Φώτο: Shutterstock

Οι οκτώ τρόποι για να αγαπήσετε την Δευτέρα

Για να μην είναι η Δευτέρα η χειρότερη ημέρα της εβδομάδας σας, ανακαλύψτε μαζί μας 8 εύκολους τρόπους που θα σας βοηθήσουν να ξεκινήσετε την εβδομάδα σας με χαμόγελο και αισιοδοξία.

Ας το παραδεχθούμε. Μπορεί οι περισσότεροι από εμάς να ανυπομονούμε για το Σαββατοκύριακο, το απόγευμα της Κυριακής όμως φέρνει σε όλους μας μια παράξενη αίσθηση. Όσο όμορφα κι αν έχουμε περάσει, όσους φίλους κι αν είδαμε, έστω κι αν έχουμε ακόμα κάποιες ενδιαφέρουσες δραστηριότητες στην ατζέντα μας, μια ανεξήγητη μελαγχολία κι ένα ελαφρύ άγχος μάς κυριεύει.

Η σκέψη και μόνο πως σε λίγες ώρες θα είναι Δευτέρα αρκεί για να χαλάσει τη διάθεσή μας, ακόμα κι αν, επί της ουσίας, τίποτα δυσάρεστο δεν υπάρχει στον ορίζοντα, εκτός από την καθημερινότητά μας.

Αυτή η καθημερινότητα όμως αποδεικνύεται ότι δεν είναι τόσο αθώα, ενώ η εξήγηση για όσα νιώθουμε εύκολα μπορεί να δοθεί. Το Σαββατοκύριακο έχει συνδυαστεί στο μυαλό μας με όλα εκείνα τα πράγματα που αγαπάμε να κάνουμε. Συναντήσεις με φίλους, ποιοτικός χρόνος με την οικογένειά μας, βόλτες, χαλάρωση. Αντιθέτως, η Δευτέρα αντιπροσωπεύει την επιστροφή στην εργασία και τις υποχρεώσεις μας.

Αν αυτή η παραδοχή συνδυαστεί με το γεγονός ότι το 70% περίπου των ανθρώπων αισθάνονται συναισθήματα που κυμαίνονται από «απόλυτη αδιαφορία» μέχρι «μίσος» για την εργασία τους, εύκολα μπορούν να βρεθούν οι ένοχοι για τα αρνητικά μας συναισθήματα.

Δεν είναι τυχαίο εξάλλου ότι η χειρότερη μέρα για τα Χρηματιστήρια είναι η Δευτέρα, ενώ η συγκεκριμένη μέρα είναι και η πιο... δημοφιλής επιλογή για όσους αποφασίζουν να αποχαιρετήσουν τον μάταιο τούτο κόσμο (μη το κάνετε). Επίσης, όποιος αναζητήσει την ιστορία του τραγουδιού «Ι dont like Mondays» θα ανακαλύψει πόσο μακριά μπορεί να φτάσει κάποιος εξαιτίας της Δευτέρας.

Αν ανήκετε λοιπόν κι εσείς σε εκείνους που πηγαίνοντας στη δουλειά σας σιγοψιθυρίζετε το «Βουρκωμένη Δευτέρα, η χειρότερη μέρα», δε χρειάζεται να ανησυχείτε άλλο. Το businessinsider.com παρουσίασε 8 τρόπους που θα σας βοηθήσουν να είστε εξίσου παραγωγικοί και χαρούμενοι ανεξαρτήτως ημέρας αλλά και να δώσετε στην εβδομάδα σας το ξεκίνημα που της αξίζει.

Πάμε λοιπόν να τους δούμε.

