bd-sprite
Eurobank

Πώς θα κάνουν οι μικρές επιχειρήσεις το άλμα στο ηλεκτρονικό εμπόριο

Σε εκδήλωση που διοργάνωσε η Eurobank συζητήθηκαν οι νέες προκλήσεις που δημιουργεί η πανδημία και οι μεγάλες ευκαιρίες που δημιουργεί η ψηφιακή εποχή.

Οι νέες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις, και ειδικά οι μικρού μεγέθους, εξαιτίας της πανδημίας, αλλά και οι ευκαιρίες που δημιουργούνται βρέθηκαν στο επίκεντρο εκδήλωσης που διοργάνωσε χθες η Eurobank, με θέμα «Ηλεκτρονικό Εμπόριο: Η επόμενη ημέρα της Λιανικής».

Στο πλαίσιο της εκδήλωσης, για την οποία δήλωσαν συμμετοχή περισσότερες από 1.000 επιχειρήσεις, ο κ. Γ. Τσακίρης με τους κ.κ. Α. Αθανασόπουλο, τον Γενικό Διευθυντή Retail Banking της Eurobank, Ιάκωβο Γιαννακλή και τα στελέχη της Τράπεζας Δημήτρη Οικονόμου, επικεφαλής Γενικής Διεύθυνσης Small Business Banking και Πάνο Θεοδώρου, Διευθυντή Τομέα Στρατηγικής & Ανάπτυξης Small Business Banking, είχαν την ευκαιρία να ανταλλάξουν απόψεις με εκπροσώπους επιχειρήσεων από τον κλάδο του εμπορίου και μελών Εμπορικών Συλλόγων, για το κρίσιμο θέμα του ηλεκτρονικού εμπορίου αλλά και για τα ζητήματα που απασχολούν την αγορά.

Ο υφυπουργός Επενδύσεων και Ανάπτυξης, Γιάννης Τσακίρης, ως επίσημος προσκεκλημένος, παρουσίασε τη νέα Δράση «e–λιανικό» του ΕΠΑνΕΚ, συνολικού προϋπολογισμού 80 εκατ. ευρώ, συγχρηματοδοτούμενη από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης (ΕΤΠΑ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης και εθνικούς πόρους, μέσω της οποίας παρέχεται δυνατότητα επιχορήγησης σε μεσαίες, μικρές και πολύ μικρές επιχειρήσεις στον κλάδο του λιανεμπορίου με ποσά έως 5.000 ευρώ, για τη δημιουργία ή αναβάθμιση ηλεκτρονικού καταστήματος.

Αναφερόμενος στη νέα Δράση «e–λιανικό», ο υφυπουργός Επενδύσεων & Ανάπτυξης, Γ. Τσακίρης, δήλωσε πως «η πανδημία εξελίσσεται σε ψηφιακό επιταχυντή για το ελληνικό εμπόριο και αναδεικνύει την επιτακτική ανάγκη ψηφιακής λειτουργίας των επιχειρήσεων, παράλληλα με τον φυσικό τους χώρο. Είναι δεδομένο πως, στο άμεσο μέλλον, η αυξητική τάση των ηλεκτρονικών αγορών θα συνεχιστεί και επιβάλλεται να επιταχύνουμε τον ψηφιακό μετασχηματισμό των επιχειρήσεών μας, ώστε να προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις των καταναλωτών.

Πρωτοβουλίες, όπως η σημερινή, συμβάλουν στη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων, ιδίως των μικρών που πλήττονται περαιτέρω από τις δυσμενείς επιπτώσεις της πανδημίας Covid-19, καθώς και στην προαγωγή της ανάπτυξης και της ανταγωνιστικότητάς τους. Μέσω του ΕΠΑνΕΚ και της νέας δράσης “e–λιανικό”, οι επιχειρήσεις μπορούν, από τη Δευτέρα, 22 Φεβρουαρίου 2021, να υποβάλουν αιτήσεις προκειμένου να επιδοτηθούν για τη δημιουργία και τη διαχείριση του ηλεκτρονικού τους καταστήματος, καθώς και για την ψηφιακή τους παρουσία, δράση από την οποία αναμένεται να ωφεληθούν περισσότερες από 18.000 πολύ μικρές, μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις του λιανεμπορίου».

Από την πλευρά του ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος της τράπεζας Ανδρέας Αθανασόπουλος σημείωσε: «Συνηθίζουμε να συζητούμε για τις δυσκολίες που συνεπάγεται η μετάβαση των επιχειρήσεων στην ψηφιακή εποχή και στον κόσμο των ηλεκτρονικών πωλήσεων. Αυτό το ταξίδι όμως αποτελεί μια μεγάλη, μοναδική ευκαιρία για κάθε μικρή επιχείρηση. Καθώς η τεχνολογία καταρρίπτει τα φυσικά σύνορα στις αγορές, παρέχει απεριόριστες δυνατότητες για όσους είναι διορατικοί, διαθέτουν γρήγορα αντανακλαστικά στο DNA τους, και καθιστούν την ανταγωνιστική, απλή εξυπηρέτηση, καθημερινότητα για τους πελάτες τους αυξάνοντας τις πωλήσεις και τα κέρδη τους. «Η έξοδος των επιχειρήσεων προς νέες αγορές, προς αγορές διαφορετικές από τις συνηθισμένες και η ανάπτυξη νέων τρόπων προσέγγισης των πελατών αποτελεί μοναδική διέξοδο για το μέλλον». 

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο κάθε μικρή επιχείρηση μπορεί όχι μόνο να αντιμετωπίσει με επιτυχία τις νέες προκλήσεις αλλά και να επωφεληθεί από αυτές:

  1. Ανοίξτε τα φτερά σας για να βγείτε στις αγορές εκτός της γειτονιάς σας.  Η δημιουργία μίας ιστοσελίδας δεν είναι μία απλή προσθήκη αλλά είναι μία μεγάλη κίνηση αναβάθμισης της παρουσίας σας στον έξω κόσμο. 
  2. Οργανώστε την επιχείρησή σας βάσει των νέων δεδομένων ότι πολλοί πελάτες πλέον είναι εξ αποστάσεως, είναι απαιτητικοί, και έχουν φωνή.
  3. Το ηλεκτρονικό μαγαζί χρειάζεται το δικό του μάρκετινγκ, εμπορική πολιτική, προσφορές, διαχείριση παραγγελιών, χρονική διάρκεια πέρα από το τυπικό 8ωρο. Άρα είναι μία νέα επιχείρηση και όχι μία προσθήκη λόγω των καιρών.
  4. Οργανώστε την εφοδιαστική αλυσίδα σας.  Δεν μπορείτε να υπόσχεσθε παραδόσεις σε προϊόντα που δεν έχετε και δεν ξέρετε πότε θα έρθουν.  Οι πελάτες θα προτιμήσουν τοπικά προϊόντα λόγω χρονικής βεβαιότητας παραδόσεων και άρα θα πρέπει να το τονίσετε αυτό
  5. Προσοχή στις τιμές και τους τρόπους πληρωμών.  Στο ηλεκτρονικό εμπόριο δεν είστε παρόν να κάνετε διαπραγματεύσεις στις τιμές, που είναι συνηθισμένο σπορ των μικρών επιχειρήσεων.  Αρα μάλλον οι τιμές στο ηλεκτρονικό μαγαζί θα πρέπει να είναι αυτές που θα κερδίσουν τον πελάτη σε πρώτη κίνηση.  Δεν υπάρχει δεύτερη κίνηση.  Οι τρόποι πληρωμών, οι άτοκες δόσεις, οι πιστωτικές κάρτες, οι αντικαταβολές είναι μία νέα συνήθεια που θα πρέπει να γίνεται φίλοι.
  6. Οι πελάτες δεν θέλουν μόνο να αγοράζουν προϊόντα αλλά θέλουν περιεχόμενο, διάδραση και ιστορίες για την εμπειρία τους.  Επίσης θέλουν εγγύηση ότι αν πάει κάτι λάθος δεν θα πέσουν σε κενό αέρος. Είναι καθοριστικής σημασίας να έχετε σωστή διαχείριση των προβλημάτων, των επιστροφών και ακυρώσεων πληρωμών
  7. Η κρατική υποστήριξη για τα πρώτα έξοδα είναι μεγάλη βοήθεια.  Όμως θα πρέπει να κάνετε ένα πλήρες πλάνο εξόδων και εσόδων σαν να ήταν μία επιχείρηση από μόνη της.  Η περίοδος είναι εξαιρετική για την αναζήτηση χρηματοδοτήσεων από το τραπεζικό σύστημα και εμείς ως τράπεζα λατρεύουμε να εξετάζουμε αιτήματα που οι πελάτες έχουν σχέδια ανάπτυξης και σχέδια επέκτασης της επιχείρησής τους.

«Σε αυτή την πορεία οι μικρές επιχειρήσεις δεν μπορούν να είναι μόνες τους.  Το κράτος και οι τράπεζες έχουν από την δική τους σκοπιά να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων.  Εμείς από την πλευρά μας, έχουμε την διάθεση αλλά προσπαθούμε και καθημερινά να κάνουμε αυτή την διάθεση πραγματικότητα», σημείωσε ο κ. Αθανασόπουλος.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Στη δεύτερη θέση των χρηματοδοτήσεων της ναυτιλίας το 2023

Σύμφωνα με την μελέτη της Petrofin Research η Eurobank κατέχει το μεγαλύτερο ναυτιλιακό χαρτοφυλάκιο μεταξύ των ελληνικών τραπεζών. Μειώθηκε κατά 2% η τραπεζική χρηματοδότηση πλοίων για την ελληνική ναυτιλία το 2023.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Χρηματοδότηση Φ/Β σταθμού της Lightsource από Eurobank - Ταμείο Ανάκαμψης

Η χρηματοδότηση του έργου ύψους 315,34 εκατ. θα γίνει με την αξιοποίηση δανειακών κεφαλαίων, ύψους 170 εκατ., από πόρους του ΤΑΑ, και χρηματοδότηση ύψους 145,34 εκατ. από την Eurobank και το υπόλοιπο από ίδια κεφάλαια της εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΕΤαΕ - Eurobank: Χρηματοδότηση ΜμΕ στο πλαίσιο του ταμείου InvestEU

Οι χρηματοδοτήσεις που διατίθενται από την τράπεζα στο πλαίσιο των νέων (υπό)προγραμμάτων, απευθύνονται σε ΜμΕ, για την κάλυψη των αναγκών τους σε κεφάλαιο κίνησης ή/και για την υλοποίηση επενδυτικών σχεδίων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Ο Σπύρος Ζάρκος είναι ο νέος επικεφαλής Εσωτερικού Ελέγχου

Ο νέος επικεφαλής πληροί όλα τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις που ορίζονται στο νομοθετικό και κανονιστικό πλαίσιο, με μεγάλη εμπειρία στον τραπεζικό και ευρύτερο χρηματοοικονομικό τομέα.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Eurobank: Περιοδεία της διοίκησης στις Κυκλάδες, νέο κατάστημα στην Πάρο

Η Διοίκηση της τράπεζας πραγματοποίησαν συναντήσεις με εκπροσώπους της επιχειρηματικής κοινότητας και θεσμικούς φορείς, ενώ επισκέφθηκαν όλο το Δίκτυο καταστημάτων στην περιοχή.