ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
online shopping-agores-ilektroniko emmporio
Shutterstock

«Συγγνώμη» από μεγάλους της λιανικής για το χάος στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Οι διευθύνοντες σύμβουλοι κορυφαίων εταιρειών περιγράφουν τις προσπάθειές τους για να παραδώσουν έγκαιρα τις παραγγελίες και ζητούν την κατανόηση των πελατών για τις καθυστερήσεις.

Τις πρωτοβουλίες που ανέλαβαν προκειμένου να υποστηρίξουν τους πελάτες τους την περίοδο της καραντίνας περιγράφουν σε επιστολές που έστειλαν τις τελευταίες ημέρες οι διοικήσεις πολλών εταιρειών λιανικής. Μαζί με τις ευχές για το Πάσχα οι διευθύνοντες σύμβουλοι εταιρειών όπως η Public, η Media Markt, η Cosmos Sport, κ.α., ζητούν και συγνώμη για τις μεγάλες καθυστερήσεις στη διανομή των προϊόντων που αγόρασαν οι πελάτες τους από τα ηλεκτρονικά καταστήματα.

«Από το 1982 που ιδρύθηκε η εταιρεία από τον πατέρα μου στην Κρήτη έως και σήμερα, έχουμε βρεθεί αντιμέτωποι με πολλές προκλήσεις αλλά και συναρπαστικά γεγονότα. Η μεγαλύτερη χαρά είναι η αυξανόμενη προτίμηση σε αυτό που κάνουμε με μεράκι, να προσφέρουμε κορυφαία αθλητικά και sports fashion είδη εξυπηρετώντας κάθε ένα από εσάς ξεχωριστά, σαν να είναι ''μουσαφίρης" στο σπίτι μας» γράφει ο διευθύνων σύμβουλος της Cosmos Sport Μιχάλης Τσικνάνης. «Από το 2010 επίσης προσφέρουμε την δυνατότητα και άνεση των on line αγορών και το κάνουμε με συνέπεια σε πάνω από 1 εκατομμύριο καταναλωτές σε όλον τον κόσμο».

Η Cosmos Sport, μία ανερχόμενη δύναμη στην αγορά αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, με έσοδα 47 εκατ. ευρώ το 2019, πραγματοποιούσε πριν την κρίση το 40% του τζίρου της μέσω του Διαδικτύου. Πρόσφατα επένδυσε στην εταιρεία το EOS Hellenic Renaissance Fund, που ίδρυσε και διαχειρίζεται ο Απόστολος Ταμβακάκης με στόχο τοποθετήσεις σε ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις που παρουσιάζουν αξιόλογους ρυθμούς ανάπτυξης.

Η εταιρεία, που διαθέτει δίκτυο 35 καταστημάτων σε ολόκληρη τη χώρα, παρά την εμπειρία στις πωλήσεις μέσω Διαδικτύου, βρέθηκε αντιμέτωπη με «πρωτοφανείς συνθήκες» όπως γράφει ο κ. Τσικνάκης. Προσθέτει πως «σε αυτές τις πρωτοφανείς συνθήκες δεν καταφέραμε να έχουμε την ταχύτητα και συνέπεια στις αποστολές που αρχικά θέλουμε οι ίδιοι να προσφέρουμε, παρόλο που όλοι μας εργαστήκαμε με πρωτοφανή αυταπάρνηση». Επισημαίνει πως «ταυτόχρονα οι συνεργαζόμενες εταιρείες ταχυμεταφορών δεν κατάφεραν να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων που προέκυψαν από την  ανέλπιστη αύξησης αποστολών σε αρκετούς κλάδους. Ξέρουμε ότι και αυτοί έκαναν και κάνουν ακόμη και σήμερα υπεράνθρωπες προσπάθειες».

Για να αντιμετωπίσει την κατάσταση η εταιρεία αύξησε τους χώρους προετοιμασίας αποστολών σε 20 σε όλη την Ελλάδα «για την καλύτερη ασφάλεια των ανθρώπων μας», πρόσθεσε δικά της οχήματα για την ταχύτερη μεταφορά παραγγελιών, λάνσαρε «καθημερινό χρήσιμο περιεχόμενο όπως τα "Live Sessions Γυμναστικής" μέσω Social Media από την επόμενη κιόλας μέρα του Lock Down», ενώ προσέφερε «την υπηρεσία On line Stylist μέσω chat από τις 09.00 έως τα Μεσάνυχτα για να είμαστε ακόμη πιο κοντά σας». Τέλος, «μέρος του προσωπικού μας μεταφέρθηκε στο τηλεφωνικό κέντρο για να απαντήσει με χαμόγελο στις κλήσεις σας ενώ σε όλη την διαδικασία της παραγγελίας ήμασταν ειλικρινής ενημερώνοντας για πιθανές καθυστερήσεις».