1. Προσδιορίστε το πρόβλημα

Μια ινδιάνικη παροιμία υποστηρίζει ότι «κανένα μονοπάτι δεν είναι το σωστό αν δεν ξέρεις πού θες να πας». Με την ίδια λογική, καμία λύση δε θα δουλέψει για εσάς, αν δεν ξέρετε ποιο ακριβώς είναι το πρόβλημα. Η Sara Sutton Fell, Διευθύνων Σύμβουλος και ιδρυτής της FlexJobs, προτείνει τη σύνταξη μιας λίστας σχετικά με το τι σας ενοχλεί. «Ίσως είναι κάποιος αρνητικός συνεργάτης ή μια ενδεχόμενη συνάντηση με το αφεντικό σας το πρώτο πράγμα που κάνετε το πρωί της Δευτέρας. Ίσως είναι ότι δεν αισθάνεστε πρόκληση ή ίσως είναι όλα τα παραπάνω», λέει. «Και στις δύο περιπτώσεις, η αποσαφήνιση του τι σας ενοχλεί μπορεί να σας βοηθήσει να ενεργοποιηθείτε και να προσπαθήσετε να βελτιώσετε την κατάσταση».

2. Προγραμματίστε την εβδομάδα σας

Ένας από τους λόγους που «η καινούργια 'βδομάδα, δεν περνά η ρημάδα» είναι και το γεγονός ότι δεν έχετε προετοιμαστεί κατάλληλα για εκείνη. Το ξυπνητήρι χτυπά, πετάγεστε από το κρεβάτι και ξαφνικά αισθάνεστε ότι οφείλετε να κάνετε 1000 πράγματα ταυτόχρονα. Αυτό πρέπει να σταματήσει εδώ και ο τρόπος είναι να έχετε συντάξει το κατάλληλο πρόγραμμα. Δοκιμάστε το απόγευμα της Παρασκευής, μετά τις 4, να σημειώσετε τις τρεις πιο βασικές προτεραιότητες που έχετε να ασχοληθείτε τη Δευτέρα. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους και ενημερώστε το ημερολόγιό σας προκειμένου να γνωρίζετε από πριν πώς θα μοιάζει περίπου η εβδομάδα σας. Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζετε το πρόγραμμά σας και για έναν ακόμα λόγο. Αυτό θα σας βοηθήσει να μην έχετε εκκρεμότητες που μπορεί να αυξήσουν τα επίπεδα του άγχους σας. Για παράδειγμα, αν υπάρχει συνεδρίαση ομάδας την Τετάρτη, βεβαιωθείτε ότι έχετε στείλει υπενθυμίσεις σε όλους τους συμμετέχοντας και μια ατζέντα με τα θέματα.

Επίσης, μπορείτε να ετοιμαστείτε για τη Δευτέρα χρησιμοποιώντας μια ώρα της Κυριακής. Φτιάξτε το γεύμα που θα πάρετε μαζί σας στη δουλειά, ετοιμάστε την τσάντα γυμναστικής σας ή μια λίστα με τους στόχους σας για το πρωί της Δευτέρας.

Τέλος, κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου μπορείτε να φτιάξετε τα ρούχα που θα φορέσετε την εβδομάδα που έρχεται ή να ασχοληθείτε με άλλα προσωπικά σας θέματα, ελάσσονος σημασίας. Δεν χρειάζεται να χάσετε το χρόνο σας κατά τη διάρκεια της υπόλοιπης εβδομάδας για αυτά τα λιγότερο σημαντικά καθήκοντα, ενώ θα χρειαστεί να λάβετε λιγότερες αποφάσεις. Αυτό σημαίνει ότι θα έχετε περισσότερη ψυχική ενέργεια για τις πιο σημαντικές προτεραιότητές σας.

3. Ξεκινήστε την εβδομάδα σας θετικά

Ένας από τους απλούστερους τρόπους για να κάνετε τη Δευτέρα σας λιγότερο δυσάρεστη είναι να ξεκινήσετε την ημέρα σας θετικά. Αντί να πιάσετε το τηλέφωνό σας μόλις ανοίξετε τα μάτια σας, πάρτε μια βαθιά ανάσα και χαλαρώστε. Αντικαταστήστε αυτές τις αρνητικές σκέψεις με πιο θετικές, όπως όλα εκείνα τα πράγματα για τα οποία νιώθετε ευγνωμοσύνη και ενθουσιασμό. Εάν δεν το γνωρίζατε, ήρθε η στιγμή να μάθετε ότι η ευγνωμοσύνη μειώνει αποδεδειγμένα το άγχος και βελτιώνει την παραγωγικότητα.

