ΓΔ: 888.26 0.63% Τζίρος: 66.20 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ

«Κόβει ταχύτητες» το Jumbo λόγω αυξημένου ανταγωνισμού

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Σε μονοψήφιο ποσοστό αναμένεται να υποχωρήσει η αύξηση πωλήσεων του γ' τριμήνου, καθώς όλο και περισσότεροι «παίκτες» προσφέρουν ανταγωνιστικές τιμές. «Ατμομηχανή» ανάπτυξης οι δραστηριότητες στο εξωτερικό.

Ανοδικά μεν, αλλά με μικρότερες αυξήσεις έναντι της προηγούμενης διετίας, κινούνται οι πωλήσεις της Jumbo στο 9μηνο 2019, λίγες ημέρες μετά την έναρξη των σχολείων και πριν εκπνεύσει το γ’ τρίμηνο. 

Η εταιρεία ανέμενε υψηλότερες πωλήσεις (διψήφιο ποσοστό μεταβολής) στο γ’ τρίμηνο 2019  ιδιαίτερα στα θερινά είδη και στα σχολικά. Όμως ο αυξημένος ανταγωνισμός στις συγκεκριμένες κατηγορίες περιορίζει την άνοδο σε μονοψήφια μεταβολή.

Αξίζει να σημειωθεί ότι στα είδη που εξειδικεύεται η Jumbo πλέον έχουν εισέλθει πάρα πολλές άλλες εταιρείες προσφέροντας τιμές αντίστοιχες με την Jumbo ενώ και τα super markets λειτουργούν ανταγωνιστικά σε είδη γραφείου και σπιτιού.

Όπως ενδεικτικά ανέφερε η διοίκηση της εταιρείας το καλοκαίρι, αναφερόμενη στην χρήση 2018-2019 , ο όμιλος είχε σημειώσει σημαντική αύξηση πωλήσεων, όμως ο ανταγωνισμός έχει αρχίσει να προβληματίζει.

Στην Ελλάδα -παρά τις μεγάλες διακυμάνσεις και τα γενικώς αναιμικά μεγέθη στο εγχώριο λιανεμπόριο- οι καταναλωτές έχουν την Jumbo ως μία βασική επιλογή. Οι πωλήσεις στην Ελλάδα (καθαρές πωλήσεις της μητρικής χωρίς τις ενδοεταιρικές συναλλαγές) αυξήθηκαν κατά 3,5% περίπου. Σύμφωνα με το business plan της περιόδου 2019-2020 οι αυξήσεις πωλήσεων για ολόκληρο τον όμιλο αναμένονται στο 5% περίπου.

Τον Ιούνιο άρχισε τη λειτουργία του ένα νέο υπερκατάστημα στην Κατερίνη (13.000 τ.μ. περίπου) που κινείται αρκετά καλά και μέσα στους στόχους.

Η Jumbo, εξακολουθεί να διατηρεί την επικοινωνιακή υπεροχή σύμφωνα με εσωτερικές έρευνες που έχει πραγματοποιήσει, καθώς είναι το πρώτο όνομα που σκέφτονται οι καταναλωτές για είδη σχολείου, σπιτιού και διακοπών.

Η εξωστρέφεια του ομίλου φαίνεται ότι αποτελεί βασικό στοιχείο της αναπτυξιακής δυναμικής του. Με ρυθμούς αύξησης πωλήσεων άνω του 30% κινούνται οι θυγατρικές εταιρείες στη Ρουμανία. Στην Βουλγαρία οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 9% περίπου, χωρίς την προσθήκη νέου καταστήματος. Στη σταθερή κυπριακή αγορά των 5 καταστημάτων, οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2% περίπου.

Οι ταμειακές ροές παραμένουν υψηλές για την Jumbo καθώς συντηρεί χαμηλά κόστη με υψηλά περιθώρια κέρδους. Οι ταμειακές ροές αποτελούν πόλο έλξης και για τα ξένα θεσμικά χαρτοφυλάκια ενώ οι χαμηλότεροι φορολογικοί συντελεστές που θα ισχύσουν από το 2020 αναμένεται να αυξήσουν ακόμη περισσότερο τα ταμειακά διαθέσιμα του ομίλου.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Αύξηση 12,6% για τις πωλήσεις της Jumbo το α' εξάμηνο του 2021

Προβληματισμό προκαλεί στον όμιλο η αύξηση του κόστους μεταφοράς των προϊόντων, ο οποίος πραναγγέλει αλλαγή στρατηγικής τόσο σε αυτόν όσο και στον σχεδιασμό λειτουργίας των νέων καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χαμένη διετία φοβάται ο Απ. Βακάκης, ανησυχητικές διεθνείς ανατιμήσεις

Έντονο προβληματισμό για τις μεγάλες αυξήσεις στα κόστη των εισαγόμενων προϊόντων από την Ασία εκφράζει ο επικεφαλής της Jumbo. «Παγώνει» για το άμεσο μέλλον το άνοιγμα νέων καταστημάτων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το shopping έτοιμο για τη ρεβάνς, οι μεγάλοι ανοίγουν καταστήματα

Η επανεκκίνηση του εμπορίου θα φέρει «έκρηξη» της κινητικότητας στα φυσικά καταστήματα και πτώση στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Ποιες ισχυρές αλυσίδες ετοιμάζονται να ανοίξουν νέα σημεία πώλησης.