bd-sprite
Φωτο: Shutterstock

Αύξηση 60% των φορέων που παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες μέσω του gov.gr

Ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης επεσήμανε ότι η χρήση των κωδικών Taxisnet για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες συνιστά κεντρική στρατηγική. Διαρκής επιδίωξη η επέκταση της δυνατότητας αυτής σε περισσότερους φορείς.

Κατά 60% αυξήθηκαν μέσα στο 2021 οι φορείς του Δημοσίου οι οποίοι παρέχουν ψηφιακές υπηρεσίες μέσω του gov.gr χρησιμοποιώντας ως «διαπιστευτήρια» τους κωδικούς Taxisnet. Συγκεκριμένα, κατά τη διάρκεια του προηγούμενου έτους 91 φορείς απέκτησαν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να παρέχουν σε πολίτες και επιχειρήσεις πρόσβαση στις ψηφιακές υπηρεσίες τους χρησιμοποιώντας ως «κλειδί» τους κωδικούς Taxisnet. Έτσι, ο συνολικός αριθμός των φορέων (υπουργεία, δήμοι, νοσοκομεία, πανεπιστήμια κ.ο.κ.) που ταυτοποιούν τους πολίτες μέσω του Taxisnet ανέρχεται πλέον σε 243, ενώ ο αντίστοιχος αριθμός το 2020 ανερχόταν σε 152.

Τα διαπιστευτήρια Taxisnet χρησιμοποιούνται με ενιαίο και απλό τρόπο σε ένα ευρύτατο φάσμα υπηρεσιών από πληθώρα φορέων του Δημοσίου. Με τον τρόπο αυτό, πολίτες και επιχειρήσεις απαλλάσσονται από την ανάγκη φυσικής παρουσίας στις διαδικασίες των φορέων, περιορίζοντας χρονοβόρες μετακινήσεις, αναμονή και άσκοπη ταλαιπωρία για τη λήψη υπηρεσιών (π.χ. έκδοση πιστοποιητικών και βεβαιώσεων, υποβολή αιτήσεων ή δηλώσεων κ.λ.π).

Η χρήση των κωδικών Taxisnet για την πρόσβαση των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες συνιστά κεντρική στρατηγική του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ως εκ τούτου, αποτελεί διαρκή επιδίωξη η επέκταση της σχετικής δυνατότητας σε όσο το δυνατόν περισσότερους φορείς. Διευκολύνεται, έτσι, σημαντικά η καθημερινότητα των πολιτών και των επιχειρήσεων, αναβαθμίζοντας την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών.

«Ο σχεδιασμός μας έχει πάντα τον πολίτη στο επίκεντρο. Με αυτή τη φιλοσοφία σχεδιάστηκαν και οι υπηρεσίες του gov.gr, ώστε να είναι εύκολες και λειτουργικές για όλους τους πολίτες και οι κωδικοί του Taxisnet αποτελούν για εμάς ένα πολύ σημαντικό κλειδί» επεσήμανε ο υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης και προσέθεσε: «Η μεγάλη αύξηση των φορέων που χρησιμοποιούν τους κωδικούς Taxisnet ως διαπιστευτήρια επέδρασε καθοριστικά στην εκθετική αύξηση των ψηφιακών υπηρεσιών. Προσθέτοντας καθημερινά νέους φορείς και δημιουργώντας διαρκώς νέες υπηρεσίες, επιτρέπουμε στο κράτος να λειτουργεί ως ένα, και οι πολίτες να κερδίζουν χρόνο, να κερδίζουν ζωή».

Από την πλευρά του, ο γενικός γραμματέας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης, Δημοσθένης Αναγνωστόπουλος τόνισε ότι «η ραγδαία αύξηση της χρήσης ψηφιακών υπηρεσιών από πολίτες και επιχειρήσεις όσο και από 243 πλέον φορείς της δημόσιας διοίκησης, μέσω της χρήσης του ευρύτατα διαδεδομένου μηχανισμού πρόσβαση του Taxisnet, καταδεικνύει τη βελτίωση που έχει επιτευχθεί στην καθημερινή μας εξυπηρέτηση, αλλά και της σημασίας του ψηφιακού μετασχηματισμού της χώρας μας».

Υπενθυμίζεται ότι η αύξηση των φορέων που επιτρέπουν την πρόσβαση με κωδικούς Taxisnet γίνεται πάντα με την τήρηση όλων των προδιαγραφών ασφαλείας και αποτελεί επακόλουθο των νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών που σχεδιάζονται, υλοποιούνται και προστίθενται στο gov.gr.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Γ. Οικονόμου: Αύξηση 142% της πρόσβασης σε υπηρεσίες μέσω TaxisNet

Αυξάνονται διαρκώς οι φορείς που αυθεντικοποιούν τους πολίτες μέσω του Taxisnet ενώ στο πρώτο πεντάμηνο του 2022 82 πληροφοριακά συστήματα του Δημοσίου απέκτησαν αυτή τη δυνατότητα ανεβάζοντας τον συνολικό αριθμό σε 276.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ηλεκτρονικά το αντίγραφο ποινικού μητρώου - Ποια είναι η διαδικασία

Σημειώνεται ότι η μέχρι τώρα διαδικασία απαιτούσε είτε δύο αυτοπρόσωπες παρουσίες του πολίτη στην πλησιέστερη Εισαγγελία, είτε μία μοναδική αυτοπρόσωπη παρουσία για την ενεργοποίηση ειδικών κωδικών.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Πρεμιέρα για την πλατφόρμα καταγγελιών που αφορά μέτρα πυροπροστασίας

Οι πολίτες μέσω μιας απλής διαδικασίας στο gov.gr θα μπορούν να υποβάλλουν την αναφορά τους σχετικά με τα μέτρα πυροπροστασίας που έχουν λάβει επιχειρήσεις και εγκαταστάσεις. Πώς γίνεται η υποβολή της αίτησης.
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Σε εφαρμογή η πλατφόρμα των καταγγελιών για παραβάσεις στις παραλίες

Ο χρήστης με την εφαρμογή MyCoast θα μπορεί να υποβάλλει καταγγελίες για αυθαίρετη κατάληψη αιγιαλού ή για υπέρβαση της παραχώρησης. Πώς θα γίνονται οι καταγγελίες και ποιες οι ποινές που προβλέπονται.