Από τη δεκαετία του 1990 εξετάζεται η οδική σύνδεση του λιμανιού της Θεσσαλονίκης με την Εγνατία Οδό, αλλά το έργο έμεινε στη μέση όταν κατέρρευσε η τεχνική εταιρεία που το είχε αναλάβει. Τώρα προχωράει η διασύνδεση με νέα εργολαβία, ύψους 60 εκατ. ευρώ, μέσω της οποίας το λιμάνι θα διασυνδεθεί με τους οδικούς άξονες ΠΑΘΕ και Εγνατία. Επιπλέον, μέσα στο εξάμηνο, παρά τα προβλήματα που δημιουργεί η πανδημία, επιδιώκει το υπουργείο Υποδομών να προκηρύξει το διαγωνισμό για την οδική σύνδεση του λιμανιού της Αλεξανδρούπολης με την Εγνατία Οδό. Σε εκκρεμότητα παραμένουν όμως τα έργα για τη διασύνδεση των δύο λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο.
Για την Αλεξανδρούπολη στόχος είναι να προχωρήσει η διαδικασία παράλληλα με τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ για την προσέλκυση επενδυτή για το λιμάνι, ανάλογα με το κλίμα που θα έχει διαμορφωθεί στις αγορές τους επόμενους μήνες. Πριν την κρίση ο αμερικανικός παράγοντας είχε ενδιαφερθεί για τη διαχείριση του λιμανιού, καθώς ήδη το χρησιμοποιούν οι Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ για μεταφορά υλικού και προσωπικού στην ευρύτερη περιοχή.
Το αντικείμενο του έργου «Οδική Σύνδεση της Εγνατίας Οδού με τον Λιμένα Αλεξανδρούπολης (Ανατολική Περιφερειακή Οδός Αλεξανδρούπολης)» αφορά την κατασκευή της ανατολικής περιφερειακής οδού της Αλεξανδρούπολης, του συνδετήριου κλάδου με το λιμάνι Αλεξανδρούπολης και του κόμβου σύνδεσης με τον κλάδο προς Εγνατία Οδό. Στις εργασίες κατασκευής του έργου εκτός από τις εργασίες οδοποιίας περιλαμβάνονται τα μεγάλα και μικρά τεχνικά έργα (άνω διαβάσεις, οχετοί, τοίχοι αντιστήριξης), οι εργασίες αποχέτευσης ομβρίων και αποστράγγισης, οι εργασίες σήμανσης- ασφάλισης, οι εργασίες ηλεκτροφωτισμού κόμβων, γεφυρών κ.λ.π., οι εργασίες επένδυσης πρανών με φυτική γη και υδροσποράς τους και οι εργασίες Ο.Κ.Ω. (για τη μετατόπιση δικτύων Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας)
Οι μελέτες για το έργο χρειάζονται επικαιροποίηση, καθώς είχαν προχωρήσει από την Εγνατία Οδό ΑΕ πριν από 12 – 15 χρόνια. Είχε ολοκληρωθεί η ωρίμανση (έγκριση) όλων των απαιτούμενων μελετών μεταξύ των ετών 2003 – 2007, εκτός από τις οριστικές μελέτες γεφυρών οι οποίες ανατέθηκαν το 2010 και εγκρίθηκαν το 2012 και της μελέτης κτηματολογίου η οποία εγκρίθηκε το 2018. Επειδή οι περισσότερες μελέτες, εκτός των οριστικών μελετών τεχνικών έργων, εκπονήθηκαν στα πλαίσια σύμβασης του 2003, ενώ απαιτήθηκε η επικαιροποίησή τους, προκειμένου να μπορεί να ενταχθεί η κατασκευή του έργου σε πρόγραμμα χρηματοδότησης.
Για το λόγο αυτό ανατέθηκε το 2014 από την Εγνατία Οδός ΑΕ μέσω Συμφωνίας – Πλαίσιο η αξιολόγηση, σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς και η σύνταξη Έκθεσης Αξιολόγησης της οριστικής μελέτης Οδοποιίας της Περιφερειακής οδού Αλεξανδρούπολης (περιλαμβανομένου του παράπλευρου δικτύου και των κόμβων), καθώς επίσης και η επικαιροποίηση των μελετών σήμανσης – ασφάλισης και φωτεινής σηματοδότησης σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς.