bd-sprite
Τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά. Πηγή: Shutterstock

Άγονος αναμένεται να κηρυχθεί ο διαγωνισμός για Σκαραμαγκά

Μόνο μία προσφορά, από τον όμιλο Πριόβολου, είχε «κανονικό» τίμημα, αλλά και αυτό κρίνεται υπερβολικά χαμηλό. Η Onex υπέβαλε προσφορά με συμβολικό τίμημα.

Να κηρύξει άγονο το διαγωνισμό για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά προσανατολίζεται το υπουργείο Οικονομικών, καθώς κρίνεται ότι το τίμημα που προτάθηκε από τον όμιλο Πριόβολου είναι υπερβολικά χαμηλό, ενώ η δεύτερη προσφορά που κατατέθηκε, από την Onex, ήταν με συμβολικό τίμημα.

Σύμφωνα με πληροφορίες, το προσφερόμενο τίμημα από την πλευρά του ομίλου Πριόβολου είναι μόλις 15 εκατ. ευρώ και κρίνεται από την κυβέρνηση ότι δεν αντανακλά την αξία και τις προοπτικές των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.

Στο διαγωνισμό που «έτρεξε» ο ειδικός διαχειριστής, μόνο ο όμιλος North Star του εφοπλιστή Πριόβολου υπέβαλε προσφορά με «κανονικό» τίμημα για τα Ναυπηγεία, ενώ η Onex κατέθεσε μεν εγγυητική, αλλά το τίμημα της προσφοράς της είναι συμβολικό, καθώς η εταιρεία που ελέγχει τα ναυπηγεία Σύρου και Ελευσίνας εκφράζει επιφυλάξεις για τη μέθοδο ιδιωτικοποίησης, θεωρώντας ότι επιχειρείται πώληση με πολλές ανοικτές εκκρεμότητες, μεταξύ άλλων και στην αδειοδότηση, που δεν θα επιτρέψουν τη λειτουργία των ναυπηγείων από τον νέο επενδυτή για μεγάλη χρονική περίοδο.

Μετά την ατυχή εξέλιξη του διαγωνισμού, η κυβέρνηση προσανατολίζεται στην προκήρυξή του εκ νέου, αλλά αφού πρώτα θα έχουν επιλυθεί τα προβλήματα και οι εκκρεμότητες, οι οποίες δύσκολα θα επέτρεπαν να υποβληθούν ικανοποιητικές προσφορές στη διαδικασία ιδιωτικοποίησης.

Υπενθυμίζεται ότι ο όμιλος North Star, συμφερόντων του εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου, είχε ανακοινώσει από τον περασμένο μήνα ότι σκόπευε να εκδηλώσει ενδιαφέρον για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, σημειώνοντας ότι αυτή η απόφαση λήφθηκε αφού έλαβε υπόψη τη μελέτη της IHS Markit, για τους κλάδους προς τους οποίους θα πρέπει να στοχεύουν οι επενδύσεις στην Ελλάδα (ναυπήγηση σκαφών υψηλής τεχνολογίας, εξαρτήματα αεροναυπηγικής και διαστήματος, ρομποτική κλπ) και έχοντας πολυετή εμπειρία ναυπήγησης δεκάδων πλοίων. Η συμμετοχή του ομίλου στο διαγωνισμό είχε αναγγελθεί ότι θα γινόταν δια της εταιρείας του Pyletech Shipyards (μέλους της Pyletech Technologies).

Ακολουθήστε το Business Daily στο Google news

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