Φώτο: Shutterstock

Από το 2021 οι μπουλντόζες στον άξονα Πάτρα - Πύργος

«Παζάρια» με την Κομισιόν ως το τέλος του χρόνου για να εγκριθεί το αναθεωρημένο σχέδιο της κυβέρνησης για το πολύπαθο έργο. Προσωρινές εργολαβίες οδικής ασφάλειας ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Μέχρι το τέλος του χρόνου, στο αισιόδοξο σενάριο, θα έχει ολοκληρωθεί το παζάρι με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επανένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ώστε στη συνέχει να ξεκινήσουν τα έργα.

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο «ΣΚΑΪ Πάτρας» υποστήριξε πως «οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο» και πως «μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουμε πάρει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ξεκινήσει αυτό το έργο». Όμως, επειδή υπάρχει ο φόβος πως οι διαπραγματεύσεις μπορεί να κρατήσουν περισσότερο, στο υπουργείο προχωρούν σε «στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας» στον οδικό άξονα, ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είχε ενταχθεί αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αλλά βγήκε στις αρχές της δεκαετίας όταν οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν με το ελληνικό Δημόσιο την αναπροσαρμογή των συμβάσεων εξαιτίας της κρίσης και της συνακόλουθης μείωσης της κίνησης.

Στη συνέχεια είχε αποφασιστεί να προχωρήσει ως ενιαίο έργο με προϋπολογισμό κοντά στα 450 εκατ. ευρώ. Όμως η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να τεμαχίσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες, υποτίθεται για να τις αναλάβουν αρκετοί εργολάβοι και να υπάρξει ανταγωνισμός. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε πως μειοδότης στους τέσσερις από τους οκτώ διαγωνισμούς ανακηρύχθηκε ο όμιλος Καλογρίτσα. Ο συγκεκριμένος όμιλος κατέρρευσε και συνεπώς δεν μπορούσε να εκτελέσει ούτε και το ένα έργα που τελικώς επρόκειτο να αναλάβει.

Η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε την ακύρωση ακόμα και ορισμένων συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, με αποτέλεσμα να μπλέξει σε δικαστική διαμάχη με την ιταλική GD Infrstruttura που συνεργάζεται με τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ιδιοκτήτη της τεχνικής εταιρείας Μηχανική που κατέρρευσε.

Ο κ. Καραμανλής, παρά τους φόβους για προσφυγές που θα καθυστερήσουν το έργο προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ολυμπία Οδό και συμφώνησε να επανενταχθεί το έργο στη σύμβαση παραχώρησης. Για να προχωρήσει, όμως, το σχέδιο απαιτείται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία δεν πρόκειται να δοθεί νωρίτερα από το φετινό χειμώνα.  

Πριν από λίγες ημέρες, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης είχε υποστηρίξει πως το υπουργείο κατάφερε και έπεισε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου πέραν του 2023, ως έργο phasing. «Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής προκειμένου να ξεπεραστούν ζητήματα ανταγωνισμού και είμαστε αισιόδοξοι πως σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε» τόνισε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το αντάρτικο δημάρχων στα ΣΔΙΤ και... η κουτάλα των έργων

Πολλοί τοπικοί άρχοντες επιμένουν να «βραχυκυκλώνουν» τις συμπράξεις με τον ιδιωτικό τομέα, παρά τα επιτυχημένα παραδείγματα που υπάρχουν, για να έχουν οι ίδιοι τον έλεγχο «κλασικών» διαγωνισμών για δημόσια έργα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Τα τρία ισχυρά όπλα για να «ξεκολλήσουν» έργα 15 δισ.

Ένταξη έργων στις στρατηγικές επενδύσεις, εκστρατεία... πειθούς στην Κομισιόν, αποδοχή καινοτομικών προτάσεων από ιδιώτες επιστρατεύει το υπουργείο Υποδομών για να μην μείνουν τα έργα... ζωγραφιές.