ΓΔ: 1377.53 -0.26% Τζίρος: 15.08 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 11:17:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Praktiker
Φωτο: Shutterstock

Επεκτείνει το δίκτυο η αλυσίδα Praktiker και θέλει να μειώσει τα κόστη

Το 2023 η εταιρεία βελτίωσε τα μεγέθη της, ενώ προχώρησε στο άνοιγμα δύο νέων σημείων σε Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα. Ακόμη ένα κατάστημα προγραμματίζεται να εγκαινιαστεί φέτος στην χώρα μας.

Κινήσεις που θα την φέρουν πιο κοντά στους πελάτες της αλλά και θα περιορίσουν τα λειτουργικά της κόστη σχεδιάζει η πρωτοπόρος αλυσίδα ειδών σπιτιού και ιδιοκατασκευών Praktiker στην Ελλάδα, σε συνέχεια ενός έτους βελτίωσης των επιδόσεών της. Συγκεκριμένα, η εταιρεία έχει προγραμματίσει το άνοιγμα ενός νέου καταστήματος, μικρότερου μεγέθους, μέσα στο τρέχον έτος, διευρύνοντας το δίκτυο της σε 18 σημεία, ενώ είχε προηγηθεί η προσθήκη δύο καταστημάτων σε Αλεξανδρούπολη και Κέρκυρα, μέσα στο 2023.

Τα νέα σημεία ακολουθούν την φιλοσοφία της εταιρείας για την διάθεση των ειδών της σε μικρότερους χώρους, με στόχο να έλθει πιο κοντά στις ανάγκες των πελατών της, περιορίζοντας ταυτόχρονα τις χωροταξικές απαιτήσεις του δικτύου της. Εξάλλου, ο εξορθολογισμός των δαπανών αποτέλεσε προτεραιότητα της Praktiker μέσα στην χρονιά που πέρασε, σε συνέχεια ενός έτους που σηματοδοτήθηκε από τα αυξημένα χρηματοοικονομικά έξοδα που είχαν ευθεία αρνητική επίδραση στα καθαρά αποτελέσματα της αλυσίδας. Εκτιμάται ωστόσο ότι το 2023 έκλεισε με αύξηση τζίρου και βελτίωση αποτελεσμάτων.

Σημειώνεται ότι το 2022 η Praktiker Hellas είχε αύξηση πωλήσεων κατά 11,2%, αγγίζοντας τα 177,6 εκατ. ευρώ, από 159,8 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος, με το κόστος πωλήσεων να διαμορφώνεται σε 63,02% επί του τζίρου, ή ποσό ύψους 119.974 ευρώ. Αυξημένα ήταν επίσης τα έξοδα λειτουργίας διαθέσεως, καθώς ανήλθαν σε 66.747 ευρώ, έναντι 55.175 ευρώ το 2021, ενώ η χρήση επιβαρύνθηκε και με χρηματοοικονομικά έξοδα ύψους 719.770 ευρώ, έναντι 319.918 την προηγούμενη χρήση.

Επιπλέον, ο αυξανόμενος όγκος των αγορών εμπορευμάτων και των συνολικών δαπανών οδήγησε σε αυξημένες ανάγκες ρευστότητας, ενώ κι η αύξηση του επιτοκίου, λόγω αύξησης του Euribor, προκάλεσε τη σημαντική διεύρυνση των χρηματοοικονομικών εξόδων στην χρήση του 2022, με συνέπεια τα καθαρά αποτελέσματα προ φόρων να είναι ζημίες ύψους 3,91 εκατ ευρώ, έναντι κερδών ύψους; 519.367 ευρώ το 2021.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Οι εξελίξεις στη Μέση Ανατολή θα κρίνουν φέτος τις επιδόσεις της Jumbo

Προς το παρόν δεν έχουν επηρεαστεί τα οικονομικά μεγέθη, τονίζει ο Απ. Βακάκης. Γιατί η Jumbo πήρε μετοχές στην Trade Estates αλλά δεν σκοπεύει να ανοίξει καταστήματα στα εμπορικά πάρκα της.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ενισχύει την παρουσία του ο όμιλος Φουρλή με αύξηση των επενδύσεων

Στα 25 - 30 εκατ. ευρώ θα αυξηθεί φέτος η επενδυτική δαπάνη του ομίλου, ενώ προχωρά η απο-ενοποίηση της Trade Estates. Οι επιδόσεις των δραστηριοτήτων λιανικής κινήθηκαν άνω του μέσου όρου της αγοράς το πρώτο τρίμηνο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με όπλο τις σταθερές τιμές, η Pink Woman πετυχαίνει ισχυρή ανάπτυξη

Η εταιρεία γυναικείων ενδυμάτων έχει επιλέξει να κρατά σταθερές τιμές τα τελευταία χρόνια και κερδίζει έδαφος στην αγορά με διψήφια ποσοστά αύξησης πωλήσεων και σημαντική αύξηση κερδών το 2023.
mango stores-emporio
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Επιδόσεις ρεκόρ για τη Mango το 2023, κινείται στα χνάρια της Inditex

Ο ισπανικός όμιλος ακολουθεί το παράδειγμα της Inditex, αναβαθμίζοντας τις συλλογές του και κρατώντας αποστάσεις από τον φθηνότερο ανταγωνισμό. Τουλάχιστον 500 νέα καταστήματα μέχρι το 2026, τα έσοδα θα αγγίξουν τα 4 δισ.
Καλλυντικά, Αγορά, Εμπόριο
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ορόσημο για τα καλλυντικά το 2023 με επιστροφή σε τζίρο προ πανδημίας

Βραδύτεροι ρυθμοί αύξησης πωλήσεων 4% - 7% αναμένονται φέτος. Ο κλάδος στρέφεται στο εξωτερικό, όπου διακρίνονται σημαντικές προοπτικές ανάπτυξης. Ενισχύεται ο ρόλος του ηλεκτρονικού εμπορίου.