ΓΔ: 1448.48 -0.48% Τζίρος: 144.75 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: ΑΠΕ

Ανάσα στο κυκλοφοριακό χάος του Κηφισού με επένδυση 250 εκατ. ευρώ

Στην εκκίνηση ο διαγωνισμός για το Επιχειρηματικό Πάρκο της Φυλής, που θα επιτρέψει τη μεταφορά μεγάλου αριθμού μεταφορικών επιχειρήσεων από τον Ελαιώνα για αποσυμφορηθεί ο Κηφισός.

Τα τελευταία μέτρα διανύει η έναρξη του διαγωνισμού παραχώρησης για το νέο επιχειρηματικό πάρκο στη Φυλή, που αναμένεται να είναι και η μόνη ανάσα για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Κηφισού τα επόμενα χρόνια. Η μεγάλη επένδυση που εκτιμάται ότι θα φτάσει τα 250 εκατ. ευρώ θα γίνει η νέα «στέγη» για τις 391 μεταφορικές επιχειρήσεις του Ελαιώνα, που θα μετεγκατασταθούν στις ολοκαίνουργιες εγκαταστάσεις με 21 εκατ. ευρώ, τα οποία έχουν εξασφαλισθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Χθες, στο διοικητικό συμβούλιο του ΤΑΙΠΕΔ συζητήθηκαν οι τελευταίες λεπτομέρειες του project, το οποίο τρέχει η ειδική μονάδα ωρίμανσης έργων (PPF) για λογαριασμό του δήμου Φυλής. Για να δοθεί όμως το «πράσινο φως» αναμένεται η έγκριση του δημοτικού συμβουλίου, ενδεχομένως στην επόμενη συνεδρίαση. Η προκήρυξη θεωρείται θέμα ημερών αφού όλα είναι έτοιμα, ενώ στην αρχή της εβδομάδας έλαβε την προέγκριση του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο της επένδυσης.

Με τον Κηφισό να γνωρίζει πια καθημερινά συνθήκες κυκλοφοριακής ασφυξίας και τους ειδικούς να βλέπουν όξυνση του προβλήματος στην Αττική τα επόμενα χρόνια, η μόνη ορατή λύση μέχρι στιγμής είναι η μετακίνηση των μεταφορέων στη Φυλή. Οι περίπου 400 μεταφορικές επιχειρήσεις που βρίσκονται σήμερα στον επιβαρυμένο Ελαιώνα, ως επί το πλείστον με συνεχείς παρατάσεις λειτουργίας, βγάζουν καθημερινά στους δρόμους 4.000 φορτηγά, που στην πλειονότητά τους μπαίνουν στον Κηφισό.

Η ανάπτυξη του οργανωμένου υποδοχέα στο ακίνητο των 450 στρεμμάτων στη θέση Σπηλιές του δήμου Φυλής, θα απομακρύνει αυτά τα φορτηγά από βασικούς άξονες της Αττικής. Όσο οι πολυπόθητες επεκτάσεις της Αττικής Οδού παραμένουν σε αναμονή, μιας και ακόμη δεν υπάρχει χρηματοδότηση, ενώ το ΕΣΠΑ δεν δίνει πια πόρους για οδικά έργα στην Αττική, είναι η μόνη παρέμβαση που θα κάνει ουσιαστική διαφορά στον Κηφισό.

Μάλιστα, πρόσφατα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας, ερωτηθείς σχετικά σημείωσε πως για το κυκλοφοριακό είναι υπεύθυνη η Περιφέρεια Αττικής, λέγοντας πως «για τον Κηφισό το υπουργείο Υποδομών δεν μπορεί να κάνει κάτι. Αυτό, όμως, που κάνουμε είναι ότι δημιουργούμε ένα κέντρο στη Φυλή μέσω του ΤΑΙΠΕΔ στο οποίο θα μεταφερθούν οι μεταφορικές επιχειρήσεις, που κάνουν 20.000 κινήσεις την ημέρα. Άρα αν φύγουν αυτά τα φορτηγά από τον Κηφισό και πάνε στη Φυλή, ευθύνη του υπουργείου μας είναι να βελτιώσει την προσβασιμότητα σε αυτόν τον χώρο για να μπορέσει να απελευθερωθεί εν μέρει η κίνηση εκεί».

Πάντως, ήδη, 200 επιχειρήσεις του Ελαιώνα έχουν συμφωνήσει για τη μετεγκατάστασή τους στον νέο μεταφορικό πόλο. Για να προχωρήσει ομαλά αυτή η μετεγκατάσταση έχουν ήδη εξασφαλιστεί από το Ταμείο Ανάκαμψης 21 εκατ. ευρώ για την παροχή οικονομικών κινήτρων στους διαμεταφορείς.

Όπως φάνηκε δε στην προέγκριση του πολεοδομικού σχεδιασμού, το ακίνητο χωρίζεται σε δύο ζώνες, στη μία εκ των οποίων προστίθεται χρήση για τουριστικά καταλύματα. Αυτή αφορά ακριβώς στη φιλοξενία των οδηγών των φορτηγών που θα έχουν ορμητήριό τους το νέο επιχειρηματικό πάρκο.

Μαγνήτης για κεφάλαια άνω του 1 δισ. στη Δυτική Αττική

Το έργο αφορά στη δημιουργία ενός «πράσινου» επιχειρηματικού πάρκου στο ακίνητο της Φυλής, όπου ο επενδυτής εκτός από τον χώρο όπου θα εγκατασταθούν οι μεταφορικές επιχειρήσεις, για τον οποίο εκτιμάται ότι θα απαιτηθούν περίπου 80 στρ., μπορεί να αναπτύξει χρήσεις μεταφορών, διαμετακόμισης, εμπορικές, μεικτές, καθώς και αποθήκες ύψους ως 23 μέτρα.

Στόχος είναι ο ανάδοχος να αναδειχθεί εντός του καλοκαιριού, προκειμένου η μετεγκατάσταση να ολοκληρωθεί ως το τέλος του 2025, όπως επιβάλλουν τα ορόσημα του RRF.

Πρόκειται για ένα πρότζεκτ τεράστιας αξίας για το λεκανοπέδιο καθώς αναμένεται να προσελκύσει ιδιωτικά κεφάλαια άνω του 1 δισ. ευρώ. Ο προϋπολογισμός της επένδυσης για τη μετεγκατάσταση εκτιμάται σε 32 εκατ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένων των συνοδών έργων, ενώ στο σύνολό της εκτιμάται πως θα ανέλθει σε 250 εκατ. ευρώ.

Η εγγύτητα στον αστικό ιστό και στο λιμάνι του Πειραιά, σε συνδυασμό με τη γειτνίαση με το Θριάσιο Πεδίο όπου αναμένεται η ανάπτυξη του πρώτου logistics hub της χώρας, καθώς και με άλλες επενδύσεις σε αποθήκες που πληθαίνουν στην περιοχή θεωρείται ότι αποτελεί μεγάλο πλεονέκτημα του ακινήτου. Επίσης, βρίσκεται επί του μεγαλύτερου χερσαίου συγκοινωνιακού κόμβου του λεκανοπεδίου, αφού από τον κόμβο Αττικής Οδού και Περιφερειακής Αιγάλεω διέρχεται και ο σιδηρόδρομος.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει το νότιο τμήμα του Ε65: Η ιστορία... τρέλας ενός έργου 1,4 δισ.

Σε λιγότερες από τρεις ώρες το ταξίδι στα Τρίκαλα, διασύνδεση με την Εγνατία ως το καλοκαίρι του 2026. Η ανορθόδοξη πορεία κατασκευής του έργου, οι περιπέτειές του στην οικονομική κρίση και η δύσκολη επανεκκίνηση.
SDIT Geniki Grammateia Ypodomon Peiraios
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Υπογραφές σε έξι «παλιά» έργα ΣΔΙΤ, πρόοδος με αργούς ρυθμούς

Σε εξέλιξη έργα ΣΔΙΤ που προσεγγίζουν τα 5 δισ. ευρώ, ολοκληρώνοντας έναν μεγάλο κύκλο μη ανταποδοτικών συμπράξεων με πληρωμές διαθεσιμότητας που εγκρίθηκαν ως το 2023. Έξι συμβάσεις που ξεπερνούν τα 750 εκατ. είναι πιο κοντά στις υπογραφές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ανοίγει ταχύτητα το μετρό: Όλα τα σχέδια επέκτασης σε Αθήνα - Θεσσαλονίκη

Προς Μενίδι και Εθνική Οδό οι επόμενες επεκτάσεις στα δυτικά, ενώ προχωρούν οι επεκτάσεις στα νότια προάστια. Εύοσμος και νοσοκομείο Παπανικολάου μπαίνουν στον χάρτη του μετρό Θεσσαλονίκης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Ρουτίνα οι παραβάσεις στα τρένα, καλείται σε ακροάσεις η Hellenic Train

Μηχανοδηγοί χωρίς πιστοποιητικά, υπέρβαση ορίου ταχύτητας, παραβίαση κόκκινου φωτόσημου φέρνουν την Hellenic Train ενώπιον της ΡΑΣ. Πρόστιμα 100.000 ευρώ έχουν ήδη επιβληθεί. Πληροφορίες θέλουν την εταιρεία να περνά στην αντεπίθεση.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό: «Έμφραγμα» στη γραμμή αεροδρομίου, ζητούνται επειγόντως λύσεις

Εναλλακτικές λύσεις για συχνότερα δρομολόγια του μετρό στο αεροδρόμιο εξετάζει η ΣΤΑΣΥ, «κόβοντας» τη διαδρομή των 46,5 χλμ. ως τον Πειραιά. Μόνιμη λύση στις συχνότητες του μετρό θα είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών.