ΓΔ: 2003.65 0.37% Τζίρος: 65.26 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 12:53:01
Φώτο: Shutterstock

Από το 2021 οι μπουλντόζες στον άξονα Πάτρα - Πύργος

«Παζάρια» με την Κομισιόν ως το τέλος του χρόνου για να εγκριθεί το αναθεωρημένο σχέδιο της κυβέρνησης για το πολύπαθο έργο. Προσωρινές εργολαβίες οδικής ασφάλειας ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Μέχρι το τέλος του χρόνου, στο αισιόδοξο σενάριο, θα έχει ολοκληρωθεί το παζάρι με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επανένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα έργα.

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο «ΣΚΑΪ Πάτρας» υποστήριξε πως «οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο» και πως «μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουμε πάρει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ξεκινήσει αυτό το έργο». Όμως, επειδή υπάρχει ο φόβος πως οι διαπραγματεύσεις μπορεί να κρατήσουν περισσότερο, στο υπουργείο προχωρούν σε «στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας» στον οδικό άξονα, ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είχε ενταχθεί αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αλλά βγήκε στις αρχές της δεκαετίας όταν οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν με το ελληνικό Δημόσιο την αναπροσαρμογή των συμβάσεων εξαιτίας της κρίσης και της συνακόλουθης μείωσης της κίνησης.

Στη συνέχεια είχε αποφασιστεί να προχωρήσει ως ενιαίο έργο με προϋπολογισμό κοντά στα 450 εκατ. ευρώ. Όμως η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να τεμαχίσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες, υποτίθεται για να τις αναλάβουν αρκετοί εργολάβοι και να υπάρξει ανταγωνισμός. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε πως μειοδότης στους τέσσερις από τους οκτώ διαγωνισμούς ανακηρύχθηκε ο όμιλος Καλογρίτσα. Ο συγκεκριμένος όμιλος κατέρρευσε και συνεπώς δεν μπορούσε να εκτελέσει ούτε και το ένα έργα που τελικώς επρόκειτο να αναλάβει.

Η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε την ακύρωση ακόμα και ορισμένων συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, με αποτέλεσμα να μπλέξει σε δικαστική διαμάχη με την ιταλική GD Infrstruttura που συνεργάζεται με τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ιδιοκτήτη της τεχνικής εταιρείας Μηχανική που κατέρρευσε.

Ο κ. Καραμανλής, παρά τους φόβους για προσφυγές που θα καθυστερήσουν το έργο προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ολυμπία Οδό και συμφώνησε να επανενταχθεί το έργο στη σύμβαση παραχώρησης. Για να προχωρήσει, όμως, το σχέδιο απαιτείται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία δεν πρόκειται να δοθεί νωρίτερα από το φετινό χειμώνα.  

Πριν από λίγες ημέρες, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης είχε υποστηρίξει πως το υπουργείο κατάφερε και έπεισε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου πέραν του 2023, ως έργο phasing. «Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής προκειμένου να ξεπεραστούν ζητήματα ανταγωνισμού και είμαστε αισιόδοξοι πως σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε» τόνισε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Συνεργασία Δήμου Θεσσαλονίκης και ΑΠΘ για την αναβάθμιση της περιοχής Ντεπώ

Ο Δήμος Θεσσαλονίκης και το ΑΠΘ υπέγραψαν μνημόνιο συνεργασίας για την αναβάθμιση της περιοχής Ντεπώ και την αξιοποίηση του κτιριακού συγκροτήματος, με στόχο πράσινες και βιώσιμες παρεμβάσεις.
Λίνα Μενδώνη ομιλία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Μενδώνη: Στο τελικό στάδιο τα έργα προστασίας στον αρχαιολογικό χώρο Δίου

Η υπ. Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη ανακοίνωσε την ολοκλήρωση των έργων στον αρχαιολογικό χώρο Δίου, με νέα γέφυρα και αντιπλημμυρικές παρεμβάσεις για την προστασία και ανάδειξη των μνημείων.
Σφύρα δικαστηρίου
ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Ξεκινά στις 22/10 η δίκη των Π. και Δ. Ψωμιάδη για έργα της Νομαρχίας

Μετά από επτά αναβολές, στις 22 Οκτωβρίου ξεκινά η δίκη για τα «45άρια» έργα της πρώην Νομαρχίας Θεσσαλονίκης, με κατηγορούμενους τον Παναγιώτη και τον Διονύση Ψωμιάδη και έξι ακόμη στελέχη.
Σικάγο, ΗΠΑ
ΔΙΕΘΝΗ

ΗΠΑ: Διακοπή χρηματοδότησης στις δημόσιες συγκοινωνίες του Σικάγου

Η κυβέρνηση Τραμπ πάγωσε χρηματοδότηση 2,1 δισ. δολαρίων για τις δημόσιες μεταφορές στο Σικάγο, ενισχύοντας τις περικοπές σε πόλεις των Δημοκρατικών. Τα κονδύλια παρακρατήθηκαν λόγω ανησυχιών για συμβάσεις με βάση τη φυλή.
businessdaily-EKTER
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

Καταθέτει αίτημα για την απόκτηση πτυχίου 7ης τάξης η ΕΚΤΕΡ

Η ΕΚΤΕΡ ικανοποιεί τα ελάχιστα κριτήρια που απαιτούνται και θα καταθέσει αίτημα εντός του έτους. Ανοίγει ο δρόμος για να διεκδικεί έργα χωρίς ανώτατο όριο προϋπολογισμού. Στα 123 εκατ. ευρώ το ανεκτέλεστο.