ΓΔ: 1422.35 0.34% Τζίρος: 108.90 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Ψαλίδι» σε 22.000 θέσεις εργασίας θα βάλει η Lufthansa

Η διοίκηση του γερμανικού αερομεταφορέα δεσμεύεται ότι θα αποφύγει τις απολύσεις, όσο είναι δυνατό. Μεγάλες περικοπές σε αεροσκάφη, δρομολόγια. Στο μισό κόβονται οι επενδύσεις σε αεροσκάφη.

Στα 22.000 άτομα υπολογίζει η Lufthansa, σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του γερμανικού αερομεταφορέα, το πλεονάζον προσωπικό που θα πρέπει να απομακρυνθεί, στο πλαίσιο της συρρίκνωσης του πτητικού έργου. Η Lufthansa ανακοίνωσε σήμερα το δεύτερο γύρο εκτεταμένων περικοπών σε πτήσεις, αριθμό αεροσκαφών, επενδύσεις σε αεροσκάφη, αριθμό στελεχών και διοικητικού προσωπικού, εξηγώντας ότι η μείωση του κόστους είναι αναγκαία για να αποπληρωθούν έγκαιρα τα δάνεια που έλαβε η εταιρεία με κρατικές εγγυήσεις και να αποφευχθεί μια αύξηση των επιτοκίων δανεισμού, καθώς η σχετική συμφωνία προβλέπει ότι τα επιτόκια θα αυξάνονται όσο καθυστερεί η αποπληρωμή.

Σχετικά με το προσωπικό, η Lufthansa σημειώνει ότι, λόγω των μακροπρόθεσμων επιπτώσεων της πανδημίας του κορονοϊού, οι οποίες είναι ιδιαίτερα σημαντικές για τα αεροπορικά ταξίδια, το πλεόνασμα προσωπικού ξεπερνάει τις 22.000 θέσεις πλήρους απασχόλησης στις εταιρείες του Ομίλου της Lufthansa, ακόμη και στην περίοδο μετά την κρίση. Σχεδόν όλες οι αεροπορικές εταιρείες παγκοσμίως αντιμετωπίζουν αυτή την περίοδο το ζήτημα του πλεονάσματος προσωπικού. Σε αντίθεση με πολλούς από τους ανταγωνιστές της, η Lufthansa θα συνεχίσει να αποφεύγει τις απολύσεις, όσο αυτό είναι δυνατόν. Αυτό απαιτεί συμφωνίες για μέτρα που σχετίζονται με την κρίση με συνδικάτα και κοινωνικούς εταίρους που εκπροσωπούν τους υπαλλήλους της Lufthansa. Μέχρι στιγμής, οι διαπραγματεύσεις ήταν επιτυχημένες μόνο με την ένωση προσωπικού καμπίνας, UFO.

Η Εκτελεστική Επιτροπή της Deutsche Lufthansa AG παρουσιάζοντας τα νέα μέτρα συρρίκνωσης, που έρχονται μετά τη μείωση του στόλου κατά 100 αεροσκάφη και τη διακοπή λειτουργίας της Germanwings από τον Απρίλιο, τόνισε ότι οι ενισχύσεις που έλαβε ο όμιλος από τις κυβερνήσεις Γερμανίας, Αυστρίας και Ελβετίας διασφαλίζουν τη χρηματοδότηση του ομίλου προς το παρόν. Όμως, η πλήρης αποπληρωμή κρατικών δανείων και επενδύσεων, συμπεριλαμβανομένης της καταβολής των τόκων, θα επιβαρύνει την εταιρεία τα επόμενα χρόνια, καθιστώντας αναπόφευκτη και μια διατηρήσιμη μείωση του κόστους λειτουργίας.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση, το ολοκληρωμένο πρόγραμμα αναδιάρθρωσης με τίτλο “ReNew” έχει προγραμματιστεί να διαρκέσει έως τον Δεκέμβριο του 2023 και θα εποπτεύεται από τον δρ. Ντέτλεφ Κάιζερ, Μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής του Ομίλου της Lufthansa και υπεύθυνο για τους πόρους και τα λειτουργικά πρότυπα. Περιλαμβάνει επίσης προγράμματα αναδιάρθρωσης που βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη στις αεροπορικές εταιρείες και εταιρείες παροχής υπηρεσιών του Ομίλου. Τα συγκεκριμένα προγράμματα θα συνεχιστούν χωρίς αλλαγές.

Αναλυτικά, οι παρακάτω αποφάσεις εγκρίθηκαν από την Εκτελεστική Επιτροπή του Ομίλου:

  • Μετά τη συρρίκνωση του Εκτελεστικού Συμβουλίου της Deutsche Lufthansa AG, το εκτελεστικό συμβούλιο και τα διοικητικά όργανα των θυγατρικών εταιριών θα μειωθούν σε μέγεθος σε σύγκριση με το 2019. Ως ένα πρώτο βήμα, ο αριθμός των μελών του διοικητικού συμβουλίου μειώθηκε κατά μία θέση στην Lufthansa Cargo AG, στην LSG Group και στην Lufthansa Aviation Training.
  • Τα κρατικά δάνεια και οι κεφαλαιακές συµµετοχές πρέπει να μειωθούν όσο το δυνατόν πιο σύντομα, προκειμένου να αποφευχθεί περαιτέρω αύξηση των επιτοκίων (βασικό στοιχείο του προγράμματος αναδιάρθρωσης «RePay»).
  • Ο αριθμός των διευθυντικών θέσεων σε ολόκληρο τον Όμιλο θα μειωθεί κατά 20 τοις εκατό. Το διοικητικό προσωπικό της Deutsche Lufthansa AG θα μειωθεί κατά 1.000 θέσεις.
  • Η διαδικασία μετατροπής της Lufthansa Airline σε ξεχωριστή νομική οντότητα επιταχύνεται.
  • Θα εφαρμοστεί η ήδη προγραμματισμένη μείωση των υπο-στόλων και η ομαδοποίηση των πτήσεων. Αυτό το μέτρο περιλαμβάνει τα δρομολόγια αναψυχής μεγάλων και μικρών αποστάσεων στους κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου. Μόνο στη Lufthansa, 22 αεροσκάφη έχουν ήδη σταματήσει τη λειτουργία τους, συμπεριλαμβανομένων έξι Airbus A380, έντεκα Airbus A320 και πέντε Boeing 747-400.
  • Ο οικονομικός προγραμματισμός έως το 2023 προβλέπει την παραλαβή κατ' ανώτατο όριο 80 νέων αεροσκαφών στους στόλους των αεροπορικών εταιριών του Ομίλου της Lufthansa. Αυτό θα μειώσει τον όγκο των επενδύσεων για νέα αεροσκάφη κατά το ήμισυ.
Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