ΓΔ: 1392.62 0.84% Τζίρος: 117.84 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:01 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Papoutsanis.gr

Παπουτσάνης: Αύξηση του τζίρου κατά 34% και των κερδών κατά 15%

Στα επώνυμα προϊόντα σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 12% το 2021 σε σχέση με το 2020, ενώ η εταιρεία πέτυχε αύξηση πωλήσεων 126% στα ξενοδοχειακά προϊόντα χάρη στην ισχυρή ανάκαμψη του τουρισμού.

Ισχυρή ανάπτυξη και για το 2021 καταγράφει η Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, παρουσιάζοντας σημαντική άνοδο σε αποτελέσματα και αύξηση πωλήσεων σε όλους τους τομείς δραστηριοποίησης. Για έκτη συνεχή χρονιά, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών σημειώνει σημαντική αύξηση κατά 34% και ανέρχεται σε 54,8 εκατ. ευρώ έναντι 40,8 εκατ. ευρώ το 2020, κάτι που αποδίδεται στις υψηλές επιδόσεις που πέτυχε η Παπουτσάνης σε όλες τις κατηγορίες που δραστηριοποιείται, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση.

Η εταιρεία συνεχίζει να παρουσιάζει βελτιωμένη κερδοφορία. Τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 6,1 εκατ. ευρώ, έναντι 5,3 εκατ. ευρώ το 2020, αυξημένα κατά 15%, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 4,9 εκατ. ευρώ έναντι 3,9 εκατ. ευρώ το 2020, σημειώνοντας αύξηση 25%. Το 21% των συνολικών εσόδων προέρχεται από πωλήσεις επωνύμων προϊόντων της Παπουτσάνης στην Ελλάδα και το εξωτερικό, το 13% από πωλήσεις στην ξενοδοχειακή αγορά, το 49% από παραγωγές προϊόντων για τρίτους και το 17% από βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών.

Σημειώνεται ότι η Παπουτσάνης από τις αρχές του 2021 εξυπηρετεί απευθείας τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής. Αυτή η εξέλιξη, σύμφωνα με την εταιρεία, επέφερε αντίστοιχη αλλαγή στον τρόπο τιμολόγησης με αποτέλεσμα την αύξηση του δημοσιευμένου κύκλου εργασιών κατά 2,1 εκατ. ευρώ σε σχέση με το 2020 και την ισόποση αύξηση των εξόδων διάθεσης. Στην περίπτωση που δεν είχε συμβεί αυτή η αλλαγή, ο κύκλος εργασιών θα ανέρχονταν σε 52,6 εκατ. ενώ τα έξοδα διάθεσης σε 5,2 εκατ. ευρώ.

Αναλυτικότερα, στα επώνυμα προϊόντα σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 12% το 2021 σε σχέση με το 2020, χρονιά κατά την οποία η συγκεκριμένη κατηγορία είχε ωφεληθεί σημαντικά από τις αυξημένες πωλήσεις αντισηπτικών, ως συνέπεια της πανδημίας του COVID-19. Το 2021 ενισχύθηκε η θέση των επώνυμων προϊόντων (Karavaki, Natura, Aromatics κ.ά.) στις μεγάλες αλυσίδες λιανικής με ταυτόχρονη σημαντική ανάπτυξη του μεριδίου αγοράς. Συγκεκριμένα, η Παπουτσάνης παρέμεινε πρώτη σε καταναλωτική προτίμηση στην κατηγορία του στέρεου σαπουνιού και του αντισηπτικού/ απολυμαντικού ενώ παράλληλα αναπτύχθηκε δυναμικά και στο κρεμοσάπουνο, διεκδικώντας τη δεύτερη θέση. Τέλος, η Παπουτσάνης ενίσχυσε σημαντικά την παρουσία της σε μεγάλες κατηγορίες, όπως είναι αυτή του αφρόλουτρου, λανσάροντας νέες, σύγχρονες σειρές και προτάσεις.

Στα ξενοδοχειακά προϊόντα σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 126% σε σχέση με το 2020. Η κατηγορία αυτή ενισχύθηκε από τη μερική ανάκαμψη της ξενοδοχειακής αγοράς στην Ελλάδα και το εξωτερικό κατά το 2021. Ειδικά κατά το τελευταίο τρίμηνο οι εξαγωγές ήταν σημαντικά αυξημένες λόγω της έναρξης υλοποίησης νέων συμφωνιών με διεθνείς αλυσίδες, συμφωνίες που είχαν συναφθεί ήδη από το 2019 αλλά, λόγω της πανδημίας, καθυστέρησαν.

Στα προϊόντα τρίτων (βιομηχανικές πωλήσεις, ιδιωτική ετικέτα) σημειώθηκε αύξηση πωλήσεων κατά 24% σε σχέση με το 2020. Η αύξηση προήλθε από την σημαντική περαιτέρω ενίσχυση συνεργασιών με πολυεθνικές εταιρίες για την παραγωγή προϊόντων τους, την ανάπτυξη του πελατολογίου και την συνεχή διεύρυνση της γκάμας προϊόντων που προσφέρει η Παπουτσάνης.

Οι βιομηχανικές πωλήσεις σαπωνομαζών παρουσίασαν αύξηση κατά 62% το 2021 στη συγκεκριμένη κατηγορία που αφορά κυρίως εξαγωγές. Η ανάπτυξη οφείλεται στην εδραίωση της Παπουτσάνης ως ένας εκ των βασικότερων προμηθευτών ειδικών σαπωνομαζών στη διεθνή αγορά, στη διεύρυνση του πελατολογίου καθώς και στη συνεχή ενίσχυση της προσφερόμενης γκάμας προϊόντων. Παράλληλα, η έναρξη διάθεσης των συνθετικών σαπωνομαζών, που αποτελούν καινοτόμα προϊόντα με ιδιαίτερα θετικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα και αυξημένη προστιθέμενη αξία, εκτιμάται ότι θα ενισχύσει περαιτέρω την κατηγορία.

Για το 2022, η διοίκηση της Παπουτσάνης προτίθεται να προτείνει στην τακτική γενική συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού 0,05 ευρώ ανά μετοχή. Εφόσον το επιτρέψουν οι συνθήκες ενδέχεται να προτείνει πρόσθετο μέρισμα εντός του 2022.

Ο Μενέλαος Τασόπουλος, διευθύνων σύμβουλος της Παπουτσάνης ΑΒΕΕ, σχολίασε: «Η Παπουτσάνης διατήρησε την αναπτυξιακή της πορεία κατά τη διάρκεια του 2021 παρά τις συνεχιζόμενες επιπτώσεις της πανδημίας COVID-19. Η ισχυρή επίδοση στα λειτουργικά μεγέθη αντανακλά την επιτυχία του επενδυτικού μας πλάνου, τη συνεχή βελτίωση και στους τέσσερις τομείς δραστηριοποίησης, καθώς και την υψηλή ανταγωνιστικότητα των προϊόντων μας στην ελληνική και διεθνή αγορά. Για το 2022, αναμέναμε περιορισμό των επιπτώσεων της πανδημίας και ενίσχυση της τουριστικής κίνησης σε παγκόσμιο επίπεδο. Ωστόσο οι συνέπειες από τις πρόσφατες γεωπολιτικές εξελίξεις και αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και στο κόστος των πρώτων υλών και της ενέργειας είναι εξαιρετικά δύσκολο να εκτιμηθούν. Η Παπουτσάνης θα συνεχίσει να επενδύει στην καινοτομία, την αειφορία και την ποιότητα, να διευρύνει τις προϊοντικές της προτάσεις - επώνυμες και ξενοδοχειακές - και να ενισχύει τις διεθνείς συνεργασίες της, με στόχο να διατηρήσει έναν ικανοποιητικό ρυθμό ανάπτυξης ανάλογο με αυτόν της τελευταίας πενταετίας και να διαγράψει μια ισχυρή πορεία και το 2022»

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Με μείωση 12% στον κύκλο εργασιών έκλεισε το 2023

Στο πλαίσιο του στρατηγικού στόχου ανάπτυξης του κύκλου εργασιών, η εταιρεία βρίσκεται σε διαπραγματεύσεις με πολυεθνικές και άλλες μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον κλάδο σαπώνων και καλλυντικών.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Παπουτσάνης: Στα 47,4 εκατ. ο τζίρος το εννεάμηνο με πτώση 11%

Ενισχυμένος κατά 21% ο κύκλος εργασιών στην Ελλάδα, ενώ υποχώρησαν οι πωλήσεις στο εξωτερικό και των βιομηχανικών σαπωνωμαζών. Στο τελικό στάδιο υλοποίησης σημαντική συνεργασία με μεγάλη πολυεθνική.