Φώτο: Shutterstock

Μπόνους… κορονοϊού από τα σούπερ μάρκετ: Τι μοιράζουν στο προσωπικό

Επιταγές σίτισης εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και ειδικό μέρισμα από τα κέρδη του 2020 είναι οι παροχές μεγάλων αλυσίδων για την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας.

Συνολικό μπόνους που ξεπερνά τα 12,8 εκατ. ευρώ παρέχουν μέσω της μεθόδου των διατακτικών σίτισης πέντε ισχυρές αλυσίδες σούπερ μάρκετ σε πάνω από 62 χιλιάδες εργαζομένους, ως μια κίνηση αναγνώρισης της συμβολής τους στις ιδιαίτερες δυσμενείς συνθήκες που προκαλεί η πανδημία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με όσα έχουν ήδη γνωστοποιηθεί η αλυσίδα Σκλαβενίτης προχώρησε σε διάθεση 5 εκατ. ευρώ σε προπληρωμένες κάρτες 200 ευρώ έκαστη για τους 25.000 εργαζόμενούς της. Ομοίως, περισσότερα από 3 εκατ. ευρώ για τους 13.575 εργαζόμενους των καταστημάτων και των αποθηκών  θα διαθέσει η αλυσίδα ΑΒ Βασιλόπουλος. Η Lild Hellas αποφάσισε τη χορήγηση έκτακτης παροχής ποσού ύψους 1,8 εκατ. ευρώ σε όλους τους εργαζομένους, ανεξαρτήτως βαθμίδας. Το ποσό θα επιμερισθεί αναλογικά με τη μορφή διατακτικών σίτισης στους περισσότερους από 6.000 εργαζομένους.

Στο ίδιο πλαίσιο, όπως γνωστοποιήθηκε στους εργαζόμενους, δια μέσω επιστολής του διευθύνοντας συμβούλου Γιάννη Μασούτη η αλυσίδα Μασούτης  προχωρά σε επιπρόσθετη παροχή στους εργαζομένους «της πρώτης γραμμής» των καταστημάτων: ταμίες, πωλητές, αποθηκάριους και άλλες ειδικότητες, που υποστηρίζουν την ομαλή λειτουργία, σε αυτή την δοκιμασία, δίνοντας bonus τον Δεκέμβριο το 30% των ετήσιων καθαρών κερδών. Υπολογίζεται ότι συνολικά οι εργαζόμενοι της αλυσίδας θα μοιραστούν ποσό της τάξεως των 3 εκατ. ευρώ ως έξτρα bonus. Το ακριβές  τελικό ποσό θα καθοριστεί τον Δεκέμβριο οπότε και θα κλείσει το τρέχον οικονομικό έτος. Σημειώνεται ότι η αλυσίδα απασχολεί περί τους 8150 εργαζόμενους.

Αντίστοιχη κίνηση δρομολογεί, όπως αναφέρουν οι πληροφορίες του busisnessdaily.gr και η διοίκηση της ΜΕΤΡΟ, που δραστηριοποιείται στην λιανική τροφίμων με το σήμα MyMarket και στην χονδρική με το σήμα Metro Cash&Carry, για περίπου 9500 (από συνολικά 11.500) εργαζόμενους στα καταστήματα και στις αποθήκες. Σύμφωνα με πληροφορίες τις προσεχείς μέρες θα γνωστοποιηθεί το ακριβές ύψος της επιπλέον αυτής παροχής.

Σημειώνεται ότι η διατακτική μέθοδος, ήτοι οι προπληρωμένες κάρτες που θα δοθούν ή δόθηκαν στους εργαζόμενους αποτελούν μια συνήθη πρακτική των αλυσίδων και αυτό γιατί, όπως εξηγούν στελέχη των σούπερ μάρκετ,  το ποσό που αντιστοιχεί σε κάθε εργαζόμενο είναι «καθαρό» καθώς δεν υπάρχουν κρατήσεις, όπως θα γινόταν στην περίπτωση που πιστωνόταν με επιπλέον ποσά η μισθοδοσία τους.

Επισημαίνεται επίσης ότι εκτός του συγκεκριμένου bonus, οι αλυσίδες καλούνται να υποβάλλουν και αυξημένα ποσά για τις υπερωρίες που «γράφουν» αυτή τη περίοδο οι εργαζόμενοι, οι οποίοι έχουν τεθεί σε καθεστώς διευρυμένης εργασίας. Το ύψος των υπερωριών εξαρτάται ανά αλυσίδα και εργαζόμενο, ωστόσο εκτιμάται ότι δύναται να ξεπερνά το 1 εκατ. ευρώ (ανά αλυσίδα) για το διάστημα των ημερών που επικρατεί μέχρι στιγμής η πανδημία.

Σε κάθε περίπτωση, η επιβράβευση των προσπαθειών των εργαζόμενων στα σούπερ μάρκετ που αυτές της μέρες «σηκώνουν» το βάρος της εξασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της αγοράς  στην πρωτοφανή και συνεχώς μεταβαλλόμενη κατάσταση εν μέσω της πανδημίας του κορονοϊού αποτελεί μια κίνηση αναγνώρισης.

Γιατί θα πρέπει να τονιστεί ότι το «βάρος» δεν αφορά μονάχα τη διαχείριση του μεγάλου όγκου της επισκεψιμότητας, ούτε την ανάγκη για ταχύτατη τροφοδοσία στο ράφι και την «αστυνόμευση» των καταναλωτών για να ακολουθούνται όλα τα μέτρα προστασίας. Αφορά κυρίως στο γεγονός ότι οι εργαζόμενοι στα σούπερ μάρκετ, καλούνται να αναπτύξουν και άλλους «ρόλους» που επικεντρώνονται στην διαχείριση των ανθρώπων που βιώνουν συνθήκες εγκλεισμού και όσο διευρύνεται η περίοδος της καραντίνας, η ψυχολογία των καταναλωτών επηρεάζεται αρνητικά ενώ τα «κρούσματα» του φόβου, της ανασφάλειας και της μοναξιάς αυξάνονται.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.