bd-sprite
Φώτο: Shutterstock

Μεγάλα σούπερ μάρκετ και καταστήματα γειτονιάς οι κερδισμένοι της καραντίνας

Έρευνα της Nielsen αποκαλύπτει ότι οι τρεις μεγαλύτερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στη χώρα αλλά και τα μικρά συνοικιακά καταστήματα αύξησαν τον τζίρο τους τις ημέρες του lockdown.

Μεγαλύτερο μερίδιο στις αγοραστικές προτιμήσεις κέρδισαν τις ημέρες τις καραντίνας τα σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και My Market, αλλά και τα μικρά καταστήματα γειτονιάς.

Η εξήγηση για τους τρεις μεγάλους παίκτες της αγοράς βρίσκεται στο δίκτυο καταστημάτων που διαθέτουν, ενώ για τα λεγόμενα «μπακάλικα» στην εγγύτητα με τα σπίτια των καταναλωτών.

Αυτό αποτυπώνει έρευνα της εταιρείας Nielsen σχετικά με τις 12 εβδομάδες του lockdown. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τα στοιχεία οι συνολικές πωλήσεις εν μέσω της πανδημίας, δηλαδή το διάστημα μεταξύ 24 Φεβρουαρίου έως 17 Μαΐου, αυξήθηκαν κατά 19,8% ή κατά 386 εκατ. ευρώ, αγγίζοντας τα 2,335 δισ. ευρώ.

Το συγκεκριμένο χρονικό διάστημα οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ΑΒ Βασιλόπουλος και ΜyMarket αύξησαν τις πωλήσεις τους κατά 15,4% με αποτέλεσμα το μερίδιο τους, στη συνολική αγορά να ενισχυθεί, στο 65,6% ή 1,3 μονάδες υψηλότερα.

Σημαντικό ρόλο διαδραμάτισε το εκτεταμένο δίκτυο που διαθέτουν αλλά και το γεγονός ότι μπορούσαν, λόγω εμβαδού, να υποδεχθούν μεγαλύτερο αριθμό καταναλωτών. Από την πλευρά τους, τα μεγάλα καταστήματα των δικτύων λιανικής κατέκτησαν μερίδιο 22% των πωλήσεων παρουσιάζονταν ανάπτυξη κατά 34,9%.

Ανοδικά όμως κινήθηκαν οι πωλήσεις και στα μικρά καταστήματα γειτονιάς, παρουσιάζοντας αύξηση 7,6%., ενώ, αντιθέτως τα Cash & Carry, κατέγραψαν μείωση πωλήσεων της τάξης του 9,2% εξαιτίας της απουσίας των πελατών HORECA.

Τέλος, αναφορικά με τις προμηθευτικές εταιρείες, οι πρώτοι πέντε βασικοί προμηθευτές είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται κατά 24,7%, ενώ οι προμηθευτές από τη θέση 6 έως 10 ενίσχυσαν τις πωλήσεις τους κατά 23,3%. Τέλος ενώ οι μικρότεροι παίκτες που βρίσκονται από τη θέση 11 έως 30, παρουσίασαν την καλύτερη επίδοση σημειώνοντας αύξηση των πωλήσεών τους κατά 34,7%.

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Κ. Σκρέκας: Αποδίδουν τα μέτρα, μηδενικές ανατιμήσεις Μάρτιο και Απρίλιο

Όπως επισήμανε ο υπουργός Ανάπτυξης θα συνεχιστεί η λήψη μέτρων και η προσπάθεια για να προστατευτούν οι καταναλωτές απέναντι στην ακρίβεια, σημειώνοντας πως η σταθεροποίηση των τιμών θα φανεί στον πληθωρισμό.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ρυθμούς εορτών η αγορά ενόψει Πάσχα - Αισιοδοξία από τους εμπόρους

Σε ό,τι αφορά στο κόστος του τραπεζιού, σύμφωνα με τα πρώτα στοιχεία που έχει στη διάθεσή του το υπουργείο Ανάπτυξης, τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο φετινό «Καλάθι του Πάσχα» έχουν ίδιες ή και χαμηλότερες τιμές σε σχέση με το 2023.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από σήμερα το «Καλάθι του Πάσχα», μαζί με το «Καλάθι των νονών»

Το «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σε ισχύ από 22/4 το «Καλάθι των νονών», από 24/4 το «Καλάθι του Πάσχα»

Tο «Καλάθι του Πάσχα» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού», καθώς προστίθενται τέσσερις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε να αποτελέσει μία επιπλέον διέξοδο για τους καταναλωτές.