ΓΔ: 825.02 0.95% Τζίρος: 57.47 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:02 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Business Daily

Οδοιπορικό του Business Daily στην Αθήνα της επιδημίας

Απαγορεύεται από το δίκαιο της Πνευμ. Ιδιοκτησίας η καθ΄οιονδήποτε τρόπο παράνομη χρήση/ιδιοποίηση του παρόντος, με βαρύτατες αστικές και ποινικές κυρώσεις για τον παραβάτη.
Σκηνές από ταινία επιστημονικής φαντασίας στους άλλοτε πολυσύχναστους δρόμους της Αθήνας. Κλειστά καταστήματα, ελάχιστοι διαβάτες και αυτοκίνητα. Τι «είδε» ο φακός του Business Daily.

Τετάρτη 18 Μαρτίου 2020, ώρα 10.30 το πρωί. Η πρωτεύουσα συνήθως τέτοια ώρα σφύζει από ζωή με τους οδηγούς να παραπονιούνται για την κίνηση και τους πολίτες να βρίσκονται στους δρόμους για ψώνια, ραντεβού ή να διεκπεραιώσουν υποχρεώσεις, να διασκεδάσουν και να εργαστούν. 

Τουρίστες και επισκέπτες γεμίζουν τα καφέ και τα εστιατόρια και τα εμπορικά καταστήματα είναι γεμάτα κόσμο.

Όχι όμως σήμερα. Η Αθήνα είναι μια έρημη πόλη που θυμίζει σκηνικό ταινίας επιστημονικής φαντασίας. Ο κόσμος που κυκλοφορεί ελάχιστος, τα αυτοκίνητα μετρημένα και όλοι λαμβάνουν όσα περισσότερα μέτρα προφύλαξης μπορούν εναντίων του αόρατου εχθρού. Ιατρικές μάσκες και γάντια αποτελούν πια ένα συνηθισμένο θέαμα. 

 

Η εικόνα του κέντρου της Αθήνας δεν έχει προηγούμενο: σχεδόν το σύνολο των καταστημάτων κλειστά, λίγοι πολίτες στους δρόμους, οι περισσότεροι με μάσκες και γάντια, η κυκλοφορία των αυτοκινήτων εξαιρετικά περιορισμένη, τα συνήθως γεμάτα πάρκινγκ άδεια, τα άλλοτε κατάμεστα καφέ κλειστά.

 

Από σήμερα το πρωί η εμπορική και οικονομική ζωή της πόλης βρίσκονται σε καταστολή και ελπίδα όλων είναι το καθολικό «λουκέτο» να οδηγήσει στον περιορισμό της επιδημίας και στη γρήγορη επιστροφή στην κανονικότητα: την κίνηση, τα ψώνια, τα καφέ και τα χαμογελαστά πρόσωπα.

Η Οδός Ερμού, ένας από τους πιο πολυσύχναστους δρόμους της Αθήνας, θυμίζει εγκαταλειμμένη πόλη.

Οδός Ερμού

 

Οι τράπεζες από σήμερα λειτουργούν με το 50% του προσωπικού τους, ενώ ακόμα και τα κεντρικά κτίρια διοίκησης των τραπεζών έχουν αδειάσει, με την πλειοψηφία των εργαζομένων να εργάζονται από το σπίτι.

  

Οι δρόμοι σχεδόν άδειοι: διασχίζεις την Πανεπιστημίου, την Ακαδημίας, ακόμα και την Λεωφόρο Αλεξάνδρας χωρίς να περιμένεις το πράσινο φανάρι.

 

Συναντάμε έξω από ένα φαρμακείο στην πλατεία Συντάγματος έναν ηλικιωμένο κύριο. Παίρνουμε το θάρρος και τον ρωτάμε γιατί δεν βρίσκεται σπίτι του. «Έχω μείνει μόνος, τα παιδιά μου όλα είναι στο εξωτερικό. Ο μεγάλος μου γιος είναι στην Αμερική, η κόρη μου είναι σε χώρα εκτός Ευρώπης, αποκλεισμένη. Είχε πάει επαγγελματικό ταξίδι. Δεν υπάρχει κανείς να με εξυπηρετήσει. Βγήκα πρώτη φορά μετά δέκα μέρες να πάρω την εξαμηνιαία συνταγή μου. Οι εικόνες της Αθήνας με τα πάντα κλειστά με γυρνάνε δεκαετίες πίσω, στην Κατοχή. Δεν πίστευα ότι θα ξαναδώ τέτοιες στιγμές», μας αναφέρει.


Μπροστά στο Δημαρχείο στην Πλατεία Κοτζιά συναντούμε ένα τραπεζικό υπάλληλο, γνώριμο από το ρεπορτάζ. «Έφυγα πριν μερικές εβδομάδες με εθελούσια έξοδο. Δεν περίμενα ποτέ στην ζωή μου ότι, ολοκληρώνοντας την τραπεζική μου καριέρα, θα ζούσα την Αθήνα σε στιγμές έκτακτης ανάγκης. Τα έβλεπα στις ταινίες επιστημονικής φαντασίας, αλλά πραγματικά δεν πίστευα ποτέ ότι θα τα ζήσει η δική μου γενιά», μας λέει.

