ΓΔ: 1447.82 1.93% Τζίρος: 137.17 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Τηλεκατευθυνόμενοι γερανοί στον Πειραιά για αναβάθμιση του λιμανιού

Τρεις σύγχρονες γερανογέφυρες για την αποδοτικότερη διαχείριση των κοντέινερ παρήγγειλε η Cosco στην επίσης κινεζική και κρατική βιομηχανία ZPMC. Επένδυση 6,8 εκατ. ευρώ και για τον Προβλήτα Ι.

Με τρεις νέες γερανογέφυρες διαχείρισης εμπορευματοκιβωτίων αναμένεται να ενισχυθεί τους επόμενους μήνες το λιμάνι του Πειραιά. Πρόκειται για μία ακόμα επένδυση ενίσχυσης του υφιστάμενου εξοπλισμού, στο πλαίσιο της αποδοτικότερης διαχείρισης κοντέινερ από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ του λιμανιού. Η σχετική παραγγελία συμφωνήθηκε ανάμεσα στην ΣΕΠ Α.Ε. (Σταθμός Εμπορευματοκιβωτίων Πειραιά), θυγατρική της Cosco Shipping Ports και της επίσης κινεζικής (και κρατικά ελεγχόμενη) εταιρείας Shanghai Zhenhua Heavy Industry (ZPMC).

Η ZMPC έχει αποτελέσει σταθερό προμηθευτή για την Cosco από τότε που η τελευταία ανέλαβε τη διαχείριση του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στον Πειραιά. Η πρώτη παραγγελία αφορούσε τέσσερις γερανογέφυρες, οι οποίες παραδόθηκαν στο ελληνικό λιμάνι το 2010, αποτελώντας μάλιστα και τα πρώτα προϊόντα του είδους που παρήγαγε η ZMPC, η οποία είχε συσταθεί λίγους μήνες νωρίτερα. Από τότε και μέχρι σήμερα, η ΣΕΠ έχει αποκτήσει συνολικά 19 γερανογέφυρες. Η πιο πρόσφατη παραγγελία αφορούσε οκτώ γερανούς, που παραδόθηκαν και ξεκίνησαν να λειτουργούν το 2018, στο πλαίσιο του εξοπλισμού για τον νέο Δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.

Οι νέες γερανογέφυρες είναι από τις μεγαλύτερες παγκοσμίως, ικανές για την εξυπηρέτηση των μεγαλύτερων πλοίων εμπορευματοκιβωτίων, με δυνατότητα μεταφοράς 22.000 κοντέινερ. Μάλιστα, σύμφωνα με πληροφορίες, οι νέες γερανογέφυρες θα είναι εξοπλισμένες με συστήματα απομακρυσμένου ελέγχου λειτουργίας, δείγμα του πόσο σύγχρονος είναι ο σχετικός εξοπλισμός. Άλλωστε, η ZMPC αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους κατασκευαστές λιμενικού εξοπλισμού παγκοσμίως. Μόλις πριν από λίγες ημέρες παρέδωσε ανάλογες γερανογέφυρες και στο λιμάνι του Αμβούργου, που αποτελεί το τρίτο μεγαλύτερο στην Ευρώπη, μετά το Ρότερνταμ και την Αμβέρσα και πάνω από τον Πειραιά, ο οποίος αναρριχήθηκε κατά δύο θέσεις πέρσι, για να ανέλθει στην τέταρτη θέση στην Γηραιά Ήπειρο και πρώτη στη λεκάνη της Μεσογείου.

Η νέα αυτή παραγγελία καταδεικνύει και την φιλοδοξία της Cosco Shipping Ports αναφορικά με τη συνέχιση της ανοδικής πορείας της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων μέσω του λιμανιού του Πειραιά. Απώτερος στόχος είναι το ελληνικό λιμάνι να κερδίσει μερίδιο αγοράς από τα λιμάνια της Β. Ευρώπης, τα οποία εξακολουθούν να αποτελούν τις βασικότερες πύλες εισόδου προϊόντων στην Γηραιά Ήπειρο, ιδίως από αγορές εκτός Ασίας.

Υπενθυμίζεται ότι το 2019, από τους Προβλήτες ΙΙ και ΙΙΙ, διακινήθηκαν συνολικά 5,1 εκατ. εμπορευματοκιβώτια, τα οποία μαζί με εκείνα που διακινήθηκαν από την Προβλήτα Ι του ΟΛΠ, ανέβασαν τον τελικό αριθμό σε 5,65 εκατ. Πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, ο στόχος που είχε τεθεί αφορούσε την περαιτέρω αύξηση της σχετικής δραστηριότητας κατά 10-15%, ωστόσο, το πλάνο αυτό έχει αναθεωρηθεί προς το παρόν, με την διοίκηση του ΟΛΠ να στρέφεται στην απαιτούμενη επισκευή και ενίσχυση των υποδομών του Προβλήτα Ι, η οποία ξεκινά να υλοποιείται τις επόμενες ημέρες. Πρόκειται για επένδυση της τάξεως των 6,8 εκατ. ευρώ, την οποία πρόκειται να αναλάβει η εταιρεία «Ένωση Οικονομικών Φορέων Δάμων Α.Τ.Ε. - Τεχνική Έργων Α.Ε. – Σ. Τσακουμάγκος Α.Τ.Ε.», η οποία ανακηρύχθηκε οριστικός ανάδοχος πριν από δέκα ημέρες.

Το έργο έχει ως αντικείμενο την αναβάθμιση του Προβλήτα Ι με σκοπό την εύρυθμη και σύγχρονη λειτουργία του Container Terminal. Περιλαμβάνει την αποξήλωση του υφιστάμενου συστήματος των τεσσάρων γραμμών σιδηροτροχιών των γερανογεφυρών στοιβασίας εμπορευματοκιβωτίων τύπου RMG, τη βελτίωση του εδάφους, την εγκατάσταση νέου συστήματος σιδηροτροχιών, την κατασκευή νέου δικτύου αποχέτευσης ομβρίων, την καθαίρεση των κατεστραμμένων δαπέδων στους χώρους του Προβλήτα Ι και την εν συνεχεία ανακατασκευή τους.

Παράλληλα προχωράει και η αναβάθμιση του ηλεκτρομηχανολογικού του εξοπλισμού της Προβλήτα Ι του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, με την προμήθεια και εγκατάσταση μίας καινούργιας Γερανογέφυρας Προκυμαίας Super Post Panamax για την ενίσχυση των υπηρεσιών φορτοεκφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων της εταιρείας. Το συγκεκριμένο έργο έχει αρχικό προϋπολογισμό 9 εκατ. ευρώ. Εκτιμάται ότι με την ολοκλήρωση των νέων επενδύσεων, αλλά και την ανάληψη συμβουλευτικού ρόλου τεχνικού συμβούλου από την ΣΕΠ, είναι εφικτή η αύξηση της διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων από την Προβλήτα Ι κατά 30% φέτος σε 650.000, ενώ η ετήσια δυναμικότητα θα αναβαθμιστεί από 1 εκατ. σε 1,3 εκατ. κοντέινερ, προσφέροντας ακόμα μεγαλύτερες προοπτικές μελλοντικής ανάπτυξης για τον ΟΛΠ. 

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΛΠ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

ΟΛΠ: Στον Πειραιά το Viking Sky, το πρώτο κρουαζιερόπλοιο του 2023

Δυναμική φαίνεται να είναι στο σύνολό της η φετινή χρονιά για τον κλάδο της κρουαζιέρας στο λιμάνι Πειραιά, καθώς σύμφωνα με τις προκρατήσεις αναμένονται 786 αφίξεις και αύξηση 16% στις συνολικές αφίξεις.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Γιατί έχει μπει σε πτωτική πορεία η κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά

Πτώση 4,1% στο 9μηνο και 25,4% τον Δεκέμβριο -λόγω απεργιακών κινητοποιήσεων- καταγράφεται στους προβλήτες που διαχειρίζεται η ΣΕΠ, ενώ το ανταγωνιστικό λιμάνι της Βαλένθιας βρίσκεται σε άνοδο.