Σε αντίστοιχο κλίμα κινήθηκε και η επιστολή που έστειλε στους πελάτες της Public ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Χρήστος Καλογεράκης. Όπως αναφέρει, η διακοπή της λειτουργίας των 49 καταστημάτων της Public, γράφει ο κ. Καλογεράκης, είχε ως αποτέλεσμα «να αυξηθούν οι online παραγγελίες στο public.gr κατά 7,8 φορές. Με μόνη επιλογή την παραλαβή προϊόντων στο χώρο σας, ο όγκος παραδόσεων αυξήθηκε πανελλαδικά κατά 26 φορές, ενώ μόνο στην περιοχή της Αττικής αυξήθηκε κατά 35 φορές. Από τις 18/3 μέχρι και σήμερα έχουμε διακινήσει 620 χιλιάδες προϊόντα».

Στην Media Markt, μέλος του ιδίου ομίλου, ο όγκος των online παραγγελιών αυξήθηκε κατά 11,7 φορές.

Και ο κ. Καλογεράκης επισημαίνει πως «στον αντίποδα της προσπάθειάς μας κληθήκαμε, όμως, να αντιμετωπίσουμε και την αδυναμία των εταιρειών ταχυμεταφορών να ανταποκριθούν εμπρόθεσμα στους χρόνους παράδοσης». Ο διευθύνων σύμβουλος της Public γράφει πως «ενδυναμώσαμε δραστικά τις ομάδες εξυπηρέτησης πελατών για να ετοιμάζουμε τις παραγγελίες σας ενώ πλέον οι ομάδες στα social media και στο τηλεφωνικό μας κέντρο αριθμούν πάνω από 660 άτομα. Παράλληλα, έχουμε ενισχύσει το τηλεφωνικό μας κέντρο με 2 νέες συνεργασίες με εταιρείες call center». Επίσης, «διευρύναμε το δίκτυο συνεργατών μας στη διανομή μέσω δύο επιπλέον εταιρειών ταχυμεταφορών, ενώ παράλληλα ξεκινήσαμε συνεργασία με 2 εταιρείες ταξί με στόλο 500 αυτοκινήτων». Τέλος, «υλοποιήσαμε μέσα σε ελάχιστες ημέρες υπηρεσία ηλεκτρονικής δωροκάρτας που σας επιτρέπει σε 1 μόλις λεπτό να προσφέρετε στους αγαπημένους σας το ιδανικό δώρο».

«Θέλω να σας διαβεβαιώσω πως κάνουμε ό,τι περνάει από το χέρι μας για να λυθούν τυχόν προβλήματα. Ταυτόχρονα, για όσους στεναχωρήσαμε, θα θέλαμε να γνωρίζετε ότι θα δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας προκειμένου να ξανά-κερδίσουμε την εμπιστοσύνη σας» καταλήγει η επιστολή του κ. Καλογεράκη.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΔΕΗ: Η στρατηγική για την επόμενη ημέρα μετά την εξαγορά της Κωτσόβολος

Στόχος δεν είναι τόσο η επίτευξη εμπορικού κέρδους μέσω των πωλήσεων της Κωτσόβολος αλλά το «χτίσιμο» μιας ισχυρής και πολύπλευρης σχέσης με τους πελάτες. Το δίκτυο της Κωτσόβολος αριθμεί τα 94 καταστήματα ενώ διαθέτει πλήρως ανεπτυγμένα logistics.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Το μυστήριο με το μεγάλο πακέτο του Απόστολου Βακάκη στην Jumbo

Η αγορά προσπαθεί να αποκρυπτογραφήσει το μήνυμα από την πώληση μεγάλου πακέτου από τον βασικό μέτοχο και απόλυτο αφεντικό της Jumbo. Η μείωση συμμετοχής κάτω από 20% και οι επενδύσεις σε καράβια.