Τι βλέπετε για το τραπεζικό σύστημα; τον ρωτάμε.

«Μόλις είχε καταφέρει μετά από μια δεκαετή κρίση να ατενίζει ξανά το μέλλον με αισιοδοξία. Λίγους μήνες μετά την άρση των capital controls, μπήκε ξανά σε μεγάλες περιπέτειες. Πρέπει να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση με σοβαρότητα. Η υπέρμετρη αισιοδοξία δεν κάνει καλό, ούτε όμως και ο φόβος. Χρειάζεται ρεαλισμός», μας αναφέρει.

 

Ο οικονομικός αντίκτυπος στην αγορά από τον περιορισμό των μετακινήσεων φαίνεται πως θα έχει ισχυρή επίδραση στην οικονομία. Σε ερώτηση του Business Daily, αρκετοί επιχειρηματίες ανέφεραν πως ο τζίρος έχει κατρακυλήσει περισσότερο από το 50%, καθώς ο κόσμος που κυκλοφορεί είναι ελάχιστος.

 

Στα λιγοστά καταστήματα που παραμένουν ανοικτά ο κόσμος δείχνει ήρεμος και περιμένει την σειρά του για να μπει μέσα. Ουρές δεν υπάρχουν, καθώς οι περισσότεροι μένουν σπίτι για να περιοριστεί η εξάπλωση της επιδημίας.

 

Οι οδηγοί ταξί εξέφρασαν την ανησυχία τους, καθώς πλέον δυσκολεύονται να βγάλουν και τα πάγια έξοδα, ενώ έχουν αυξηθεί και τα προσωπικά τους έξοδα για να λαμβάνουν τα απαραίτητα μέτρα προστασίας.

 

Το Κολωνάκι επίσης θυμίζει εγκαταλειμμένη περιοχή, με τους πολυσύχναστους δρόμους με τα μαγαζιά, τα καφέ και τα εστιατόρια να είναι έρημα και τα πάντα κλειστά.

 

Χωρίς προηγούμενο είναι και η εικόνα στο Μοναστηράκι και το Θησείο, τις πλέον τουριστικές περιοχές της πρωτεύουσας. Στους δρόμους και τα στενά κάτω από την Ακρόπολη δεν υπάρχει ψυχή, ίχνος τουρίστα, και οι μόνοι που κυκλοφορούν είναι φωτογράφοι και δημοσιογράφοι που καταγράφουν την απίστευτη αυτή κατάσταση.

Κλειστές πλέον και οι εκκλησίες. Καρέκλες φράζουν την είσοδο στο Ναό της Θεοτόκου Γοργοεπήκοου και Αγίου Ελευθερίου στην πλατεία Μητροπόλεως, δίπλα από την Μητρόπολη. Το όνομα γοργοεπήκοος είναι βυζαντινή ποσωνυμία της Θεοτόκου, και σημαίνει «από ψηλά σπεύδουσα και ταχεία βοήθεια». Είναι ένας από τους ναούς βυζαντινού ρυθμού που κτίστηκαν μέσα στη πόλη της Αθήνας. 

 

 

Άδειοι οι δρόμοι στην αγορά στο Μοναστηράκι.

Σιγή επικρατεί στην οδό Βαλαωρίτου, με όλα τα καφέ να ειναι κλειστά. 

 

 

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

kakokairia, xioni, thessaloniki
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Έκτακτα μέτρα από τον Δήμο Αθηναίων με θερμαινόμενες αίθουσες

Ακόμη, τίθεται σε 24ωρη λειτουργία το τηλεφωνικό κέντρο του Κέντρου Υποδοχής και Αλληλεγγύης του Δήμου προκειμένου να δέχεται τηλεφωνικές αναφορές από πολίτες για σημεία όπου βρίσκονται άστεγοι.
nosokomeio, koronoios, covid-19
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γιατί έπεσε χαμηλά η Ελλάδα στο δείκτη του Bloomberg για την πανδημία

Το γεγονός ότι επιβλήθηκε το αυστηρότερο lockdown στον κόσμο και το πολύ υψηλό ποσοστό της θνησιμότητας έριξαν την Ελλάδα στην 50η θέση ανάμεσα σε 53 χώρες με βάση την ανθεκτικότητα στην πανδημία.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Παρεμβάσεις του Δήμου Αθηναίων για ισότιμη πρόσβαση των ΑμεΑ στην πόλη

Μεταξύ των παρεμβάσεων ήταν νέες ράμπες σε γειτονιές και στο κέντρο, νέες θέσεις στάθμευσης ΑμεΑ με σήμανση σε δρόμους και δημοτικά πάρκινγκ, υπηρεσίες για καλύτερη εξυπηρέτησή και εγκαταστάσεις που διευκολύνουν την πρόσβαση σε αθλητικές δομές.