Φάτε ένα υγιεινό πρωινό και γυμνάστε το σώμα σας για να απελευθερώσετε ενδορφίνες. Ακούστε την αγαπημένη σας μουσική. Επίσης, μπορείτε να κάνετε κάτι όμορφο, όπως να αγοράσετε ένα φλιτζάνι καφέ σε έναν άγνωστο ή να πείτε ένα κομπλιμέντο σε έναν υπάλληλο που θα σας εξυπηρετήσει. Ενώ όλα αυτά μπορεί να μην φαίνονται σαν κάτι σημαντικό, είναι απλοί τρόποι να βελτιώσετε τη διάθεσή σας και να ξεκινήσετε τη νέα εβδομάδα σωστά.

4. Δημιουργήστε και επιμείνετε σε μια ρουτίνα

Μπορεί η λέξη ρουτίνα να μην έχει συνδυαστεί στο μυαλό μας με κάτι το θετικό, στη πραγματικότητα όμως ισχύει το αντίθετο. Μια καθημερινή ρουτίνα μάς κρατά υπό έλεγχο και μας προστατεύει από το να περνάμε τις μέρες μας χωρίς σκοπό. Ενώ η ρουτίνα κάθε μέρας μπορεί να διαφέρει, τουλάχιστον θα πρέπει να περιλαμβάνει ένα πρωινό τελετουργικό για να ρυθμίσετε επιτυχημένα τη μέρα σας. Επίσης, είναι σημαντικό να θυμάστε ότι θα σας βοηθήσει πολύ να προσπαθείτε για τα πιο σημαντικά θέματα όταν θα είστε ξεκούραστοι και παραγωγικοί. Φροντίστε τα βράδια σας να είναι ξεκούραστα. Εάν είναι δυνατόν, προσπαθήστε να κολλήσετε στη ρουτίνα σας κάθε μέρα της εβδομάδας. Δεν χρειάζεται να ξυπνάτε ακριβώς την ίδια ώρα ή να εργάζεστε το Σάββατο και την Κυριακή. Διατηρώντας όμως μια ρουτίνα, τα πρωινά της Δευτέρας δεν θα προκαλούν τόσο μεγάλο σοκ στον οργανισμό σας.

5. Μειώστε τον φόρτο εργασίας σας

Οι υποχρεώσεις όλων μας τείνουν να γίνονται συνεχώς και περισσότερες. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να μπαίνουμε στον πειρασμό να ξεκινάμε πολύ δυναμικά τη Δευτέρα προκειμένου να μη μείνουμε πίσω. Στην πραγματικότητα, αυτό είναι αντιπαραγωγικό. Μια καλύτερη επιλογή θα ήταν να φροντίσουμε ούτως ώστε να υπάρχει μια πιο έξυπνη κατανομή όσων έχουμε να κάνουμε μέσα στην εβδομάδα. Για παράδειγμα, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τις Δευτέρες για να κάνουμε πιο όμορφο τον χώρο εργασίας μας ή να εργαστούμε πάνω σε κάτι που αγαπάμε. Επίσης, καλό θα ήταν να μην προγραμματίζουμε συναντήσεις τη Δευτέρα. Η συγκεκριμένη μέρα μεγαλώνει τις πιθανότητες για ακύρωση των ραντεβού ενώ δεν δίνει στους συμμετέχοντες αρκετό χρόνο για να προετοιμαστούν. Καλύτερα προγραμματίστε τις συναντήσεις σας την Τρίτη ή την Τετάρτη το απόγευμα.

