Η αγορά εργασίας στην Ελλάδα βρίσκεται αντιμέτωπη με νέες προκλήσεις, καθώς η εύρεση και διατήρηση ταλέντων αναδεικνύεται σε βασικό ζήτημα για τις επιχειρήσεις. Ιδιαίτερα η γενιά της Gen Z διαμορφώνει νέες προτεραιότητες, επηρεάζοντας τις στρατηγικές προσέλκυσης και παραμονής εργαζομένων.
Αυτά τα θέματα βρέθηκαν στο επίκεντρο της συζήτησης με τίτλο «Talent Hacking: Πώς να βρεις, να κρατήσεις και να εξελίξεις τη νέα γενιά ταλέντων», που πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη στο πλαίσιο του Xecutive Xperience του kariera.gr.
Εκπρόσωποι του επιχειρηματικού κόσμου και ειδικοί στον τομέα του ανθρώπινου δυναμικού ανέλυσαν τα ευρήματα πρόσφατων ερευνών, δίνοντας έμφαση στις ανάγκες και τις προτιμήσεις των νέων εργαζομένων.
Η Λένα Πάτα, Head of Sales στο kariera.gr, τόνισε την ανάγκη προσαρμογής των επιχειρήσεων στις μεταβαλλόμενες απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Όπως υπογράμμισε, οι εταιρείες οφείλουν να αναζητήσουν τους κατάλληλους ανθρώπους που να ταυτίζονται με το όραμά τους και να τους προσφέρουν ευκαιρίες δημιουργίας και εξέλιξης.
Ο Νίκος Φόρος, Talent Intelligence Manager του kariera.gr, παρουσίασε τα αποτελέσματα της Έρευνας Καριέρας Υποψηφίων και Εργαζομένων, που διεξήχθη σε συνεργασία με το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Η έρευνα καταγράφει τι ελκύει τους εργαζόμενους σε μια θέση και τι προκαλεί την αποχώρησή τους, ενώ παράλληλα αναδεικνύει τη διάσταση ανάμεσα στις ανάγκες των εργοδοτών και τις προτιμήσεις των υποψηφίων, ειδικά σε κλάδους όπως ο Τουρισμός και τα Logistics.
Σύμφωνα με τα στοιχεία, οι βασικοί παράγοντες αποδοχής μιας θέσης είναι η ταύτιση αρμοδιοτήτων με τα ενδιαφέροντα του υποψηφίου, η βολική τοποθεσία και ο ανταγωνιστικός μισθός. Η εργασιακή ικανοποίηση σχετίζεται με τον σεβασμό, την αξιοκρατία, το υποστηρικτικό περιβάλλον και την ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής. Αντίθετα, κύριοι λόγοι αποχώρησης αποτελούν οι καλύτερες προσφορές από άλλους εργοδότες, το άγχος, η εργασιακή πίεση και οι κακές σχέσεις με τη διοίκηση.
Η Δρ. Σοφία Παναγιωτίδου, Σύμβουλος Σταδιοδρομίας του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, επισήμανε ότι η Gen Z δίνει ιδιαίτερη σημασία στην ισορροπία επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και συχνά αλλάζει εργασία μέσα σε ένα έως δύο χρόνια λόγω υψηλών προσδοκιών. Τόνισε τη σημασία γεφύρωσης του χάσματος μεταξύ εργοδοτών και νέων εργαζομένων.
Η Βικτωρία Αλαμίση, Learning & Development Manager της Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, υπογράμμισε τη σημασία των soft skills στην επιλογή προσωπικού, όπως το ήθος, η ευελιξία και η προσαρμοστικότητα. Επισήμανε ότι οι εταιρείες πρέπει να προσφέρουν προοπτική και δημιουργικό περιβάλλον στους εργαζόμενους.
Ο Νίκος Παυλάκος, CEO & Ιδρυτής της Orientum, αναφέρθηκε στη στρέβλωση της αγοράς εργασίας, σημειώνοντας ότι πολλοί νέοι αποφεύγουν τον πρωτογενή τομέα λόγω έλλειψης ενημέρωσης και αδυναμιών του εκπαιδευτικού συστήματος. Τόνισε την ανάγκη ενίσχυσης της πληροφόρησης στα σχολεία σχετικά με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας.
Ο Δημήτριος Λακασάς, CEO της Olympian Electronics, ανέδειξε το χάσμα μεταξύ Θεσσαλονίκης και Αθήνας, αλλά και μεταξύ Ελλάδας και Δυτικής Ευρώπης όσον αφορά τις αμοιβές και τις ευκαιρίες για ταλαντούχους εργαζόμενους. Υπογράμμισε τη σημασία της επένδυσης στην εκπαίδευση και την ανάγκη προσαρμογής των επιχειρήσεων στις απαιτήσεις των ταλέντων.
Η εκδήλωση ολοκληρώθηκε με την ομιλία του Δημήτρη Παπανικολάου, πρώην διεθνή καλαθοσφαιριστή, ο οποίος μίλησε για τη σημασία της συναισθηματικής νοημοσύνης και της συμπερίληψης στην αγορά εργασίας.