ΓΔ: 792.73 -0.67% Τζίρος: 51.87 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:04 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Οι millenials ανατρέπουν τα δεδομένα στο εμπόριο

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Οι γεννημένοι μεταξύ 1981 και 1996 αποτελούν το πιο δυναμικό κομμάτι της αγοράς, αλλά ανατρέπουν τους κανόνες και φέρνουν το τέλος του άκρατου καταναλωτισμού.

Αντιμέτωπος με μία διαφορετική πραγματικότητα βρίσκεται ο εμπορικός κόσμος παγκοσμίως, καθώς η γενιά των millenials (οι γεννημένοι μεταξύ 1981 και 1996), οι οποίοι αποτελούν το πιο δυναμικό κομμάτι της αγοράς, αλλάζουν τους όρους του παιχνιδιού φέρνοντας το τέλος του (υπερ)καταναλωτισμού.

Η παγκόσμια οικονομική κρίση του 2008, σε συνδυασμό με παράγοντες όπως η κλιματική αλλαγή, η παγκοσμιοποίηση, η οικονομία του Διαδικτύου αλλά και η επικράτηση της κουλτούρας του διαμοιρασμού (sharing economy), μέσα από πλατφόρμες όπως η Uber και η Airbnb έχουν αλλάξει τα δεδομένα για όλους.

Η έλευση του «μετα-καταναλωτισμού» (post-consumerism) είναι ιδιαιτέρως αισθητή στην αγορά των ενδυμάτων και αξεσουάρ, όπου η κατανάλωση δείχνει σημάδια κόπωσης εδώ και πολύ καιρό.

Ενδεικτική είναι η εικόνα και στην χώρα μας όπου, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, ποσοστό 57,9% των εμπόρων δήλωσε ότι η περίοδος των φετινών θερινών εκπτώσεων κινήθηκε πτωτικά συγκριτικά με πέρσι, ενώ για το 16,7% ο τζίρος παρέμεινε σταθερός. Η Ελλάδα μπορεί να αποτελεί μία ειδική περίπτωση δεδομένης της δημοσιονομικής μας «περιπέτειας» την τελευταία δεκαετία ωστόσο, είναι βέβαιο ότι επηρεάζεται από την διεθνή τάση, έστω και με καθυστέρηση.

Πτώση 10% στις πωλήσεις ενδυμάτων

Σύμφωνα με αναλυτές, η κατανάλωση ενδυμάτων υποχώρησε κατά 10% παγκοσμίως κατά το πρώτο πεντάμηνο του 2019, σε συνέχεια ενός αρνητικού έτους που δοκίμασε τις αντοχές των εμπόρων.

Μόνο στο Ηνωμένο Βασίλειο χάθηκαν 93.000 θέσεις εργασίας τον προηγούμενο χρόνο στον κλάδο του λιανεμπορίου προβληματίζοντας τους αναλυτές για το το τι μέλλει γενέσθαι, εν όψει μάλιστα ενός σκληρού Brexit.

Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι η νεότερη γενιά απομακρύνεται από την κουλτούρα της κατανάλωσης για χάριν της κατανάλωσης, εν μέρει και για λόγους περιβαλλοντικούς. Όταν καίγεται ο Αμαζόνιος απειλώντας το μέλλον του πλανήτη, οι προτεραιότητες των καταναλωτών σαφώς μεταβάλλονται.

Γυρίζουν την πλάτη στα brands

Οι millenials δείχνουν να γυρίζουν την πλάτη ακόμη και σε πολυτελή brands που διακρίνονται για την διαχρονική τους αξία, επιλέγοντας την ενοικίαση έναντι της αγοράς. Με λίγα λόγια, εάν για έναν εκπρόσωπο της Generation X η αγορά μίας πανάκριβης τσάντας αποτελούσε διακαή πόθο και απόδειξη κοινωνικού status, για τους Millenials η συγκεκριμένη δαπάνη συνιστά μία πολυτέλεια περιττή όσο και άπιαστη, δεδομένων των συνθηκών στην αγορά εργασίας παγκοσμίως.

