ΓΔ: 1435.19 -0.93% Τζίρος: 94.42 εκ. € Τελ. ενημέρωση: 17:25:00 ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΓΟΡΑΣ
Φώτο: Shutterstock

Από το 2021 οι μπουλντόζες στον άξονα Πάτρα - Πύργος

«Παζάρια» με την Κομισιόν ως το τέλος του χρόνου για να εγκριθεί το αναθεωρημένο σχέδιο της κυβέρνησης για το πολύπαθο έργο. Προσωρινές εργολαβίες οδικής ασφάλειας ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Μέχρι το τέλος του χρόνου, στο αισιόδοξο σενάριο, θα έχει ολοκληρωθεί το παζάρι με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την επανένταξη του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, ώστε στη συνέχεια να ξεκινήσουν τα έργα.

Ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, σε συνέντευξή του στο «ΣΚΑΪ Πάτρας» υποστήριξε πως «οι διαπραγματεύσεις βρίσκονται σε πολύ καλό σημείο» και πως «μέχρι το τέλος του χρόνου αναμένεται να έχουμε πάρει όλες τις απαραίτητες εγκρίσεις για να ξεκινήσει αυτό το έργο». Όμως, επειδή υπάρχει ο φόβος πως οι διαπραγματεύσεις μπορεί να κρατήσουν περισσότερο, στο υπουργείο προχωρούν σε «στοχευμένες παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας» στον οδικό άξονα, ύψους 30 εκατ. ευρώ.

Ο οδικός άξονας Πάτρα – Πύργος είχε ενταχθεί αρχικά στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, αλλά βγήκε στις αρχές της δεκαετίας όταν οι παραχωρησιούχοι συμφώνησαν με το ελληνικό Δημόσιο την αναπροσαρμογή των συμβάσεων εξαιτίας της κρίσης και της συνακόλουθης μείωσης της κίνησης.

Στη συνέχεια είχε αποφασιστεί να προχωρήσει ως ενιαίο έργο με προϋπολογισμό κοντά στα 450 εκατ. ευρώ. Όμως η προηγούμενη κυβέρνηση αποφάσισε να τεμαχίσει το έργο σε οκτώ εργολαβίες, υποτίθεται για να τις αναλάβουν αρκετοί εργολάβοι και να υπάρξει ανταγωνισμός. Στη συνέχεια διαπιστώθηκε πως μειοδότης στους τέσσερις από τους οκτώ διαγωνισμούς ανακηρύχθηκε ο όμιλος Καλογρίτσα. Ο συγκεκριμένος όμιλος κατέρρευσε και συνεπώς δεν μπορούσε να εκτελέσει ούτε και το ένα έργα που τελικώς επρόκειτο να αναλάβει.

Η σημερινή κυβέρνηση αποφάσισε την ακύρωση ακόμα και ορισμένων συμβάσεων που είχαν υπογραφεί, με αποτέλεσμα να μπλέξει σε δικαστική διαμάχη με την ιταλική GD Infrstruttura που συνεργάζεται με τον κ. Πρόδρομο Εμφιετζόγλου, ιδιοκτήτη της τεχνικής εταιρείας Μηχανική που κατέρρευσε.

Ο κ. Καραμανλής, παρά τους φόβους για προσφυγές που θα καθυστερήσουν το έργο προχώρησε σε διαπραγμάτευση με την Ολυμπία Οδό και συμφώνησε να επανενταχθεί το έργο στη σύμβαση παραχώρησης. Για να προχωρήσει, όμως, το σχέδιο απαιτείται η έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής η οποία δεν πρόκειται να δοθεί νωρίτερα από το φετινό χειμώνα.  

Πριν από λίγες ημέρες, ο γενικός γραμματέας Υποδομών Γιώργος Καραγιάννης είχε υποστηρίξει πως το υπουργείο κατάφερε και έπεισε την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για τη δυνατότητα χρηματοδότησης του έργου πέραν του 2023, ως έργο phasing. «Βρισκόμαστε σε συνεχή επικοινωνία με τις υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής  Επιτροπής προκειμένου να ξεπεραστούν ζητήματα ανταγωνισμού και είμαστε αισιόδοξοι πως σύντομα θα μπορούμε να προχωρήσουμε» τόνισε.

Google news logo Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ

Skrekas
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Μπαίνουν ιδιώτες σε έργα αποχέτευσης μετά το πρέσινγκ από Βρυξέλλες

Μελέτη για τη σκοπιμότητα υλοποίησης έργων διαχείρισης αστικών λυμάτων με σύμπραξη Δημοσίου και ιδιωτών ετοιμάζεται να αναθέσει το υπ. Περιβάλλοντος. Με παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο απειλείται η Ελλάδα.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Σχέδιο αποφυγής εκτροχιασμού των έργων από τις αυξήσεις στα υλικά

Τι δίνει το υπουργείο Υποδομών στις τεχνικές εταιρείες για να αποφευχθεί το «πάγωμα» στα εργοτάξια. Πώς θα πληρώνονται τα υλικά με τις «τρελές» ανατιμήσεις, τι θα ισχύσει για το πριμ έγκαιρης εκτέλεσης έργων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Πόλεμος εργοληπτών - κυβέρνησης για τις αυξήσεις στα οικοδομικά υλικά

Η κυβέρνηση αρνείται να αυξήσει τους προϋπολογισμούς των έργων και οι τεχνικές εταιρείες απειλούν με προσφυγές, ακύρωση συμβάσεων ή και αποχώρηση από τα εργοτάξια. Τι λέει ο Σύνδεσμος Τεχνικών Εταιρειών.
Attiki Odos
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Γρίφος οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού, καθυστερούν οι αποφάσεις

Στην κυβέρνηση περιμένουν τη μελέτη που έχει αναλάβει να υλοποιήσει η Lamda Development για τη βιωσιμότητα της επέκτασης της περιφερειακής Υμηττού μέχρι τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης μέσω υπόγειας αστικής σήραγγας.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ

Να «παγώσουν» για έξι μήνες τα έργα ζητούν κατασκευαστικές εταιρείες

Οι ακραίες ανατιμήσεις στα υλικά αναγκάζουν τις μεσαίες και μικρές τεχνικές εταιρείες να ζητούν από τον υπουργό Υποδομών Κ. Καραμανλή να κλείσει για έξι μήνες τα εργοτάξια, ώστε να σταματήσουν τις παραγγελίες.