ΓΔ: 1381.07 1.14% Τζίρος: 93.81 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Ράλι... επενδύσεων από τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Στα 300 εκατ. ευρώ υπολογίζονται οι επενδύσεις των έξι ισχυρότερων «παικτών» της αγοράς μέσα στο 2019. Επεκτείνουν τα δίκτυα και διεκδικούν τζίρο έως και 4 δισ. ευρώ από τα μικρά καταστήματα.

Τα 300 εκατ. ευρώ προσεγγίζουν εφέτος οι συνολικές επενδύσεις των έξι εκ των ισχυρότερων παιχτών της οργανωμένης λιανικής τροφίμων -που συγκεντρώνουν πάνω από το 70% της αγοράς – με την πλειονότητα των κεφαλαίων να κατευθύνονται στην ενίσχυση του δικτύου των καταστημάτων.

Αρχής γενομένης με την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης, που εξακολουθεί να κινείται στην τροχιά ανανέωσης του δικτύου καταστημάτων της πρώην Μαρινόπουλος, μέχρι στιγμής, στο οχτάμηνο έχουν ανακαινιστεί συνολικά 72 καταστήματα και μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχουν ολοκληρωθεί οι ανακαινίσεις ακόμη 43 καταστημάτων (σε αυτά περιλαμβάνονται και τα 13 καταστήματα της Αχαϊκής αλυσίδας Κρόνος, η οποία από τον Ιούλιο 2019 έχει περάσει στον έλεγχο της ΕΥΣ).

Σημειώνεται ότι εντός της περσινής χρονιάς, πραγματοποιήθηκε η πλήρης ενσωμάτωση 125 σημείων της πρώην Μαρινόπουλος, με τον όμιλο ΕΥΣ να διαθέτει κεφάλαια ύψους 59 εκατ. ευρώ, ενώ οι εκτιμήσεις είναι ότι εφέτος τα κεφάλαια που κατευθύνονται στο δίκτυο κυμαίνονται σε περίπου 20-25 εκατ. ευρώ.

Αντίστοιχα, η ΑΒ Βασιλόπουλος για φέτος έχει προβλέψει κεφάλαια περί τα 60 εκατ. ευρώ στην κατεύθυνση της δημιουργίας 46- 50 νέων σημείων λιανικής, με επίκεντρο τις περιοχές της Αττικής, της Βόρειας και της νησιωτικής Ελλάδας. Από τα νέα σημεία, περίπου 35 αφορούν την κατηγορία των «καταστημάτων της γειτονιάς» τα οποία αναπτύσσονται μέσω του συστήματος δικαιόχρησης. Παράλληλα δρομολογούνται ανακαινίσεις σε καταστήματα του υφιστάμενου δικτύου.

Στο ίδιο πλαίσιο, το επενδυτικό πλάνο της Metro ΑΕΒΑ  το 2019  διαμορφώθηκε στα 40 εκατ. ευρώ, καθώς η αλυσίδα πέρα από τα δύο νέα καταστήματα τα οποία εγκαινίασε εντός του έτους «τρέχει» ένα εκτενές πλάνο ανακαινίσεων σε καταστήματα My Μarket.

Με ενισχυμένο επενδυτικό budget για τη χρήση 1/3/2019 -28/2/2020 της τάξεως των 120 εκατ. ευρώ, η Lidl Hellas δρομολογεί πέρα από τις ανακαινίσεις/μετεγκαταστάσεις των καταστημάτων, τη δημιουργία 3 νέων σημείων, εκ των οποίων τα δύο έχουν ήδη ξεκινήσει την λειτουργία τους.

Επενδύσεις ύψους 25 εκατ. ευρώ και 15 νέα καταστήματα πρόβλεπε για εφέτος το αναπτυξιακό πλάνο της  Μασούτης, η οποία πλέον αναπτύσσεται και στην Αττική μέσω της εξαγοράς της Προμηθευτικής.

Όσο για την Γαλαξίας, το επενδυτικό της πλάνο περιλαμβάνει τη διάθεση κεφαλαίων 15-20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 10 νέων καταστημάτων.

