bd-sprite
Φωτο: Shutterstock

Για 1.700 τζιπ από την Κίνα η νέα διένεξη του δήμου Πειραιά με ΟΛΠ

Ο δήμος αμφισβητεί το δικαίωμα του ΟΛΠ να αφήσει σταθμευμένα τζιπ που προορίζονται για τη Ρωσία στον προβλήτα κρουαζιέρας. Την Παρασκευή η κρίσιμη συζήτηση στο ΣτΕ για τις μπλοκαρισμένες επενδύσεις του ΟΛΠ.

Αφορμή για να ανοίξει νέο μέτωπο μεταξύ του δήμου Πειραιά και του ΟΛΠ είναι το …παρκάρισμα χιλιάδων κινεζικών τζιπ που προορίζονται για τη Ρωσία στον προβλήτα κρουαζιέρας του λιμανιού καθώς δεν υπήρχε χώρος στο car terminal, τον τερματικό σταθμό για τα οχήματα.

Η νέα αντιπαράθεση εγγράφεται στο πλαίσιο των ευρύτερων και σοβαρών διενέξεων ανάμεσα στις δύο πλευρές. Ο ΟΛΠ περιμένει την Παρασκευή να συζητηθεί στο Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) αίτηση ακύρωσης αποφάσεων που συνδέονται με τη μεγάλη επένδυση για την επέκταση του προβλήτα κρουαζιέρας, ύψους 130 εκατ. ευρώ. Τα έργα βυθοκορήσεων έχουν προσωρινά σταματήσει, ενώ και τα χωματουργικά έργα σταμάτησαν μετά από πρόσφατη διαμάχη, πάλι με το δήμο Πειραιά, για την όχληση από τα φορτηγά που διέρχονταν από την περιοχή.

Η διαμάχη για τα τζιπ κορυφώθηκε την Τρίτη, όταν ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης έστειλε επιστολή στη διοίκηση του ΟΛΠ, επισημαίνοντας πως πρόκειται για κίνηση που παραβιάζει τη σύμβαση παραχώρησης. Μάλιστα αναμένονται και χιλιάδες άλλα τζιπ από την Κίνα που θα κατευθυνθούν επίσης στη Ρωσία τις επόμενες εβδομάδες. Υπήρξε, επίσης, και ερώτηση προς τον υπουργό Ναυτιλίας Γιάννη Πλακιωτάκη από το ΜΕΡΑ25.

Η διοίκηση του ΟΛΠ απάντησε πως έχει λάβει σχετική έγκριση για το παρκάρισμα των 1.700 τζιπ στον προβλήτα κρουαζιέρας. Σε επιστολή προς τον δήμαρχο Πειραιά υποστηρίζει ότι «στο πλαίσιο της αδιάλειπτης διαθεσιμότητας και παροχής αξιόπιστων και ποιοτικών υπηρεσιών σε πλοία, επιβάτες και φορτία, αλλά και προκειμένου να τηρηθούν οι διατάξεις του παρ. 8.2 της Σ.Π.  (σ.σ. Σύμβασης Παραχώρησης) αναφορικά με το "Ελάχιστο Απαιτούμενο Επίπεδο Ποιότητας Υπηρεσιών", η ΟΛΠ Α.Ε. αιτήθηκε την 24/2/2021 από την Γενική Διεύθυνση Τελωνείων & ΕΦΚ/ Α' Τελωνείο Εισαγωγής ΕΦΚ και Εφοδίων Πειραιά την έγκριση για μικρής χρονικής διάρκειας στάθμευση οχημάτων στον τελωνειακό περίβολο του λιμένα Εξωτερικού, τα οποία αποτελούν μέρους φορτίου οχηματαγωγού πλοίου, το οποίο εκφόρτωσε το μεγαλύτερο μέρος αυτού στην λιμενική εγκατάσταση Γ2 "Σταθμός Διακίνησης Συμβατικού Φορτίου και Αυτοκινήτων"».

Κατά τον οργανισμό, «τούτο κατέστη αναγκαίο καθώς η ΟΛΠ Α.Ε. ήδη (ως είχε υποχρέωση) διέθεσε ως εργοταξιακό χώρο στον ανάδοχο του έργου "Νότια Επέκταση Επιβατικού Λιμένα", τον χώρο της λιμενικής εγκατάστασης Γ1 "Σταθμός Διακίνησης Αυτοκινήτων", με αποτέλεσμα τον περιορισμό του διαθέσιμου εμπορικού χώρου διαχείρισης οχημάτων που εκφορτώνονται-φορτώνονται και διακινούνται στο λιμένα Πειραιά».

Στην επιστολή, που υπογράφει ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Αγγ. Καρακώστας αναφέρεται πως «ουδεμία τροποποίηση των όρων της Σ.Π. έχει υπάρξει ή τελεστεί, αντιθέτως η ενέργειά μας αυτή έγινε με μόνο γνώμονα και αποκλειστικά στο πλαίσιο υλοποίησής των υποχρεώσεων μας που απορρέουν από αυτή».

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί έχει μπει σε πτωτική πορεία η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά

Πτώση 4,1% στο 9μηνο και 25,4% τον Δεκέμβριο -λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων- καταγράφεται στους προβλήτες που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, ενώ το ανταγωνιστικό λιμάνι της Βαλένθιας βρίσκεται σε άνοδο.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τηλεκατευθυνόμενοι γερανοί στον Πειραιά για αναβάθμιση του λιμανιού

Τρεις σύγχρονες γερανογέφυρες για την αποδοτικότερη διαχείριση των κοντέινερ παρήγγειλε η Cosco στην επίσης κινεζική και κρατική βιομηχανία ZPMC. Επένδυση 6,8 εκατ. ευρώ και για τον Προβλήτα Ι.