ΓΔ: 2015.51 1.44% Τζίρος: 255.34 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:04
Φώτο: Shutterstock

«Φτωχός» τζίρος το 2020 για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Νέα μείωση του ρυθμού αύξησης του τζίρου «βλέπουν» οι αναλυτές για την οργανωμένη λιανική, με το ποσοστό ενίσχυσης των εσόδων να υποχωρεί στο 1,5%. Έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και νέες εξαγορές - συγχωνεύσεις.

Με χαμηλές ταχύτητες φαίνεται ότι θα εισέλθουν στη νέα δεκαετία οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τις πρώτες εκτιμήσεις των αναλυτών της αγοράς για την πορεία των εσόδων την νέα χρονιά να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό αύξησης της τάξεως του 1,5%.

Η επίδοση αυτή, στο βαθμό που επιβεβαιωθεί, βαίνει μειούμενη σε σχέση με την φετινή πορεία που φέρεται να κυμαίνεται στο 2,3-2,5% και βέβαια σημαντικά πιο «πιεσμένη» από το 2018, όταν η αγορά έκλεισε με αύξηση τζίρου κατά 2,7%.

Την ίδια ώρα, όμως, ένα σημαντικό ποιοτικό στοιχείο αφορά στην διαφαινόμενη διατήρηση της τάσης ενίσχυσης της πραγματικής κατανάλωσης, δηλαδή η όποια αύξηση στα έσοδα να αντιστοιχεί και σε ενισχυμένους όγκους πωλήσεων.

Το 2020 αναμένεται να είναι το έτος κατά το οποίο η ιδιωτική ετικέτα εκτιμάται ότι θα «επανέλθει» στο παιχνίδι, καθώς εξακολουθεί να αποτελεί ένα πεδίο με μεγάλες προοπτικές για τις αλυσίδες, οι οποίες θα διαθέσουν κεφάλαια για την ενδυνάμωση των brand τους, που τους προσφέρουν ουσιαστικές αποδόσεις.

Μια παράμετρος που διαφοροποιεί την εικόνα και κατ΄ επέκταση τις προβλέψεις για το 2020 είναι ότι το «στοίχημα» της Σκλαβενίτης, με την εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος, εισέρχεται σε μια πιο ώριμη φάση μετά την ολοκλήρωση της περιόδου προσαρμογής τη διετία 2018-2019.

Οι αναλυτές της αγοράς των σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι στον κλάδος θα συνεχιστούν οι ανακατατάξεις και τη νέα χρονιά, καθώς αναμένονται περαιτέρω κινήσεις συγκέντρωσης μεταξύ των παιχτών, ενώ παράλληλα σημαντικό στοιχείο θα αποτελέσει η εικόνα που θα διαμορφώσουν οι καταναλωτές για κάθε αλυσίδα, αφού ο νικητής είναι ο «παίχτης» που θα καταφέρει να εμφανίσει τα υψηλότερα ποσοστά πιστότητας στα εγχώρια νοικοκυριά.

Ο φετινός εορταστικός τζίρος

Σε ό,τι αφορά στον τελευταίο μήνα της φετινής χρονιάς , που παραδοσιακά αποτελεί έναν πολύ ισχυρό μήνα λόγω της εορταστικής περιόδου, οι εκτιμήσεις του κλάδου της οργανωμένης λιανικής είναι ιδιαίτερα συγκρατημένες, καθώς προβλέπεται, στην καλύτερη περίπτωση, η διατήρηση των τζίρων κοντά στα περσινά επίπεδα.

Σε αυτό το κλίμα, το «πνεύμα των Χριστουγέννων» των αλυσίδων μεταφέρεται στο καταναλωτή μέσω έντονων προσφορών. Η γενική αίσθηση είναι ότι το γιορτινό καλάθι θα διατηρήσει την στοχευμένη επιλογή προϊόντων και την «αντικατάσταση» σε αρκετές περιπτώσεις κωδικών με φθηνότερες επιλογές, κυρίως στη κατηγορία του κρέατος, όπου το «λευκό» κρέας αναμένεται να επικρατήσει.

Μια μέση αρχική εκτίμηση είναι ότι οι συνολικές εορταστικές δαπάνες των νοικοκυριών θα κυμανθούν εφέτος στα περίπου 400-450 ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αναμένεται να κυμανθεί στα είδη διατροφής για το γιορτινό τραπέζι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Κατάστημα Lidl εξωτερικό
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΝΕΑ

Lidl: Απορροφά τον ΦΠΑ 13% σε όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά

Από την Πέμπτη 6 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 3 Δεκεμβρίου, η εταιρεία προχωρά στην απορρόφηση του Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) και προσφέρει όλα τα φρέσκα χοιρινά και βόεια κρεατικά με έκπτωση -13%.
Ράφια σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΙΕΛΚΑ: Πληθωρισμός 1,08% στα σούπερ μάρκετ, μειώσεις σε βασικά είδη

Ο πληθωρισμός στα σούπερ μάρκετ τον Οκτώβριο 2025 ανήλθε στο 1,08% σε ετήσια βάση, με μειώσεις σε φρούτα, λαχανικά, απορρυπαντικά και είδη παντοπωλείου, αλλά αυξήσεις σε γλυκίσματα, φρέσκα κρέατα και γαλακτοκομικά.
Διάδρομος σούπερ μάρκετ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το «καλάθι του νοικοκυριού» τελείωσε, έρχεται η τιμή παραγωγού στα ράφια

Μετά το τέλος του «Καλαθιού», το Υπουργείο Ανάπτυξης φέρνει νέο μέτρο διαφάνειας: αναγραφή της τιμής παραγωγού στα νωπά προϊόντα και μειώσεις 8% σε πάνω από 2.000 κωδικούς σε... δόσεις.
Καπνός από έκρηξη
ΔΙΕΘΝΗ

Έκρηξη σε σούπερ μάρκετ στο Μεξικό: 23 νεκροί και δεκάδες τραυματίες

Τουλάχιστον 23 νεκροί και δεκάδες τραυματίες από έκρηξη σε σούπερ μάρκετ στην Ερμοσίγιο του Μεξικού. Η αρχική εκτίμηση κάνει λόγο για ατύχημα, ενώ οι αρχές διερευνούν τα ακριβή αίτια της τραγωδίας.