ΓΔ: 1421.33 0.26% Τζίρος: 38.63 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 13:47:13 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Αύξηση πωλήσεων 75% για την H&M, μόνο 140 καταστήματα κλειστά

Η Η&Μ έχει ανακοινώσει ότι θα μειώσει τον αριθμό των καταστημάτων της ανά τον κόσμο κατά 350 σημεία, σε σύνολο 5.000 σημείων, ως αποτέλεσμα της εκτίναξης των ηλεκτρονικών της πωλήσεων κατά 40%.

Βελτιωμένες πωλήσεις παρά τους περιορισμούς που η πανδημία επέβαλε κατέγραψε η σουηδική αλυσίδα ένδυσης Η&Μ, κατά το δεύτερο τρίμηνο της τρέχουσας χρήσης, ενώ σε θετικό έδαφος παραμένουν τα μεγέθη της και τις πρώτες ημέρες του Ιουνίου. Ειδικότερα, όπως αναφέρει ο όμιλος, οι πωλήσεις  αυξήθηκαν κατά 75% το τρίμηνο από την 1η Μαρτίου μέχρι και τις 31 Μαΐου 2021, συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2020, αγγίζοντας τα 46,5 δισ σουηδικές κορώνες, έναντι 28,6 δισ την περσινή περίοδο. 

Η μεταβολή αποδίδεται στη σταδιακή άρση των περιορισμών λειτουργίας των καταστημάτων παγκοσμίως, αλλά και στην ενίσχυση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του ομίλου, στην αρχή του τριμήνου, περί τα 1.300 καταστήματα της αλυσίδας Η&Μ παρέμεναν κλειστά παγκοσμίως, ενώ κι όσα λειτουργούσαν δεσμεύονταν από αυστηρούς κανονισμούς για τον περιορισμό της πανδημίας. Στις πολύ σημαντικές δε αγορές της Γαλλίας και της Γερμανίας, τα καταστήματα παρέμειναν κλειστά σχεδόν καθόλη την διάρκεια του τριμήνου. Πλέον ωστόσο, στο τέλος του τρίτου τριμήνου της τρέχουσας χρήσης, μόλις 140 καταστήματα παγκοσμίως παρέμενα κλειστά λόγω περιοριστικών μέτρων. Έτσι, το διάστημα μεταξύ 1 και 13 Ιουνίου 2021, οι πωλήσεις της Η&Μ ενισχύθηκαν κατα 35% συγκριτικά με το αντίστοιχο περσινό διάστημα, ενώ παρουσιάζουν και αύξηση κατά 2% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο του 2019. 

Ο σουηδικός όμιλος παραμένει αντιμέτωπος ωστόσο με αντίξοες συνθήκες, με το σύνολο των κλειστών καταστημάτων -λόγω περιορισμών- να αυξάνεται σε 180 στις 13 Ιουνίου, καθώς μόνο στην Μαλαισία επανήλθαν οι περιορισμοί λόγω πανδημίας με αποτέλεσμα να υποχρεωθούν να κλείσουν και τα 50 καταστήματα Η&Μ που λειτουργούν στην χώρα. Στην προσπάθεια του να περιορίσει τα λειτουργικά κόστη αλλά και να προσαρμοστεί στις νέες συνθήκες που η πανδημία δημιουργεί για το λιανεμπόριο,η Η&Μ προχωρά στον οριστικό τερματισμό της λειτουργίας πολλών καταστημάτων της ανά τον κόσμο, συναντώντας πολλές αντιδράσεις. 

Πλέον πρόσφατο παράδειγμα αποτελεί η ισπανική αγορά, στην οποία προβλεπόταν το οριστικό κλείσιμο 30 σημείων και η απόλυση 1.000 υπαλλήλων -οι οποίοι βρίσκονταν σε αναστολή εργασίας με την υποστήριξη της ισπανικής κυβέρνησης. Ο σουηδικός όμιλος αναγκάστηκε να υπαναχωρήσει μετά από έντονες διαμαρτυρίες και επαναλαμβανόμενες 24ωρες απεργίες, προχωρώντας τελικώς στο κλείσιμο μόλις 3 καταστημάτων και την απόλυση 349 υπαλλήλων. Σημειώνεται ότι η Η&Μ έχει ανακοινώσει ότι θα μειώσει τον αριθμό των καταστημάτων της ανά τον κόσμο κατά 350 σημεία, σε σύνολο 5.000 σημείων, ως αποτέλεσμα της εκτίναξης των ηλεκτρονικών της πωλήσεων κατά 40% μέσα στο 2020 αλλά και την κάθετη πτώση των κερδών της το ίδιο διάστημα. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΔΙΕΘΝΗ

Πώς οι περιβαλλοντικοί στόχοι «έκαψαν» την επικεφαλής του ομίλου H&M

Η Helena Helmersson παραιτήθηκε αιφνιδίως, αφού αποδείχτηκε εξαιρετικά δύσκολη η αύξηση των πωλήσεων, σε συνδυασμό με τον μεγάλο περιορισμό του περιβαλλοντικού αποτυπώματος του σουηδικού ομίλου fast fashion.
ΔΙΕΘΝΗ

Σκληρός πόλεμος στο fast fashion: Πώς η Zara κερδίζει την H&M

Αν και οι δύο κολοσσοί έχουν παρεμφερές επιχειρηματικό μοντέλο, η αλυσίδα Zara κερδίζει μεγαλύτερα δημογραφικά κοινά, καθώς θέτει την ποικιλία και την ποιότητα στο επίκεντρο. Επίσης, διαθέτει ιδιόκτητα εργοστάσια.
ΔΙΕΘΝΗ

Απροσδόκητος διπλασιασμός κερδών για την H&M στο πρώτο τρίμηνο

Ο σουηδικός όμιλος fast fashion κάλυψε τις απώλειες του προηγούμενου έτους. Προτεραιότητες για το 2023 η λύση θεμάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας αλλά και η επαναδιαπραγμάτευση σημαντικού μέρους των μισθωμάτων του διεθνώς.
ΔΙΕΘΝΗ

«Φρέναραν» οι πωλήσεις της H&M, αύξηση μόνο 3% κατά το γ' τρίμηνο

Η σουηδική αλυσίδα ανακοίνωσε αύξηση πωλήσεων 3% το τρίτο τρίμηνο της χρήσης, καθώς ο Ιούνιος κινήθηκε πτωτικά ενώ σχετική βελτίωση καταγράφηκε στο τέλος της περιόδου. Νέος country manager για την Ελλάδα, ο Thomas Estrany.