριλαμβανομένου του Ηνωμένου Βασιλείου, της Αυστραλίας, της Γαλλίας και της Νότιας Κορέας, άτομα κάτω των 35 ετών προτιμούσαν να διαβάζουν αντί να παρακολουθούν ειδήσεις στο διαδίκτυο.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Δεν σχεδιάζει πιο αυστηρά μέτρα περιορισμού η κυβέρνηση της Ισπανίας

Πέντε περιφέρειες ζήτησαν αυτήν την εβδομάδα από την κεντρική κυβέρνηση να επιβάλει αυστηρή καραντίνα, την ώρα που τα κρούσματα της νόσου Covid-19 έχουν αυξηθεί στην Ισπανία, μετά την περίοδο των εορτών.