ΓΔ: 859.38 -0.88% Τζίρος: 83.06 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:20:03 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φωτο: Shutterstock

Μένουν στα χαρτιά τα έργα στην Αττική, δυσφορία των τεχνικών εταιρειών

Δεν περιμένει άλλα δέκα χρόνια η Αττική για να τελειώσουν οι διαγωνισμοί για τα νέα έργα, τονίζουν προς την κυβέρνηση οι εκπρόσωποι των κατασκευαστικών εταιρειών. Μέσα στις γιορτές ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης.

Εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες δεν έχει προχωρήσει κανένα σημαντικό έργο στο Λεκανοπέδιο ώστε να αντιμετωπιστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η περιορισμένη χρήση των μέσων μαζικής μεταφοράς (ΜΜΜ), η μόλυνση της ατμόσφαιρας και οι δημογραφικές αλλαγές σε διάφορες περιοχές. Χθες, σε εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου, ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής είπε πως τα ΜΜΜ στην Αττική έχουν μερίδιο μόλις 27% στις μετακινήσεις ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην Ευρώπη είναι υψηλότερο και στην Σεούλ φτάνει το 65%

Στόχος της κυβέρνησης σύμφωνα με τον κ. Καραμανλή είναι με τις επεκτάσεις του μετρό, όπως στο τμήμα Νίκαια – Πειραιάς που θα λειτουργήσει το καλοκαίρι του 2022, την προμήθεια νέων συρμών για τον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο, την προμήθεια νέων λεωφορείων, κ.λπ, να αυξηθεί το μερίδιο των ΜΜΕ στις καθημερινές μετακινήσεις στο 34%

Ο υπουργός Υποδομών άκουσε τον πρόεδρο του εργοληπτικού συνδέσμου ΣΤΕΑΤ Γιώργο Συριανό να τονίζει στην εκδήλωση του Ελληνογαλλικού Επιμελητηρίου πως η Αττική δεν μπορεί να περιμένει άλλα δέκα χρόνια μέχρι να τελειώσουν οι διαγωνισμοί για τα νέα έργα που σχεδιάζονται στο Λεκανοπέδιο! Ο κ. Συριανός εμφανίστηκε ως ένθερμος υποστηρικτής των Προτύπων Προτάσεων, του νέου μοντέλου υλοποίησης έργων που θα ψηφιστεί μέσα στις επόμενες εβδομάδες από τη Βουλή.

Μέσω των Προτύπων Προτάσεων, ένας ιδιώτης επενδυτής καταθέτει στην κυβέρνηση το σχέδιο ενός έργου και αν αυτό εγκριθεί τότε προκηρύσσεται διαγωνισμός με τον προτείνοντα να έχει ορισμένα πλεονεκτήματα. Όπως αποζημίωση για τις μελέτες και τις άλλες δαπάνες που έκανε για το σχεδιασμό του έργου.

Ο κ. Καραμανλής είπε χθες πως μέσα στις γιορτές θα προκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την επέκταση της Λεωφόρου Κύμης μέχρι την Εθνική Οδό για να περιοριστεί η κυκλοφοριακή συμφόρηση στον κόμβο Μεταμόρφωσης. Η επέκταση της Κύμης σχεδιάζεται εδώ και τριάντα χρόνια αλλά τώρα θα χρειαστεί να κατασκευαστεί σήραγγα 2,5 χιλιομέτρων αφού σε τμήμα απαλλοτριωμένων εκτάσεων υπάρχουν κτίσματα! Το κόστος του έργου προσεγγίζει τα 350 εκατ. ευρώ. 

Ο υπουργός Υποδομών μίλησε και για επιτάχυνση του σχεδιασμού ώστε να υπογειοποιηθεί η Ηλιουπόλεως και να συνδεθεί ο Καρέας με την Λεωφόρο Ποσειδώνος. Έτσι θα αντιμετωπιστεί άλλος ένας καθημερινός εφιάλτης για τους οδηγούς. Πρόκειται για τη γνωστή επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού. Ο κ. Καραμανλής παραδέχθηκε πως μέχρι στιγμής δεν υπάρχει ουσιαστική πρόοδος στα έργα που θα καλύψουν τις αυξημένες ανάγκες μετακίνησης από και προς το νέο πόλο που δημιουργείται στο Ελληνικό.