Αποδίδουν οι επενδύσεις;

Στο βασικό ερώτημα κατά πόσο οι επενδύσεις στο δίκτυο αποδίδουν τα προσδοκώμενα στις αλυσίδες, στελέχη της αγοράς αναφέρουν ότι «η μέτρηση της αποδοτικότητας των επενδύσεων γίνεται σε βάθος χρόνου». Όπως εξηγούν, σε πρώτη φάση η  άμεση επίδραση αυτών των κινήσεων δύναται να είναι ακόμα και αρνητική σε συγκεκριμένους χρηματοοικονομικούς δείκτες των επιχειρήσεων.

Είναι ενδεικτικό ότι, ιδίως μετά το 2014 και με αιχμή την διετία 2016-2017 -όταν και συντελέστηκαν ηχηρές εξαγορές στον εγχώριο κλάδο σούπερ μάρκετ-, αρκετές από τις μεγαλύτερες αλυσίδες παρουσιάζουν χαμηλή κυκλοφοριακή ταχύτητα παγίων εξαιτίας των σημαντικών επενδύσεών τους σε ενσώματες ακινητοποιήσεις (νέα καταστήματα, κέντρα διανομών).

Ωστόσο, οι επενδύσεις στο δίκτυο περιλαμβάνουν πέρα από τη γεωγραφική επέκταση στην επικράτεια και την θωράκιση της ανταγωνιστικότητας – σε όρους παρουσίας τουλάχιστον - και τη δυνατότητα διεκδίκησης μεριδίου από την «πίτα» των πωλήσεων που πραγματοποιούνται σε μη οργανωμένα σημεία πώλησης και δη στην επαρχία.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις αναλυτών της αγοράς, οι αλυσίδες δύναται να διεκδικήσουν τζίρο της τάξεως των 3-4 δισ. ευρώ από τα εξειδικευμένα μικρά σημεία πώλησης τροφίμων (κρεοπωλεία, οπωροπωλεία, ιχθυοπωλεία, αρτοποιία κ.λπ.), αλλά και την εστίαση, αφού το project «έτοιμα γεύματα» προσελκύει όλο και περισσότερες αλυσίδες. Σε αυτό το πλαίσιο, οι εκτιμήσεις αναλυτών της αγοράς θέλουν τις επενδύσεις τα επόμενα χρόνια να διατηρούνται σε υψηλά επίπεδα και να ξεπερνούν ετησίως τα 250 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μεγάλος τζίρος και προοπτικές στον τομέα της μικρής λιανικής

Σχεδόν το ένα τέταρτο των πωλήσεων καθημερινών αγαθών περνούν μέσα από το κανάλι της μικρής λιανικής. Πλεονεκτήματα η εγγύτητα στον καταναλωτή, το διευρυμένο ωράριο και η προσωπική επαφή.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Παίζει άμυνα» η Agrino με συγκράτηση των ανατιμήσεων στο ρύζι

Αυξήσεις τιμών πολύ μικρότερες από τις αντίστοιχες στα κόστη πέρασε η Agrino σε μια δύσκολη συγκυρία για την αγορά. Αύξηση της αξίας των πωλήσεων φέτος, παρά τη μείωση του όγκου. Επενδυτικό πρόγραμμα 15 εκατ. ευρώ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Πόλεμος τιμών στα ζυμαρικά, κερδίζει έδαφος η ιδιωτική ετικέτα

Μεγάλη αλυσίδα σούπερ μάρκετ δίνει ιδιαίτερη έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, ενώ οι μεγάλες εταιρείες «απαντούν» με προσφορές με μείωση τιμών ακόμη και κατά 30%. Στο 26,2% αυξήθηκε το μερίδιο των προϊόντων private label.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ξέσπασε αναταραχή στο χονδρεμπόριο, στήνει δικό της δίκτυο η Mondelez

Μετά την Tasty και την Chipita και η Mondelez, αλλά ενδεχομένως και η ΙΟΝ ετοιμάζονται να στήσουν δικό τους δίκτυο πωλήσεων. Βαρύ πλήγμα σε μεγάλο αριθμό χονδρεμπόρων, απειλή ακόμη και για «λουκέτα».