ΓΔ: 864.55 -0.29% Τζίρος: 17.88 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:09:43 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

«Πόλεμος» εταιρειών για τα λεωφορεία, καθυστερεί ο διαγωνισμός

Ενδιαφέρον κολοσσών από την Ευρώπη και την Κίνα συγκεντρώνει ο διαγωνισμός για 750 νέα λεωφορεία για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη και ήδη άρχισε η... καταιγίδα προσφυγών. Καθυστερήσεις και λόγω της διεθνούς έλλειψης επεξεργαστών.

Αντιμέτωπος με νέα (τρίτη) παράταση είναι ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια 750 λεωφορείων για τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών Αθήνας και Θεσσαλονίκης καθώς κορυφώνεται η κόντρα μεταξύ ευρωπαϊκών και κινεζικών ομίλων. Η προθεσμία για την κατάθεση προσφορών στο διαγωνισμό των 383,5 εκατ. ευρώ εκπνέει στις 10 Ιανουαρίου, αλλά στην αγορά αυτοκινήτου υποστηρίζουν πως θα υπάρξει νέα παράταση. Οι ισχυροί διεθνείς όμιλοι του κλάδου δεν βιάζονται, καθώς θα δυσκολευτούν να παραδώσουν εξαιτίας της παγκόσμιας έλλειψης μικροεπεξεργαστών

Οι ελλείψεις σε μικροεπεξεργαστές έχουν ήδη τινάξει στον αέρα την αγορά Ι.Χ. αυτοκινήτων, με τους αγοραστές να περιμένουν επί μήνες προκειμένου να παραλάβουν τα οχήματά τους. Ταυτόχρονα, δύο ευρωπαϊκοί όμιλοι, η πολωνική Solaris Bus & Coach που ελέγχεται από τον ισπανικό όμιλο Grupo CAF και η Mercedes Benz Hellas κατέθεσαν προσφυγές με το «καλημέρα» κατά του διαγωνισμού για τα λεωφορεία, με στόχο τις προδιαγραφές των υβριδικών και ηλεκτρικών λεωφορείων που περιλαμβάνονται στη μεγάλη προμήθεια. Για τα υβριδικά οι Γερμανοί υποστηρίζουν πως οι προδιαγραφές «φωτογραφίζουν» ανταγωνιστή τους, ενώ για τα ηλεκτρικά βρίσκονται στο στόχαστρο οι Κινέζοι. 

Προσφορές στο διαγωνισμό αναμένεται να καταθέσουν, αν δεν υπάρξει μεγάλη έκπληξη, οι κινεζικοί όμιλοι Build Your Dreams (BYD), που εκπροσωπεί στην Ελλάδα η εισηγμένη Π. Πετρόπουλος, και YUTONG. Πρόκειται για ομίλους που παρακολουθούν στενότατα τη διαδικασία του διαγωνισμού και τα τελευταία χρόνια έχουν φέρει στην Αθήνα κάποια από τα ηλεκτρικά τους οχήματα για δοκιμαστικές διαδρομές. Οι ευρωπαϊκοί όμιλοι θεωρούν πως κάποιες προδιαγραφές για τους φορτιστές των ηλεκτρικών λεωφορείων μπορεί να αξιοποιηθούν προς όφελος των Κινέζων ανταγωνιστών τους. Μάλιστα η Solaris υποστηρίζει στην προσφυγή της στην Αρχή Εξέτασης Προδικαστικών Προσφυγών (ΑΕΠΠ) πως κακώς επιτρέπεται η συμμετοχή μη ευρωπαϊκών ομίλων στο διαγωνισμό!

Εκτός από τους τέσσερις ομίλους που αναφέρθηκαν ήδη, ενδιαφέρον για το διαγωνισμό έχει και ο όμιλος Κοντέλλη που αντιπροσωπεύει εδώ και πολλά χρόνια στην Ελλάδα την IVECO. Η τελευταία είναι μέλος του ισχυρού ομίλου CNH Industrial και έχει ήδη πολυετή συνεργασία με τους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών στην Ελλάδα. Σίγουρος υποψήφιος είναι και ο όμιλος Σαρακάκη που αντιπροσωπεύει στη χώρα μας τους Σουηδούς της Volvo, που έχουν πλέον και Κινέζους μετόχους. 

Ο διαγωνισμός έχει σπάσει σε πέντε υπο-διαγωνισμούς. Ο πρώτος αφορά στην προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων, κατηγορίας EURO VI. Το δεύτερο τμήμα αφορά στην προμήθεια 200 απλών αστικών λεωφορείων 12 μέτρων συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO V και το τρίτο τμήμα την προμήθεια 100 αρθρωτών αστικών οχημάτων 18 μέτρων, CNG κατηγορίας EURO VI.

Το τέταρτο τμήμα του διαγωνισμού αφορά στην προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων. Το μεγαλύτερο πακέτο είναι το πέμπτο για την προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 180 χιλιομέτρων, συνολικής αξίας 124,69 εκατ. ευρώ.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πεδίο μάχης διεθνών παικτών ο μεγάλος διαγωνισμός για νέα λεωφορεία

Σήμερα η υποβολή προσφορών για την προμήθεια 750 λεωφορείων, που θα ενισχύσουν τις αστικές συγκοινωνίες σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Δεν έδωσε παράταση το υπ. Υποδομών παρά τις προσφυγές που εκκρεμούν στο ΣτΕ.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μένουν στα χαρτιά τα έργα στην Αττική, δυσφορία των τεχνικών εταιρειών

Δεν περιμένει άλλα δέκα χρόνια η Αττική για να τελειώσουν οι διαγωνισμοί για τα νέα έργα, τονίζουν προς την κυβέρνηση οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιρειών. Μέσα στις γιορτές ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.