ΓΔ: 1454.98 1.38% Τζίρος: 124.03 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

«Φτωχός» τζίρος το 2020 για τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Νέα μείωση του ρυθμού αύξησης του τζίρου «βλέπουν» οι αναλυτές για την οργανωμένη λιανική, με το ποσοστό ενίσχυσης των εσόδων να υποχωρεί στο 1,5%. Έμφαση στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και νέες εξαγορές - συγχωνεύσεις.

Με χαμηλές ταχύτητες φαίνεται ότι θα εισέλθουν στη νέα δεκαετία οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ, με τις πρώτες εκτιμήσεις των αναλυτών της αγοράς για την πορεία των εσόδων την νέα χρονιά να κάνουν λόγο για ένα ποσοστό αύξησης της τάξεως του 1,5%.

Η επίδοση αυτή, στο βαθμό που επιβεβαιωθεί, βαίνει μειούμενη σε σχέση με την φετινή πορεία που φέρεται να κυμαίνεται στο 2,3-2,5% και βέβαια σημαντικά πιο «πιεσμένη» από το 2018, όταν η αγορά έκλεισε με αύξηση τζίρου κατά 2,7%.

Την ίδια ώρα, όμως, ένα σημαντικό ποιοτικό στοιχείο αφορά στην διαφαινόμενη διατήρηση της τάσης ενίσχυσης της πραγματικής κατανάλωσης, δηλαδή η όποια αύξηση στα έσοδα να αντιστοιχεί και σε ενισχυμένους όγκους πωλήσεων.

Το 2020 αναμένεται να είναι το έτος κατά το οποίο η ιδιωτική ετικέτα εκτιμάται ότι θα «επανέλθει» στο παιχνίδι, καθώς εξακολουθεί να αποτελεί ένα πεδίο με μεγάλες προοπτικές για τις αλυσίδες, οι οποίες θα διαθέσουν κεφάλαια για την ενδυνάμωση των brand τους, που τους προσφέρουν ουσιαστικές αποδόσεις.

Μια παράμετρος που διαφοροποιεί την εικόνα και κατ΄ επέκταση τις προβλέψεις για το 2020 είναι ότι το «στοίχημα» της Σκλαβενίτης, με την εξαγορά του δικτύου της Μαρινόπουλος, εισέρχεται σε μια πιο ώριμη φάση μετά την ολοκλήρωση της περιόδου προσαρμογής τη διετία 2018-2019.

Οι αναλυτές της αγοράς των σούπερ μάρκετ εκτιμούν ότι στον κλάδος θα συνεχιστούν οι ανακατατάξεις και τη νέα χρονιά, καθώς αναμένονται περαιτέρω κινήσεις συγκέντρωσης μεταξύ των παιχτών, ενώ παράλληλα σημαντικό στοιχείο θα αποτελέσει η εικόνα που θα διαμορφώσουν οι καταναλωτές για κάθε αλυσίδα, αφού ο νικητής είναι ο «παίχτης» που θα καταφέρει να εμφανίσει τα υψηλότερα ποσοστά πιστότητας στα εγχώρια νοικοκυριά.

Ο φετινός εορταστικός τζίρος

Σε ό,τι αφορά στον τελευταίο μήνα της φετινής χρονιάς , που παραδοσιακά αποτελεί έναν πολύ ισχυρό μήνα λόγω της εορταστικής περιόδου, οι εκτιμήσεις του κλάδου της οργανωμένης λιανικής είναι ιδιαίτερα συγκρατημένες, καθώς προβλέπεται, στην καλύτερη περίπτωση, η διατήρηση των τζίρων κοντά στα περσινά επίπεδα.

Σε αυτό το κλίμα, το «πνεύμα των Χριστουγέννων» των αλυσίδων μεταφέρεται στο καταναλωτή μέσω έντονων προσφορών. Η γενική αίσθηση είναι ότι το γιορτινό καλάθι θα διατηρήσει την στοχευμένη επιλογή προϊόντων και την «αντικατάσταση» σε αρκετές περιπτώσεις κωδικών με φθηνότερες επιλογές, κυρίως στη κατηγορία του κρέατος, όπου το «λευκό» κρέας αναμένεται να επικρατήσει.

Μια μέση αρχική εκτίμηση είναι ότι οι συνολικές εορταστικές δαπάνες των νοικοκυριών θα κυμανθούν εφέτος στα περίπου 400-450 ευρώ, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων αναμένεται να κυμανθεί στα είδη διατροφής για το γιορτινό τραπέζι.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

«Χρυσό» τρίμηνο στα σούπερ μάρκετ με αύξηση του τζίρου σε 1,5 δισ. ευρώ

Καταναλωτική φρενίτιδα έφερε η καραντίνα τον Μάρτιο, με αύξηση των πωλήσεων κατά 26,9%, ενώ συνολικά το α' τρίμηνο ο τζίρος αυξήθηκε κατά 12,2%. Κερδισμένα τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Μπόνους… κορονοϊού από τα σούπερ μάρκετ: Τι μοιράζουν στο προσωπικό

Επιταγές σίτισης εκατομμυρίων ευρώ, αλλά και ειδικό μέρισμα από τα κέρδη του 2020 είναι οι παροχές μεγάλων αλυσίδων για την υπερπροσπάθεια των εργαζομένων στη διάρκεια της πανδημίας.