Κάπως έτσι ανθούν τα sites ενοικίασης υπερπολυτελών αξεσουάρ. Εξίσου ενδεικτικό είναι το γεγονός ότι στις Ηνωμένες Πολιτείες ο μέσος όρος ηλικίας εκείνων που αγοράζουν αυτοκίνητο για πρώτη φορά έφθασε το 2015 στα 50. Γιατί να αγοράσεις εφόσον έχεις την δυνατότητα ενοικίασης όταν το επιθυμείς;

Η δυσμενής οικονομική συγκυρία, η αβεβαιότητα για το μέλλον, το τέλος της σταθερής εργασίας αλλά και η άνοδος της οικονομίας της «εμπειρίας», δηλαδή η αναζήτηση αυθεντικών εμπειριών και όχι αυθεντικών «εμπορευμάτων» αποτελούν παράγοντες που σταδιακά οδηγούν σε μία καινούρια ιδεολογία ζωής, πολύ μακριά από τον καταναλωτισμό που επικράτησε στον Δυτικό κόσμο μεταπολεμικά.

Οι εταιρείες που αναγνωρίζουν τον νέο αυτό κόσμο και είναι διατεθειμένες να του προσφέρουν αυτό που αναζητά είναι τελικά εκείνες που θα καταφέρουν να αποσπάσουν και τα μεγαλύτερα οφέλη. Το μέλλον πάντως προδιαγράφεται σίγουρα ενδιαφέρον...

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

IKEA - The Mall Athens
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Θα αγγίξουν τα 500 εκατ. ευρώ οι φετινές πωλήσεις του Ομίλου Φουρλή

Πάνω από τα επίπεδα του 2019 οι πωλήσεις Ιουλίου και Αυγούστου, προϊδεάζουν για δυναμικό δεύτερο εξάμηνο. Στρατηγικός σχεδιασμός για αύξηση του τζίρου στα 750 εκατ. έως το 2025 και σημαντική βελτίωση του περιθωρίου κέρδους.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα μεγέθη προ πανδημίας επιστρέφουν τα πολυκαταστήματα Attica

Η εταιρεία θα κλείσει το φετινό έτος ελαφρώς χαμηλότερα από το 2019, έχοντας καταγράψει πολύ θετικές επιδόσεις μέχρι στιγμής. Σε εξέλιξη η περαιτέρω επέκταση του Attica στο CityLink και η διάθεση νέων σημάτων από τον χώρο της μόδας.
calin
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Calin: Καλύπτει τις απώλειες της πανδημίας και επεκτείνει το δίκτυό της

Η εταιρεία ελέγχει στην χώρα μας τις αλυσίδες ένδυσης, εσωρούχων και μαγιώ Intimissimi, Intimissimi Uomo, Calzedonia, Falconeri και Tezenis. Συζητήσεις για την επέκτασή της στα εμπορικά κέντρα της Lamda, στο River West και στον νέο εμπορικό προορισμό του Ελληνικού.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Ευκαιρίες στις ΗΠΑ αναζητεί η Mat Fashion - Έχασε εξαγωγές λόγω πολέμου

Η εταιρεία που παράγει σχεδόν εξ ολοκλήρου τις συλλογές plus size ρούχων της στην Ελλάδα αναζητά νέες αγορές, μετά τη συρρίκνωση της παρουσίας σε Ρωσία και Ουκρανία. Αυξημένος ο τζίρος του ηλεκτρονικού καταστήματος.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καλοκαίρι επέκτασης για την αλυσίδα Jysk, ανοίγει τέσσερα καταστήματα

Μετά τη Ζάκυνθο και τη Χαλκιδική, σειρά θα έχουν η Βέροια και η Σαλάμινα, ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό καταστημάτων Jysk στην χώρα μας σε 54. Τελικός στόχος είναι τα 75 σημεία πώλησης, σε ορίζοντα τριετίας.