Φώτο: Shutterstock

Αβεβαιότητα και μείωση πωλήσεων για τη βιομηχανία μόδας το 2020

Έως και 4% η προβλεπόμενη μείωση πωλήσεων της βιομηχανίας μόδας το 2020, σύμφωνα με την τελευταία έκθεση της McKinsey, «State of Fashion 2020». Αυξημένες δαπάνες μάρκετινγκ για τη νέα γενιά καταναλωτών.

Αβεβαιότητα και ανησυχία είναι οι δύο λέξεις που αναμένεται να κυριαρχήσουν το 2020 στην βιομηχανία της μόδας, οδηγώντας σε απώλεια εσόδων για τον κλάδο παγκοσμίως περί το 3-4%, σύμφωνα με την πρόσφατη έκθεση της McKinsey, «State of Fashion 2020».

Αν και οι προβλέψεις αυτές χαρακτηρίζονται πρώιμες και απαισιόδοξες, αναλυτές του κλάδου σημειώνουν ότι παράγοντες όπως η μακροοικονομική αβεβαιότητα, οι εντεινόμενες διακρατικές εμπορικές προστριβές αλλά και η μείωση των πωλήσεων στις περιοχές της Ασίας και του Ειρηνικού συνδυάζονται με τον οικονομικό πεσσιμισμό που δείχνει να κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή ήπειρο δημιουργώντας ένα μάλλον δυσάρεστο κοκτέιλ. 

Οι μεσαίου και μικρού μεγέθους επιχειρήσεις της βιομηχανίας μόδας αναμένεται να συναντήσουν τις μεγαλύτερες δυσκολίες, σύμφωνα με τους αναλυτές της McKinsey, καθώς οι εντεινόμενες τάσεις της ψηφιοποίησης αλλά και η πίεση των καταναλωτών ως προς το θέμα της βιωσιμότητας θα απαιτήσουν σημαντικά επενδυτικά κεφάλαια κατά μήκος της εφοδιαστικής αλυσίδας της βιομηχανίας.

Περαιτέρω, στις σημαντικότερες προκλήσεις συγκαταλέγονται πιθανές προστριβές μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών, στοιχείο που σε συνδυασμό με μία πιθανή ύφεση μπορεί να οδηγήσει σε γεωπολιτική αστάθεια ολόκληρες περιοχές, καθώς και η ανάγκη καλύτερης κατανόησης των αναγκών κι απαιτήσεων της κινεζικής αγοράς. 

Το τελευταίο στοιχείο σε συνδυασμό με την στόχευση ολόκληρης της βιομηχανίας στη νέα γενιά καταναλωτών, μέσα από τα ίδια κανάλια, θα καταστήσει αναγκαία αλλά και δυσκολότερη την δημιουργία αυθεντικού περιεχομένου σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ, που θα απαντάει στις επιθυμίες της νέας αυτής γενιάς με τρόπο δημιουργικό, καινοτόμο και οικονομικά αποδοτικό. 

Στα ενδιαφέροντα συμπεράσματα της έρευνας της McKinsey συγκαταλέγεται επίσης η στροφή αρκετών επιχειρήσεων στα φυσικά καταστήματα μικρότερου μεγέθους. Παρά την επικράτηση του Διαδικτύου, η αμεσότητα της προσωπικής επαφής παραμένει ανώτερη από οποιαδήποτε μορφή τεχνητής νοημοσύνης προσφέρει το online κατάστημα τουλάχιστον στην παρούσα φάση, υποχρεώνοντας τις επιχειρήσεις να φέρουν τα προϊόντα τους πιο κοντά στον καταναλωτή. Χαρακτηριστικό παράδειγμα της εν λόγω τάσης είναι η απόφαση του σουηδικού κολοσσού της ΙΚΕΑ να προχωρήσει στο άνοιγμα μικρότερων καταστημάτων μέσα στον αστικό ιστό. 

Όπως είναι αναμενόμενο, οι έννοιες της βιωσιμότητας και της αντιπροσωπευτικότητας αναμένεται να κυριαρχήσουν και στη νέα χρονιά, αλλάζοντας τα δεδομένα ακόμη και σε ότι αφορά τις κλαδικές εκθέσεις μόδας, αρκετές εκ των οποίων έχουν εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια. Οι αναλυτές της McKinsey επισημαίνουν πάντως ότι δεν είναι όλα τα νέα δυσοίωνα, αναδεικνύοντας την προβλεπόμενη σταθερότητα του ρυθμού ανάπτυξης στις αναδυόμενες χώρες της ευρωπαϊκής ηπείρου, της Λατινικής Αμερικής, της Μέσης Ανατολής και της Αφρικής, σε όλη την διάρκεια του 2020. 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Η αντεπίθεση... της γούνας στις οικολογικές ανησυχίες

Η αγορά της γούνας, αληθινής και συνθετικής, εκτινάχθηκε στα 25 δισ. δολ. Οι παραδοσιακοί γουνοποιοί υπογραμμίζουν ότι τα υλικά της συνθετικής γούνας δημιουργούν μεγάλη περιβαλλοντική επιβάρυνση.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Τέλος στις δωρεάν επιστροφές εμπορευμάτων από τα e-shops

Πανάκριβες για τους ομίλους του ηλεκτρονικού εμπορίου οι δωρεάν επιστροφές εμπορευμάτων, μεγάλη και η περιβαλλοντική επιβάρυνση. Δημιουργούν σημεία επιστροφής για να δυσκολέψουν τη διαδικασία.