Ο Γ. Συριανός, που είναι και διευθύνων σύμβουλος της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, πρότεινε δύο άλλα έργα με σύμβαση παραχώρησης που θεωρεί πως θα ανακουφίσουν την Αττική. Την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος από το Φάληρο μέχρι τη Γλυφάδα και τη δημιουργία ενός υπόγειου οδικού δακτυλίου στο κέντρο της Αθήνας για να περιοριστεί η επιφανειακή κυκλοφορία.

Οι κατασκευαστές θεωρούν πως αρκετά έργα στην Αττική μπορούν να προχωρήσουν μέσω πληρωμών διαθεσιμότητας, χωρίς διόδια. Ο πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ θεωρεί πως μέσω των Προτύπων Προτάσεων οι διαγωνισμοί μπορούν να ολοκληρωθούν νωρίτερα από τα 7 – 8 χρόνια. Υπενθύμισε πως ο διαγωνισμός για τη ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος είναι σε εξέλιξη την τελευταία επταετία.

Ο κ. Καραμανλής και ο υφυπουργός Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης μίλησαν χθες και για τα σιδηροδρομικά έργα που έχουν ενταχθεί στο πακέτο των έξι μεγάλων έργων που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ και συγκεκριμένα για την επέκταση του προαστιακού προς Λαύριο και Ραφήνα. Ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Ν. Ταχιάος επικεντρώθηκε στη νέα γραμμή 4 του μετρό για την οποία ήδη έχουν αρχίσει να στήνονται τα πρώτα εργοτάξια. Μίλησε και για τις νέες επεκτάσεις της γραμμής 3 προς Ίλιον με τρεις σταθμούς που θα προκηρυχθεί το 2022. Όμως οι άλλες επεκτάσεις του μετρό, όπως αυτή της γραμμής 4 κατά μήκος της Κηφισίας που θα ανακούφιζε ολόκληρες περιοχές, μάλλον πάνε για την επόμενη γενιά…

Η εικόνα των υποδομών μεταφορών στην Αττική, όπως μεταφέρθηκε χθες, είναι πάντως δυσάρεστη. Και το καταλαβαίνουν καθημερινά όσοι οδηγοί κινούνται σε άξονες όπως η Κηφισίας, η Εθνική Οδός και η Κατεχάκη προς τον Καρέα.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μάχες κατασκευαστικών τον Φεβρουάριο για τέσσερα μεγάλα οδικά έργα

Προσφορές για το οδικό έργο Μπράλος - Άμφισσα στις 15 Φεβρουαρίου, ενώ ακολουθούν, στις 22 Φεβρουαρίου, τρεις μεγάλοι διαγωνισμοί μέσα σε μία ημέρα. Διαγωνισμοί για έργα 8 δισ. ευρώ τα τελευταία 2,5 χρόνια.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Καραμανλής: Εννέα έργα στον κώδικα αναγκαστικών απαλλοτριώσεων

Ο υπουργός Υποδομών επεσήμανε ότι επιλέγεται αυτή η οδός «προκειμένου να ξεπεραστεί ο σκόπελος των πολύπλοκων γραφειοκρατικών, αλλά και δικαστικών, διαδικασιών που απαιτούνται, όταν ακολουθείται η κλασική διαδικασία».
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μετρό Θεσσαλονίκης: Ζητούνται ιδιώτες για να αναλάβουν τη λειτουργία

Στο τελικό στάδιο η διαδικασία για την προκήρυξη διαγωνισμού για τη σύμβαση των 400 εκατ. ευρώ. Πρώτη φορά προωθείται στη χώρα μας διαγωνισμός για ιδιωτικό φορέα που θα λειτουργεί δίκτυο σταθερής τροχιάς.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Διαγωνισμοί εκατοντάδων εκατομμυρίων για τα μέσα σταθερής τροχιάς

Επέκταση της γραμμής Ανθούπολη - Ίλιον του μετρό και υπογειοποίηση της γραμμής 1 του ηλεκτρικού στο τμήμα Φάληρο - Πειραιάς έχουν άμεση προτεραιότητα. Έξι διαγωνισμοί για διασύνδεση σιδηροδρόμων - λιμανιών.