6. Κοινωνικοποιηθείτε αλλά και προστατεύστε τον χρόνο σας

Η κοινωνικοποίηση είναι στο DNA μας. Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να κάνετε τις Δευτέρες σας πιο όμορφες είναι να δεθείτε με τους συνεργάτες σας. «Η δουλειά θα μπορούσε να είναι το καλύτερο μέρος για εσάς τη Δευτέρα επειδή είμαστε ουσιαστικά άνθρωποι των σπηλαίων σε κοστούμια πόλης», εξηγεί ο κλινικός ψυχολόγος Alex Gardner. «Θέλουμε να αισθανόμαστε μέρος της φυλής, οπότε πηγαίνοντας για έναν καφέ καλύπτουμε τη συγκεκριμένη ανάγκη και στη συνέχεια δουλεύουμε με όρεξη».

Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι ο χρόνος μας δεν είναι ιερός. Αξιοποιείστε συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα για να συναναστραφείτε με τους συναδέλφους σας, όπως στα διαλείμματα μεταξύ της δουλειάς ή την ώρα του φαγητού. Όταν όμως έρθει η ώρα να συγκεντρωθείτε, αποφύγετε τυχόν αντιπερισπασμούς. Απενεργοποιήστε το smartphone σας. Κλείστε την πόρτα του γραφείου σας ή βάλτε ένα ζευγάρι ακουστικά.

7. Προγραμματίστε κάτι διασκεδαστικό

Τι είναι αυτό που μας κάνει να ανυπομονούμε για το Σαββατοκύριακο; Κυρίως το γεγονός ότι έχουμε κανονίσει κάτι ευχάριστο. Κανείς όμως δεν μας υποχρεώνει να προγραμματίζουμε όλες τις διασκεδαστικές δραστηριότητες το Σαββατοκύριακο. Φυσικά δε προτείνουμε να ξενυχτίσετε λίγες ώρες πριν το γραφείο. Μπορείτε όμως να βγείτε για φαγητό με το έτερον ήμισυ ή να δείτε μια ταινία στον κινηματογράφο με έναν φίλο. Επίσης, μια καλή ιδέα είναι να προγραμματίσετε ένα μελλοντικό γεγονός, αγοράζοντας εισιτήρια συναυλιών ή κάνοντας κράτηση για τις διακοπές σας.

8. Αλλάξτε τη νοοτροπία σας σχετικά με τη Δευτέρα

Μια βασική αρχή της ψυχολογίας υποστηρίζει ότι «σημασία δεν έχουν τα γεγονότα αλλά πως τοποθετούμαστε εμείς σε αυτά». Καμία λύση λοιπόν από αυτές δεν πρόκειται να αποδώσει αν δεν αλλάξουμε τον τρόπο που βλέπουμε εμείς τις Δευτέρες μας. Είναι σημαντικό να σταματήσουμε να αντιμετωπίζουμε τη Δευτέρα ως μια τρομερή, φρικτή, κακή, πολύ κακή μέρα και πρέπει να ξεκινήσουμε να αναγνωρίζουμε τις δυνατότητες που μας προσφέρει προκειμένου να απολαύσουμε μια όμορφη και παραγωγική εβδομάδα.

Κι αν καμία από αυτές τις συμβουλές δε βοήθησαν, υπομονή. Μη ξεχνάτε ότι το Σαββατοκύριακο απέχει από τη Δευτέρα μόλις πέντε ημέρες...

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΛΕΥΘΕΡΟΣ ΧΡΟΝΟΣ

ΠΑΜΕ ΣΤΟΙΧΗΜΑ: Περισσότερα από 15 εκατ. σε κέρδη μοίρασε την προηγούμενη εβδομάδα

Ο νικητής της εβδομάδας, σε πρακτορείο του ΟΠΑΠ στα Καμένα Βούρλα, επέλεξε το στοίχημα «Ημίχρονο/Τελικό» σε τέσσερις αγώνες από τη Super League, τη La Liga, την πρώτη κατηγορία της Πορτογαλίας και της Ολλανδίας.