Φώτο: EZA

Νέα κεφαλαιακή ενίσχυση στη Ζυθοποιία Αταλάντης

Στα 4,5 εκατ. ευρώ ανήλθε η νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που πραγματοποίησε η ΕΖΑ στη λήξη της χρήσης 2019. Προωθείται η δημιουργία νέας γραμμής εμφιάλωσης.

Στα 4,5 εκατ. ευρώ ανήλθε η νέα αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που πραγματοποίησε η Ελληνική Ζυθοποιία Αταλάντης (ΕΖΑ) στην εκπνοή της περσινής χρήσης. Στην κάλυψη της εν λόγω αύξησης εκτιμάται ότι συμμετείχε και το fund Damma Holdings.

Η κεφαλαιακή ενίσχυση αποτελεί μια εξέλιξη η οποία είχε προαναγγελθεί στο πλαίσιο της ενδυνάμωσης του κεφαλαίου κίνησης, προκειμένου να στηριχθεί το πλάνο των αναπτυξιακών σχεδιασμών, που μεταξύ άλλων προβλέπουν τη δημιουργία νέας γραμμής εμφιάλωσης.

Συνολικά από το 2013 η ΕΖΑ έχει προχωρήσει σε τρεις α.μ.κ. συνολικού ύψους 8,3 εκατ. ευρώ. Συγκεκριμένα, η πρώτη, κατά 2,5 εκ. ευρώ, πραγματοποιήθηκε  το 2013, όταν και εισήλθε στην εταιρεία η Damma Holdings του Δημήτρη Δασκαλόπουλου, η οποία και ενδέχεται -μετά από τη νέα κεφαλαιακή ενίσχυση- να έχει διευρύνει περαιτέρω την συμμετοχή της στην ζυθοποιία. Ακολούθησε η αύξηση τον Αύγουστο του 2019 ύψους 1,315 εκατ. ευρώ, ενώ η τελευταία ολοκληρώθηκε στις 23 Δεκεμβρίου 2019. 

Τα «φρέσκα» κεφάλαια είναι αναγκαία προκειμένου να στηριχθεί το πλάνο των αναπτυξιακών σχεδιασμών που για την περίοδο 2019 - 2023 αναμένεται να ξεπεράσει τα 20 εκατ. ευρώ και μεταξύ άλλων προβλέπουν την δημιουργία νέας γραμμή εμφιάλωσης. Σύμφωνα με όσα έχει γνωστοποιήσει η διοίκηση της ΕΖΑ, η νέα γραμμή συσκευασίας φιάλης στο εργοστάσιο στην Αταλάντη, που αποτελεί μία επένδυση ύψους 10 εκατ. ευρώ, αναμένεται να λειτουργήσει τον ερχόμενο Απρίλιο. Τα εγκαίνια της νέας μονάδας αναμένεται να συνοδευτούν και με νέες ανακοινώσεις για στρατηγικές συνεργασίες και νέα προϊόντα.

Η λειτουργία της νέας γραμμής αναμένεται να βελτιώσει σημαντικά την παραγωγική δυναμικότητα της εταιρείας προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος για διπλασιασμό των εσόδων και του μεριδίου, το οποίο το 2018 διαμορφώθηκε στο 8%, καθώς και να ενισχύσει την δυναμική της επέκτασης των εμπορικών δυνατοτήτων.

Σε επίπεδο εξωστρέφειας, στο επίκεντρο της στρατηγικής της ζυθοποιίας βρίσκεται η διεκδίκηση ισχυρής θέσης στις κατηγορίες των αναψυκτικών με βύνη στις αγορές της Μέσης Ανατολής και τις αραβικές χώρες. Μάλιστα η εταιρεία από τα τέλη του 2019 φέρεται ότι βρίσκεται σε συζητήσεις και με τρίτο εισαγωγέα από την αγορά του Ισραήλ για ένα «ειδικό προϊόν» alcohol free μπύρας. 

Υπενθυμίζεται ότι η ζυθοποιία έκλεισε τη χρήση του 2018 με ενισχυμένα ενοποιημένα έσοδα κατά 16,3% στα 35,6 εκατομμύρια ευρώ (σ.σ.: περιλαμβάνονται και στα στοιχεία της θυγατρικής Crystal Beverages A.E.).

Τα EBITDA γύρισαν θετικά στα 2,3 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιογόνων 0,811 εκατ. ευρώ το 2017. Τα ενοποιημένα αποτελέσματα προ φόρων ήταν κέρδη 0,570 εκατ. ευρώ, έναντι ζημιών 1,7 εκατ. ευρώ την προηγούμενη χρήση, ωστόσο τα καθαρά αποτελέσματα μετά τους φόρους διατήρησαν το αρνητικό πρόσημο και διαμορφώθηκαν σε ζημιά 1,2 εκατ. ευρώ, έναντι ζημίας 0,811 εκατ. ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Arivia
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Με νέα θυγατρική μπαίνει η Arivia στην αγορά του τυριού

Τη νέα θυγατρική Aring με έδρα στην Πυλαία Θεσσαλονίκης ίδρυσε η Arivia, που έχει περάσει από τον περασμένο Οκτώβριο στον έλεγχο του ομίλου Upfield. Στελέχη της Upfield στο διοικητικό συμβούλιο της νέας εταιρείας.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Στα ράφια της ΑΒ Βασιλόπουλος το Γάλα του Καταναλωτή

Το νέο γάλα θα διατίθεται με προτεινόμενη τιμή 1,53 ευρώ. Στόχος του εγχειρήματος είναι να συμβάλλει στη στήριξη των παραγωγών, στην ανάπτυξη του αγροδιατροφικού τομέα και στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας.